|
Door: | BSA framenummer |
Joep Bustin (info bij autobustin punt nl) | datum: 2006-10-14 10:22:52nr: 15108 Hallo, Ik ben in het bezit van een BSA 600 cc Zijklepper. Rigid frame Telescoop voorvork Koplamp los gemonteerd op voorvork Framenummer bestaande uit alleen 5 cijfers zijnde 55726 Waarschijnlijk ooit een ander motorblok gemonteerd,zm........ In 1999 ingevoerd uit Libanon Wie kan mij vertellen hoe oud mijn fiets is? Oplossing is mij wel een vlaai waard |
reg | datum: 2006-10-14 10:35:07nr: 15109 Op deze site vind je een lijst met nummers. http://www.petersclassicbikeparts.nl/ Vlaaien eet ik niet, maar ik drink wel bier. |
reg | datum: 2006-10-14 10:45:31nr: 15110 Volgens een andere bron: De 55xxx nummers zijn van 1942 (M-20). Een 600cc motor hoort daar niet bij, die kan van 1947 of later zijn. Heb je een motornummer? |
reg | datum: 2006-10-14 10:49:27nr: 15111 ZMxxxxx is van 1949 of 1950. Het nummer bepaalt welke van de twee. |
Joep Bustin (info bij autobustin punt nl) | datum: 2006-10-16 09:11:18nr: 15138 Ok, allemaal bedankt voor de reacties. Op petersclassicsbike heb ik het framenummer niet kunnen vinden,maar wel andere leuke spullen,de vlaai heb je dus niet verdiend maar een biertje kun je altijd komen drinken. Kan iemand vertellen ofdat de telescoopvork thuishoort bij dit framenummer? Weet iemand iets over de inzet van BSA,s in het Egyptische leger? Welke olie hoort in de primaire kast?Sinds ik olie heb bijgevuld.10w50,slipt de koppeling |
jacques ruijssenaars (j.ruijssenaars bij tiscali punt nl) | datum: 2006-10-16 09:52:23nr: 15140 Beste, In de primaire kast kan je monograde SAE 50W doen, wel afvullen tot het niveau plugje ongeveer 1.5 cm vanaf onderzijde ketting deksel. De M21 is uitgerust met een droge plaatkoppeling die met een soort hoed met opapieren pakking wordt beschermd tegen de olie. Gooi je er teveel in (soort olie maakt dus niets uit) dan kunnen de platen nat worden en gaan slippen. Remedie: nieuwe frictieplaten, nieuwe pakking en juistre hoogte bijvullen. Let op, de olietank van het smeersysteen loopt na een tijdje langd je oliepomp leeg in je carter. Komt er treveel olie in het carter dan kan dit overlopen naar je primaire kettingkast en het niveau dus laten stijgen en weer je koppeling laten slippen. succes, Jacques |
Joep Bustin (info bij autobustin punt nl) | datum: 2006-10-16 15:01:19nr: 15144 Jaques bedankt, Wellicht ga ik naar de technische dagen van BSA in november,misschien treffen wij ons nog? Groet, Joep Bustin |
Joep Bustin (info bij autobustin punt nl) | datum: 2006-10-17 11:04:31nr: 15149 Hallo BSA,ers Het zoekplaatje wordt steeds ingewikkelder,hier nog enige feiten: Rigid achterframe oorspronkelijk legergroen van kleur. Tank,olietank,spatborden en toolbox oorspronkelijk appeltjes groen. Hoofdframe zwart Voorvork zwart koplamp zwart Aan hoofdframe bevestiging voor zijspan. Wat is dit voor een fiets? Groet, Joep Bustin |
henk (henkblokhuis bij gmail punt com) | datum: 2006-10-22 20:21:32nr: 15221 van af de fabriek glanzend donker groen in het leger kregen ze een matte kaki kleur, lijkt een beetje op deze achtergrond, maar dan donkerder |
Henk van Dijk | datum: 2015-07-30 14:55:32nr: 47346 Beste Joep, Jouw berichten lees ik nu pas. Ik heb ook een 600cc zijklepper uit Libanon. Deze heb ik in 1997 als project gekocht. Er zit een als M20 geregistreerd motorblok in. Volgens de lijst van Bacon uit 1952. Blijkbaar is er later een M21-binnenwerk geplaatst. Ook mijn framenr. begint met 55xxx. Boven het kleppendeksel staat de productiedatum van de hele fiets ingeslagen, eindigend op 55. Daaruit maak ik op dat het bouwjaar 1955 is. Misschien staat er ook op jouw carterdeksel ergens zo'n datum vermeld. Groet, Henk. |
|
Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl