Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

ombouw krukas van bronze bus naar naalt lager en smering van BSA a65

nico nizet
(niconizet bij home punt nl)
datum: 2006-11-08 14:28:54nr: 15467

Wie kan mij uitleg geven van het ombouwen krukas lager bronze bus naar naald lager? Van een BSA a65. En hoe ik de smeering moet veranderen van de krukas alle sugesties zijn welkom ook fotos graag B.V.B.D groetjes nic een BSA vriendt.

ls
(lager bij bsa punt nl)
datum: 2006-11-08 18:39:35nr: 15469

Waarom zou je dat doen, orgineel is vaak het beste. Als je naadlager het niet blijkt te houden kan er misschien wel een hoop meer kapotlopen dan alleen het lager.

Jacco
datum: 2006-11-08 18:46:25nr: 15470

SRM in Wales is specialist in ombouw.
Kost je wel een klein vermogen, maar dan heb je wel wat.
Ik heb goede ervaringen met ze (flowen van een kop, spaken laten maken en aankoop onderdelen).
Ik heb ook ooit een A65 gehad met zo'n SRM ombouw. Nooit meer oplichtende olielampjes waardoor je wel heel wat ontspannender rijdt.
Redelijk snel en goed.
Ze hebben een vrij goede website.

Alleen die verzendkosten vanuit UK is een verschrikking.

Mvrrg Jacco



reg
datum: 2006-11-08 19:23:16nr: 15472

Je bent mij voor Jacco. Zal ik dan de url van de site nog geven?

http://www.srm-engineering.com/page_1540

die komt direct op de juiste pagina.

Heb jij mij ooit gemaild dat jij deze ombouw had laten doen, Jacco, of was dat iemand anders?

De ombouw is niet verzonnen omdat het origineel beter was. De ombouw is verzonnen omdat de ombouw beter is. Ik ben wel van mening dat wanneer de motor voldoende oliedruk heeft, wat een teken is dat de lagers niet te ruim, en dus goed zijn, ik zou wachten tot het echt nodig is.

jacco
datum: 2006-11-08 19:53:18nr: 15473

Hoi,

Ik heb nooit de naaldlagerombouw laten doen.
Wel ooit een A65L gehad met zo'n ombouw. Ombouw was nog van de voorloper van SRM (Devimead).
Bij SRM heb ik een kop laten flowen. Kop heb ik later verkocht tijdens een opruimwoede.
Zag er wel verschrikkelijk mooi uit en was ook verschrikkelijk duur.

Ik denk dat het gewone glijlager mits origineel type, vakkundig gemonteerd, in lijn geruimd en uitgeshimd het best vol moet houden bij een A65.
En zeker als je nog een gewone A65 hebt en geen spitfire. Meeste mensen jakkeren hun klassieker toch niet af.
Op www.britbike.com staat zeer veel info over de zogenaamde lage oliedrukproblemen tgv het kwestbare glijlager.

Mvrgr Jacco



nico nizet
(niconizet bij home punt nl)
datum: 2006-11-08 20:44:36nr: 15474

Dank u maar dat wist ik al ik ben er al mee gande naaldt lager is reets geplaats krukas is al aan gepast het olie kanaal naar het naaldt lager is ook reeds klaar. Het olie kanaal in de krukas is ook klaar nu nog aleen de toevoer ik weet wel hoe ik het kan doen maar wie weet is er nog een betere manier ales is welkom ? ps waarom altijd Engeland wij holanders kunen dat ook of niet soms GR nic.

reg
datum: 2006-11-08 21:47:01nr: 15476

Als je al zover bent, kan ik je weinig wijzer meer maken, Nic.
En waarom Engeland? Laat het ze in Wales maar niet horen dat je ze voor Engelsen uitmaakt; maar waarom daar? Omdat niemand het hier doet, denk ik. Een gat in de markt voor jou. Er zijn in Nederland voldoende klassieke fietsen waar je een naaldlager kunt inbouwen.
Succes ermee.

nico nizet
(niconizet bij home punt nl)
datum: 2006-11-08 22:29:44nr: 15477

Dank je voor de tip gr nic,

Coen
datum: 2006-11-10 14:40:47nr: 15486

Volgens mij doet De Engelse Motorwinkel in Soest ook de ombouw.

Coen

rob
(robgrietje bij home punt nl)
datum: 2007-08-27 22:56:30nr: 20381

ik heb de naald lager ookzelf omgebouwd zonder te lassen aan het carter moet alleen het blok nog weer op bouwen dit word een winter klus die van een kennis van mij draait er al mee 2bar olie druk met 20w50 olie

Jos,freens
datum: 2015-06-12 16:20:46nr: 47142

Is,dit,een,lager,met,binnen,ring,of,zonder,is,het,,niet,zo,dat,de,as,dan,sneller,inloopt
Dan,de,stalen,naalden,gevraagd,wordt,dan,de,maten,of,de,code
Bij,voorbaat,dank




Jos




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl