Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

startproblemen bij motor guzzi california EV bj 1999

bert
datum: 2007-08-26 19:05:34nr: 20371

Wie kan mij helpen. Mij mooie motor start dan wel en dan weer niet. Erg vervelend.Ik heb alles goed schoon gemaakt. De bougie vonkt wel en dan weer niet. De pomp loopt wel. OOk verschillende standen met de schook geprobeerd. stationaar iets hoger laten lopen.

marcel
datum: 2007-08-27 16:23:53nr: 20377

Meet alle startbeveiligingen eens door. Die van de jiffy/koppeling etc.

Kees de Zeeuw
(kdezeeuw bij dow punt com)
datum: 2012-07-23 12:00:43nr: 40876

Hallo.
ik heb sinds twee maanden ook last van dit probleem met mijn guzzi,ook een california EV van 2000.
De startmotor werkt goed maar de motor slaat niet aan, geen vonk.
Soms start hij wel en als hij eenmaal draaid dan loopt hij als een zonnetje
Kun je mij vertellen wat de oplossing bij u was.


vriendelijke groeten Kees

Ron vd Beek
(ron7280 bij hotmail punt com)
datum: 2012-07-23 21:33:01nr: 40877

Goedendag ook ik heb start problemen met mijn guzzi na de winterstop geprobeerd de motor te starten liep toen alleen stationiar sloeg af en niet meer aan de gang te krijgen accu leeg gestart toen gestart met hulpaccu ook niks bougies vernieuwd ook niks heeft nu geen vonk meer iemand een idee waar ik moet zoeken.

Dolf Peeters
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2012-07-24 10:56:56nr: 40879

Bij mijn Cali verdwenen alle problemen nadat ik de jiffyschakelaar had kortgesloten en overal extra massakabels tussen had geknoopt.Contactslot eens verversen en de dodemansknop nakijken wil ook nog wel eens verrassende resultaten geven.

Eric
(eric.altruye bij hotmail punt com)
datum: 2012-07-24 11:49:49nr: 40880

Waarschijnlijk, zit het hem in het contactslot. De originele zijn na een tijd onbetrouwbaar. Heb het ook meegemaakt. Stilvallen heeft mij keer in gevaar gebracht Heb mijn LeMans ervoor verkocht.

dolf peeters
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2012-07-24 18:56:08nr: 40885

Zou ook nog kunnen. TLM heeft imitatie contactsloten. Kosten geen drup en zijn beter dan het origineel.

peter v d pols
(pvdpols bij planet punt nl)
datum: 2015-06-24 13:25:04nr: 47192

Beste guzzi vrienden,ben zelf ook aan het (KLOOjen)geweest alles maar dan ook alles nagelopen toen het stekkertje bij de besturingskast aangesloten toen gaf het ledlampje een foutcode onmogelijk om te lezen (gaat veel te snel) bdp sensor zit voor de linkercilinder met twee 4 mm inbusboutjes deze vewijdert en schoonmaken foutcode weg en moter loopt als een zonnetje.anders vervangen gr Peter.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl