Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Kan ik zelf een koppakking maken??

Piebe v/d Berg
(pxb.vandenberg bij hetnet punt nl)
datum: 2002-09-25 16:43:00nr: 2312

Is er materiaal in de handel waarvan ik zelf een koppakking kan maken.
De orginele pakkingen voor KAWA zijn schrikbaaarende duur.
Is er iemand die ervaringen heeft met het zelf maken van koppakkingen, wat voor materiaal te gebruiken,waar verkrijgbaar, e.t.c.

alvast bedankt voor jou reactie.

groet PB.

Harry Boogaard
(Bogi.co bij chello punt nl)
datum: 2002-09-26 01:13:00nr: 2314

ZO ZO Piebe,
Jij haalt dus de kop van een Kawa af en vraagt je dan af wat de pakkingen kosten.
Mag ik vragen waarom je de kop gelost hebt?
De reden hiervoor zal 0ok wel de nodige financiele consicwenties hebben.
Een nog redelijk onbeschadigde koppakking is goed weer te gebruiken met kopperspray van VHT.
Anders kun je er zelf een slaan uit klignoriet, te verkrijgen bij de betere motorzaak.
Is dit noch te duur , dan kun je de Kawa beter de deur uit doen.
Het slaan van een pakking uit een puur rood-koperen plaat is ook een optie, maar dit zal voor jou waarschijnlijk ook weer te duur zijn.



Erik van Dongen
(evdo bij hetnet punt nl)
datum: 2002-09-26 16:46:00nr: 2316

Ik heb voor een 250 cc tweetakt eens een koppakking gemaakt van 1 mm dik aluminium (van de Gamma...) en dat werkt prima. Of het ook werkt op een Kawasaki weet ik niet

Succes!

Gerard witteveen
(g.witteveen1 bij chello punt nl)
datum: 2002-10-05 00:15:00nr: 2352

Hallo,
Zelf een koppaking maken is heel goed mogelijk.Het beste is om een stuk koperplaat te bemachtigen van ca. 1 mm
dik.Hieruit zaag je de koppakking.Wel een heel werkje hoor.Heb je hem helemaal uitgezaagd, dan moet je hem even uitgloeien ( b.v. op het gasstel)
Je ziet hem wel verkleuren, dan is hij zacht, en kan gemonteerd worden.

vr.gr.
Gerard

wout
(wout.bij bij hetnet punt nl)
datum: 2010-06-09 18:19:47nr: 32767

als je koper gebruikt kun je het zacht maken door roodgloeiend te stoken en vervolgens snel in koud water dompelen doe je dit niet en laat je het langzaam afkoelen dan word het weer hard

koperslager
datum: 2010-06-09 18:52:47nr: 32768

Als je roodheet koper gewoon aan de lucht laat afkoelen, wordt het net zo zacht als wanneer je het snel afkoelt. Het hard worden is een ander mechanisme, dat te maken heeft met langere tijd en uitoefenen van kracht.
Voordeel van snel afkoelen in water is dat eventuele oxides (zwarte schilfers) snel van het koper afspringen.

frans buitenweg
(sanniejj1994 bij hotmail punt com)
datum: 2010-06-11 11:26:42nr: 32794

roodkoper uitgloeien (kersenrood)dan onderdompelen in spiritus dit 2keer werkt prima net als met roodk.afdicht ringen.ook oude ringen worden weer als nieuw kijk wel uit voor brandgevaar

koperslager
datum: 2010-06-11 12:37:08nr: 32795

Spiritus?
Als je een goede reden hebt wil ik hem graag leren.
Tot die tijd vind ik water goedkoper en minder brandgevaarlijk.

Jelmer
(t140darkrider bij hotmail punt com)
datum: 2010-06-11 23:05:01nr: 32799

op de kop vet smeren (dit geeft af) brommer pakking materiaal gebruiken. door het vet zie je goed de rondingen en maten!

Of loctite 5929 siliconen afdichting product dit is blauw en zit in een tube. er op smeren alles er op zetten bouten strak (slag terug en naar 12 uur de boel weer strak zetten weer 12 uur wachten

maar of je dit op een koppakking kunt gebruiken weet ik niet zeeker

wout
(wout.bij bij hetnet punt nl)
datum: 2010-06-12 09:35:24nr: 32801

snikkelekonenkit kan niet gebruikt worden als koppakingmateriaal het verbrand en kan geen druk aan

Mike
(norton888 bij live punt nl)
datum: 2010-06-16 22:49:05nr: 32843

Beste Jelmer, die loctite is leuk voor kleppendeskels en carterdelen enz. maar aub niet voor koppakking. Wordt wel een hele grote smeerzooi.
Vloeibare pakking blijft elastisch en is bruikbaar tot 180 a 300 kortstondige hitte...
En trouwens, je hebt ook gewoon GASKET MAKER die doorzichtig is. PERFECT SEAL vindt ik superspul. Gekocht bij Joost Voeten, net zoals div. diktes pakkingpapier...

Koperslager
datum: 2010-06-19 12:09:51nr: 32886

Nou weet ik nog steeds niet waarom dhr. Buitenweg spiritus neemt in plaats van water.
Ik ben daar serieus nieuwsgierig naar.

frans buitenweg
datum: 2010-06-21 19:52:35nr: 32925

test@

frans buitenweg
(hanniebuitenweg bij hotmail punt com)
datum: 2010-06-21 19:55:10nr: 32926

hoi koperslager eerst geen dhr maar gewoon motorfrans ikheb het van een oud koperslager uit dejaren veertig het betreft misschien de manier van afkoeling .water is geen alcohol.misschien de moleculaire werking.van een oud maschinebankwerker geleerd hoe je goed staal kan krijgen.eerstroodheet stoken dan afkoelen in de olie,daarna strogeel opstoken[dus heter]aflatenkoelen.alle materialen hebben dus een anderewerkwijze.heb zelfs een edelsmid gebeld ,water of spiritus maaktgeen moer uit .leer zelf ook graag van anderen.ride to live live to ride

KS
datum: 2010-06-22 10:01:38nr: 32928

Bedankt, Frans.

Ik blijf het maar op de veilige manier doen - met water.

Er zijn, zoals zo vaak in de techniek, vele wegen die naar resultaat leiden. Geen ervan is fout en iedereen voelt zich het lekkerst bij zijn eigen manier.

Groeten.

piet
(pietkonijn bij hotmail punt com)
datum: 2018-08-14 22:22:36nr: 50739

@Harry Boogaard , mijn haren gaan recht op mijn kop staan als ik uw Klingerit- en consequentie-Nederlands lees !

Janhaas
datum: 2018-08-14 23:24:25nr: 50740

Pietkonijn, kijk svp even naar de datum boven het bericht van dhr Boogaard.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl