Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Honda CB 500 four

Co.
datum: 2008-05-08 20:10:31nr: 23715

Heren specialisten,
Ik ben van plan om een zeer fraaie Honda uit 1976 aan te schaffen.
Weten jullie iets over de betrouwbaarheid van deze japanse broeder te vertellen?
Ik ben jaren BMW liefhebber geweest,echter na een defecte cardan,koppeling, versn.bak en drie keer voor lul langs H.M snelwegen te hebben gestaan met weer een gebroken kopp.kabel,denk ik dat het tijd wordt voor iets mooi klassieks.
Uiteindelijk ben ikzelf ook van 1952 dus dat moet goed bij mij passen.
Laat maar horen.
Dank jullie wel.


Kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2008-05-08 21:56:25nr: 23716

Deze zijn oerbetrouwbaar, alleen op tijd eens de kontaktpunten nakijken en je zal er veel plezier aan beleven.

BRO
datum: 2008-05-09 19:49:56nr: 23734

Die fraaie Honda CB 500 four uit 1976 kan je ook veel ellende opleveren als het tegen zit.
Ook goede oude moterfietsen kunnen door achterstallig onderhoud duur worden, weet ik uit ervaring.
Als sleutelen aan je motorfiet niet je hobby is, zal ik kiezen voor een pliksplinter nieuwe van een solide merk, het kost evenwat, maar dat ben je na een paar ritjes zo weer vergeten.



dolf
(dolf bij motorblaadje punt nl)
datum: 2008-05-11 17:36:36nr: 23755

Dag Co, ze zijn er nog best; mooie ouwe CB's. Ga wel voor een zo rigineel- en zo goed mogelijk exemplaarEn ze kosten niet eens veel. De 0nderdelen voorziening is nog goed, maar de spullen kunnen aanmerkelijk duurder uitvallen dan bij een twee kleps boxer. Als de fiets die je op het oog hebt inderdaad zo'n plaatje is, dan is het een bijna risicoloze koop. Bedenk alleen wel dat je op een klassieker rijdt. De wegligging en de prestaties die indertijd nogal indrukwekken waren, zijn nu gewoon gedateerd. Maarmet de goeie insteek geeft dat ook nog een verhoging van de feestvreugde. Denk aan gebruiksonderdelen en gebruikte delen aan sloperij Woesthoff en voor nieuw spul aan CMS uit Lelystad en Japarts uit Zeeland. Dat zijn tenminste de adressen waar ik al jarenlang koop.Veel plezier!

marcel
datum: 2008-05-11 18:06:11nr: 23756

Jammer dat je met de BMW slechte ervaringen heb opgedaan.
Echt heel veel mensen rijden met veel plezier (nog) steeds een BMW boxer, waaronder ikzelf.
Ik kan mij voorstellen dat je ook gewoon wat anders wilt en waarom ook niet. Zorg inderdaad wel voor een goed onderhouden exemplaar en bespaar niet op de aankoopsprijs anders verval je van de ene ellende in de andere.
succes.

GERRIT
(ghenninck bij hotmail punt com)
datum: 2019-08-09 19:56:52nr: 51414

hallo, ik heb zopas een HONDA CB 500 FOUR van 1971 aangekocht, kan iemand zeggen wat het stationair toerental met zijn ? Alvast bedankt, groet Gerrit

willem kort
(w.g.kort bij gmail punt com)
datum: 2019-09-03 11:08:58nr: 51457

1000-1100 toeren

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2019-09-04 11:17:53nr: 51458

Er zijn een paar specialisten zoals de blauwe plaat en Lemota. Mooie en goede exemplaren zijn er gelukkig ook nog. Maar die heb je niet meer voor kleingeld.Mindere exemplaren kun je beter laten staan. Een blokrevisie kost serieus geld en de kleur/chroomdelen zijn te koop maar duur.Bij deze fietsen waren de blokken echt goed voor meer dan een ton. Kijk wel even naar de overgang tussen bocht en demper. Daar willen ze nogal eens roesten. Verse olie in de voorvork niet vergeten. Hagons aan de achterkant en Battlaxjes er onder Top!




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl