Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Harley Davidson shovelhead , bij warme motor vlammen uit 1 uitlaat

sjors
datum: 2008-05-25 21:54:00nr: 24030

Wat kan de meest waarschijnlijke oorzaak zijn van het volgende :
Ik krijg een Harley FL-1200 shovelhead niet goed afgesteld.
Carb : S&S super E
Ontst: Elektronisch "dual-fire".
Probleem : Wanneer de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is loopt ie perfect stationair en rijdt perfect en pakt goed op .
Op het moment dat de motor op bedrijfstemperatuur is loopt het stationair toerental op ,...na gas-geven duurt het even voordat het toerental weer gezakt is naar stationair ,.....geeft "back-fire's " bij het gas-geven en er slaan onder luid geknal vlammen uit de uitlaat van de voorste cilinder .
Wie weet raad ?


fred
datum: 2008-05-25 22:33:36nr: 24032

Hallo

het feit dat zich de problemen voor doen na het warm worden kan zijn
je bobine, of test ook eens je inlaat rubbers ( beetje remreiniger er op spuiten dan krijg je een verschil in toerental als deze lekken )
Ik hou het op je ontsteking

P.S waarom geen gewone contactpunten ?

sjors
datum: 2008-05-26 09:46:12nr: 24037

hallo Fred ,...
bedankt voor je reactie !
Ik verdacht in 1e instantie ook de ontsteking , maar dit is een elektronische "dual-fire" ,....in principe zelfde als punten....
Ik kan dus de bougie-kabels van voorste en achterste cilinder zo omdraaien !
Echter , als ik dit doe , dan verhuist de fout niet naar de achterste cilinder ,......De voorste blijft dan toch alleen vervelend doen met vlammen spugen en enorme knallen uit de uitlaat.
Als ik bougies verwissel , dan blijft de motor voorbeeldig lopen , maar na ongeveer 50 kilometer rijden begint 't gesodemieter weer.
Eerste tekenen zijn een paar flinke niezen ( back-fire's ) uit de inlaat ,...en daarna weer een vlammen en knallen uit de uitlaat van de voorste cilinder.
??????? ik sta voor een raadsel !!!!

Ger
datum: 2008-05-26 12:29:43nr: 24038

Even theoretisch...
Ik ben geen Harley-man maar op mijn Engelse tweecilinder zit ook zo'n ontsteking.
Dual fire betekent dat de bougie een vonk geeft bij einde van de compressie (een nuttige vonk) en een loze vonk. Bij een staande tweecilinder vindt die loze vonk plaats op het moment van einde uitlaat, begin aanzuigslag.
Maar nu vraag ik me af: hoe zit dat bij een V-twin? Als de loze vonk plaatsvindt tijdens het aanzuigen, een aantal krukgraden in de aanzuigslag, wat gebeurt er dan?
Als het goed is, zou er niets mogen gebeuren. Anders zou het onstekingsmechanisme niet geschikt zijn. Toch gebeurt er iets. Misschien omdat het mengsel te rijk is?
Misschien iets om te controleren.

john
datum: 2008-05-26 12:37:52nr: 24039

als je de bougies wisselt gaat het 50km goed? de voorste cilinder verbrand dus zo beroerd dat de bougie het opgeeft. wat is de kleur ervan als je ze BEIDE eruithaald als hij rot gaat lopen?

Mike
(mike bij mcmotorhead punt nl)
datum: 2008-05-26 12:46:12nr: 24040

Als het even duurt voordat ie na het gasgeven weer stationair loopt, is de kans erg groot dat ie valse lucht zuigt...Misschien combinatie ontsteking/inlaat ?

arnaud
(samrap392 bij hotmail punt com)
datum: 2008-05-26 14:40:35nr: 24041

ik ben ook geen harleyman, maar misschien te weinig klepspeling bij de voorste pot? dat bij warmlopen de kleppen niet goed meer sluiten?
het langzaam terugkomen en knallen lijkt op valse lucht/ te arm mengsel.
Ik zou een andere ontsteking proberen mocht de 1ste 2 ideeen niets zijn, ik vertrouw die electronische zooi niet zo..

fred
datum: 2008-05-26 18:36:11nr: 24046

zoals ik al noemde ( we hebben nu iets meer info )de ontsteking.
De cilinder die goed mee loopt en na 50 km er de brui aan geeft
kan niet veel zijn als iets met de ontsteking/ bobine
Maar ik heb je motor niet gezien dus weet niet wat er allemaal aan gedaan is, b.v zit je cilinderkop vast, scheur er in ? spruitstuk lek

laat iemand achter je motor rijden om te kijken of er veel zwarte rook
uit komt, meestal is het een simpel ding en begin met het begin
accu op spanning en werk zo alles af om alles uit te sluiten en niet denken dat is nog goed
Wat is er het laaste aan je motor gedaan ? kijk daar ook na

groet fred
p.s

Ik heb de zelfde motor, klepspeling kan niet of je hebt vaste stoters
Ik heb de beroemde ( beruchte ) cabins ontsteking er uitgegooid en contact punten er in daar werd hij al een stuk beter van , heb je nog een oude set dan zet er die maar eens in




sjors
datum: 2008-05-26 19:19:03nr: 24050

Jongens , wat een leuke spontane site is dit !
Fijn om respons te krijgen ,....want ik ben de weg kwijt met dit probleem .
Fred ,...ik heb achter de brommer gereden ,...helemaal niks geen rook ,....heel af en toe een super-klein blauw pluimpie met opschakelen , maar da's te verwaarlozen.
Als ie eenmaal vuur spuwt wordt 't anders natuurlijk , maar blauwe walm wordt 't niet.
Er zitten hydraulissche units in , en de motor is een aantal jaren geleden onder handen genomen .
Van oorsprong was dit een "Iraanse Politie( wrak )-motor ".
Deze Electra Glide is niet meer in de originele configuratie ,
t.w : S&S ondercarter , elektr ontsteking , S&S super E carb , en S&S olie-pomp , en olie-filter-bus vooraan de motor .
Motor, koppen en bak gereviseerd .
Fiets verkeert in nette staat .
De motor heb ik een half jaar geleden van Nieuw-Vennep naar Leeuwarden gereden en is daar vervolgens weg-gezet.
Onderweg geen klap verkeert , en hij reed als een nieuwe.
Bij aankomst in leeuwarden op de rontonde europaplein vertoonde de motor niesbuien ( back-fire's ) , maar ik vond 't zeker niet alarmerend ,...Harley's en "niezen" ,...dat is nou eenmaal zo !
Daarna is de motor voor ong, 5 maanden geparkeerd geweest in een stalling ,...dus ik kan niet anders concluderen dat dit een vers gebrek is.
Heb vandaag ook maar even een kundige harley-work-shop in aalsmeer gebeld .( geen hakken in 't zand ,...er zijn meer vakkundige harley work-shops :) )
De eigenaar ( een shovel-fan ) hoorde mijn verhaal aan , en vertelde me dat dit ZEER HERKENBAAR voor 'm was.
Dat stelde me ook weer wat geruster ( Ik heb daar een Andrews EV-23 cam in mijn EVO FLSTC laten inbouwen ), vakkundige mensen daar.
Zijn conclusie was dat de ontsteking van tijd af staat en de hoofdsproeier van de S&S te groot is.
De intermediate-sproeier-maat vond ie oke .



fred
datum: 2008-05-26 20:09:55nr: 24051

hoi sjors

bedankt voor de reactie
zoals ik al aangaf meestal is het simpel

Over je dealer/reparateur als je er tevreden over bent, houden zo
Als hij net zo kunnen lullen als sleutelen of anders om dan is het oke
Maar mis je een van de beide dan moet je op gaan passen

groet fred

sjors
datum: 2008-05-26 20:25:12nr: 24054

Heeee Fred ,....
...Nou ,...nog geen reden voor feest ,...want het klussie moet nog geklaard worden hoor. hahaha.
Ik woon vlakbij schiphol ,...en de brommer staat in Leeuwarden ! grrrr !
Vraagje nog aan jou :
De intermediate sproeier die er in zit is 0,031
De hoofdsproeier is 0,072
De acceleratiepomp-afstel-schroef staat ong 2 en een halve slag uit.
De workshop adviseert 0,070 hoofdsproeier.
Wat heb jij voor bezetting ?

fred
datum: 2008-05-26 22:55:08nr: 24061

Hoi sjors

Ik wist niet dat er zoveel in zat, heb een S&S superE maar die heb ik ooit eens uit elkaar gehad voor het schoonmaken

in mijn werkplaats boek staat wel genoteerd wat er in zit
Maar dat heeft niets te maken met je probleem, hij zou dan koud ook
moeten knallen enz

Een advies huur een aanhanger en ga hem halen want rijden is gewoon
stom
Je praat over lang stil staan, heb je de benzine al vervangen , en zit je carburateur niet verstopt ?

Toch maar, en ik blijf het zeggen je ontsteking vervangen enz
Misschiem heeft iemand een oud setje liggen
Trouwens zit er juiste bobine op ? bij zo'n ontsteking hoort meestal
ook een andere bobine. ( controleer ook je zekering eens ) anders lus je de draad van de bobine eens door naar je plus van de accu , dan sluit je alle los zitten contacten buiten , en de kabel van je bobine naar je neuscone eens goed controleren

fred
Let wel op dat je hem er meteen afhaald als je hem afzet of parkeerd
je bobine brand geheid door

fred
datum: 2008-05-26 23:07:08nr: 24062

sjors ik lees net nog dat je vlakbij schiphol woont
Ik woon ergens verweg daar vandaan, maar kom regelmatig in sassenheim
dus als ik je eens kan helpen, heb zelf veel ervaring met het sleutelen aan alles wat twee wielen heeft en niet altijd gewillig is
Alleen ik heb een regel met rommel kun je niets op de weg houden
Dus goed maken en anders door sparen

Fred

sjors
datum: 2008-05-27 18:37:53nr: 24071

Héééé Fred ,....

Heel vriendelijk aangeboden , ...waardeer ik !!
De brommert verkeerde in een beste staat ,...de vorige eigenaar reed in zijn motor-cluppie alle treffens af , en ook alle vakantiesbestemmingen werden met die motor afgelegd.
Dit is dus een vers mankement .
Benzine is ook schoon ,....pas nog weer getankt !
Ik heb Cor Taal in Leeuwarden al gebeld vandaag , en de hele story verteld .
Hij zal even kijken of de motor op tijd staat ,....ik heb ooit m'n mooie timing-lamp van bosch uitgeleend , ....maar ik weet niet meer aan wie ,...verdorie !!
Ik heb ook niet dat malle pijppie wat je in dat timing inspectie-gat zet,.....als je dat niet gebruikt , dan wordt 't een olie-klieder-bende denk ik .
Nou ,...ik wacht dan eerst Cor z'n bevinding maar effe af ....

sjors
datum: 2008-05-27 18:57:37nr: 24072

Fred ,....een draadje naar de + van de batterij naar de + van de bobine is iets wat ik bij contact-punten-ontsteking deed.
Dat heeft me vaak geholpen om een storing te vinden.
ik heb geen idee of dat ook zomaar met die eletronische troep mag...


ron
(magirus bij xs4all punt nl)
datum: 2008-06-01 00:21:40nr: 24152

hoi,
naar aanleiding van de eerste vraag is mijn mening dat het mengsel te arm is.
ik leid dit af aan het langzaam terug vallen naar stationair toerental.
ook de vlammen uit de uitlaat duiden hierop
dat deze vlammen uit de voorste cilinder uitlaat komen zou er op kunnen wijzen dat er een lek zit in de inlaat leiding van deze cilinder. gescheurd rubber?


fred
datum: 2008-06-01 07:57:55nr: 24154

Hallo Ron

In de vorige berichten staat het inlaat rubber al genoemd
Een te arm mengsel geld dan voor allebei de cilinders, en is te zien aan de bougie



ron
(magirus bij xs4all punt nl)
datum: 2008-06-01 18:16:42nr: 24165

hoi fred,
zonder dat ik eigenwijs wil wezen maar er zit toch voor elke inlaat kanaal een appart rubber.
ik hoop dat ik eigenwijs was.
groetjes
ron

sjors
datum: 2008-06-02 21:57:28nr: 24204

Hallo jongens ,...
Die ideeën die ge-oppert worden waardeer ik heel erg !
Leuk forum is dit !
De brommer staat in een HD work-shop in Leeuwarden , ..ik heb 't uit handen gegeven ivm de afstand , ik woon in nieuw-vennep
Ik heb geen knappe timing-lamp meer ( uitgeleend en nooit meer terug gekregen )
Ik ben er inmiddels wel achter dat die shovel te "rijk" staat.
Een berekeningetje heeft uitgewezen dat ie 1 op 12 loopt , en da's te dol.
Mijn vermoeden ( en hoop ) is dan ook dat ie geneest met een kleinere hoofdsproeier.
Het vreemde is dat alleen de voorste cilinder er de brui aan geeft .
Raar dat achter de brommer op de snelweg geen zwarte , noch blauwe rook waarneembaar was.
En in 't ergste geval is 't een lekkende uitlaatklep die vervelend doet op 't moment dat de motor op bedrijfstemperatuur is . grrrrr
Ik heb 'r anders geen verklaring voor.


sjors
datum: 2008-06-04 19:16:03nr: 24251

nou ,...heb nèt vernomen dat de shovel weer in orde is.
Work-shop heeft de bobine vervangen,
kleinere intermediate sproeier er weer in gezet.
en 2 nieuwe bougies er ingedraaid.
De ontsteking bleek goed te staan !

fred
datum: 2008-06-04 20:33:27nr: 24254

hallo sjors

kijk naar mijn eerste reactie , daar noemde ik de bobine al
en wat ik al zei, als hij goed is onderhouden is het altijd simpel
en met goed onderhoud bedoel ik ook op zijn tijd nieuwe in laat rubbers , bougie kabels ( een maal in de 4 jaar ) geld ook voor de condensator je moet wel orginele kopen de andere zijn shit ( ervaring mee )


sjors
datum: 2008-06-04 21:32:14nr: 24255

Je had gelijk Fred !
Nou ja ,....ben weer een beetje wijzer nu ,
Wanneer ik in de toekomst weer vlammenwerper-toestanden zie ,
dan meet ik eerst die spoel maar 'ns door.
Toch blijf ik 't onverklaarbaar vinden waarom alleen de voorste cilinder steeds vervelend deed.
?????

de echte motor
(jdeechtemotor bij chello punt nl)
datum: 2008-10-08 08:53:15nr: 26012

Ik denk dat je een echte motor moet kopen en geen amerikaanse tractor die ampter vooruit komt.
Ik adviseer je om een Jap. te kopen die lekkerder rijd en beter vooruit komt.

Johny Nipon uit Yokohama

dolf
(dolf bij motorblaadje punt nl)
datum: 2008-10-08 10:03:28nr: 26015

@ Johnny en anderen: Perfect plan! Maar dan niet 'in plaats van', maar gewoon 'erbij'.Iedereen zou er een Japanse motor bij moeten hebben! Want hoe meer motoren, des te beter. En kijk maar eens op Marktplaats. Die dingen heb je al ver onder de 1000 euri. En dan mag je er nog eisen stellen ook! Net weer op zo'n tractor uit de Financialy Crashed States of Amrica weggeweest. De dingen zijn dom, maar lief.

sjors
datum: 2008-10-11 14:53:16nr: 26057

jongens ,...allang opgelost hoor ,....motortje is van 1973 ,...
daar kan een keertje een dingetje aan kapot gaan .
Voorlopig riidt ie al tijden perfect en probleemloos ,...en op dat oudje al weer een heerlijke probleem-loze vakantie achter de rug !
En nog even een leuke wetenschap voor Johnny :
Vrijwel alle ouwe shovelheads rijden nog steeds dapper in de rondte,...onderdelen altijd en overal voorradig en de aftermarket is ook grenzeloos .
Oude japannertjes ,....da's wat anders ,....daar zijn verreweg de meeste weer tot vorken en messen gerecycled ,...omdat er geen schroeffie meer van te koop is,....dat wordt voor die enkeling dus sjokken op een ruilbeursje , en maar hopen dat je nog een iets minder doorgerot uitlaatje ( of tankkie ) vindt als je mazzel hebt ,...over motor-onderdelen maar te zwijgen .
Toch wel eens best brommertje hoor , die Harley Davidson ,...moet je kijken hoeveel WLA's uit de 2e W.O. er nog vrolijk rond-ploffen .
Waar zijn al die 2-takt kawasaki's uit de 70er jaren ?
Antw : die zijn allemaal omgesmolten :-)


Vranck
datum: 2008-10-11 15:25:20nr: 26058

Koop een M20 ,die doet het al als je er naar kijkt!!

fred
datum: 2008-10-11 18:17:23nr: 26060

hoi johnny

verdiep je eens in de geschiedenis van b.v Harley dan zul je lezen tot je stome verbazing dat ze al een race reden in een tijd dat de jappen nog iedere dag achter hun eten liepen te rennen

Maar wat jij een echte motor vind hoeft dit voor een ander niet te zijn, misschien heb je wel een jap gekozen om dat het hele dorp bij je
zuurkool met worst eet en je niet op wil vallen ( b.v )

Ik rij een shovel en een moderne truimph , heb heel vroeger ook jap gereden maar ja iedere keer zuurkool.............

john
datum: 2008-10-11 21:28:51nr: 26064

zolang johnny's uit yokodrama op plastic blijven rond racen rijden wij wel op allerlei schitterende klassiekers rond.
Hij moet alleen niet zeuren als er een boom in de weg stond...

sjors
(sjoko bij sjoko punt demon punt nl)
datum: 2008-10-12 08:57:13nr: 26069

Er zijn heel veel mensen ,...die zich niet in kunnen beelden ,
dat "ons soort" helemaal niks "heb" met tupperware-party-spul wat zoemt,...schuin oplopende puntkontjes , en aluminium kachelpijpen wat als uitlaat dienst moet doen,....om maar te zwijgen over uitlaten die onder de reet van de bestuurder uitkomen ,...geen pan zeg ,...wat een puin-styling .
Daarom rijden wij met prachtige IJZEREN motorfietsen met flinke uitlaat-klappen in de rondte,....en het gaat niet om snelheid .
Als we WILLEN racen kopen we ( al dan niet op de pof ) wel een verse ducati.
Die "smaak" bestond al gelijk definitief bij mij in 1974.
Toen reden mijn maatjes op Honda en Kawa .....
...en ik op een nieuwe Norton .
Die "smaak" is gebleven.
(Dit berichtje is voor Johnny Yokodinges) :-)


jan
datum: 2008-10-12 17:21:02nr: 26077

Het blijft toch zeer doen, dat de japanse motorindustrie enkel door kwaliteit te leveren de europese motormarkt heeft verziekt. Ik vind japanse klassiekers even interessant als de europese. Neem nu een cb750k1, tja het is een prachtige klassieker met erg veel "ijzer", wellicht meer als bij een guzzi lemans 3 en 4 met wel een erg hoog plastic gehalte. Een HD kan mooi zijn maar de meeste modellen vind ik erg overdone door teveel chroom en veel teveel herrie.

fred
datum: 2008-10-12 17:31:37nr: 26078

mijn electra maakt geen herrie, maar er zit een orginele uitlaat onder, herrie is de eigenaar zelf schuld aan

Dat de jappen toen een betere motorfiets konden maken zal ik nooit
betwisten ik had in 1972 mijn eerste cb 750 dit was een klasse motorfiets zelfs tegen de toen bmw 750 makkelijk op gewassen
die van mij had 100,000 km op de teller en de bmw van de dorps genoot had er al een revisie op zitten i.v.m het te snelle rijden altijd
Maar na twee maal honda had ik het wel gezien ik had toen ook al een norton, bsa enz en de motor was geen alledaags vervoermiddel

Maar in iedereen weet met wat motor ervaring weet dat je eerst moet nadenken wat je van een motor wil en dan een type of merk uitzoekt
een echt harley geluid komt nooit uit een jap,een geluid van een bsa 500 krijg je niet uit een moderne 1 cilinder

Ik zal nooit iemand negeren die een ander motormerk rijd , maar gaat ie zeiken over het merk waar ik toevallig mee aan kom dan krijgt hij ook de volle lading het moet tenslotte wat spannend blijven dat motorrijden, al hoe wel ik die streek van de jappen op pearlharbour
toen................... of zet ik nu weer aan tot heftige......johnnyharbour ?

jan
datum: 2008-10-12 21:08:28nr: 26083

ja ook toen waren de Jappen ook al snel en verrassend Ha Ha. Een huilende honda (sohc) maakt herrie een HD en een Duc maken herrie, een m20 maakt herrie, mooie herrie welteverstaan!!! De diversiteit maakt het juist zo mooi allemaal. mijn interesse gaat voorlopig tot en met motoren in de jaren 70, merk maakt niet uit. Luister ook eens naar de motorgeluiden welke te vinden zijn op volgende site, de guzzi klink bijv. erg mooi! http://www.vintagebike.co.uk/
Maar eh hoe zat het nog maar weer met die vlammen in de pijp??

gr jan

sjors
datum: 2008-10-12 22:03:24nr: 26086

Fred en ik zitten wel aardig op 1 lijntje :-) ,....

...ennuh....de vlam in de pijp is al lang gedooft hoor .
Die Electra Glide uit 1973 rijdt allang weer als een nieuwe ,...het is de brommer van mijn vriendin .


sjors
datum: 2008-10-12 22:26:58nr: 26087

dit heeft niks met motorfietsjes te maken maar ......ik haak toch effe in .
Die japanse Mitsubishi "Zero" was sneller dan die P-40 omdat
in die zero's op gewicht was bezuinigd ,...er zat in dat japanse toestel geen bepantsering ter bescherming van de piloot,....vandaar dat 't met een stiekeme laffe onaangekondige aanval moest gebeuren .

sjors
datum: 2008-10-13 11:00:12nr: 26091

Een berichtje voor Jan :
De meeste Harleys ploffen altijd een beetje harder dan andere brommers.
De EPA in de states legt restricties op qua CO-uitstoot en geluid-niveau , wat niet boven de 80 dba mag uitkomen .
Deze gekkigheid komt de motorprestaties van het toch al gedateerde concept niet ten goede.
Bij de EVO's ramde je de gepunt-laste schotjes er zo uit ,...en je paste zo de sproeier-bezetting van de carburateur aan ,...en ook het luchtfilter.
De emissie-restrictie-zooi werd ook direct in het perk gesmeten :-)
Daarna reed de brommer weer zoals hij oorspronkelijk ontworpen was ,en zaten die broodnodige verloren pk-tjes er weer in terug.
Vergeet niet dat die brommer 350 kg weegt hè ?
Ik heb er zelfs een speciaal nokkenasje inzitten die voor wat extra bottempower zorgt.
Kabaal-uitlaten die dienen voor kabaal vind ik minder ,....bij ons in de club helaas ook een paar ,....ik rij er niet graag achter :-(
Over bling-bling zooi is niet te twisten ,....de één maakt er een kerstboom van , terwijl de ander er aan alle kanten de zaag in zet.
Als iedereen dezelfde smaak zou hebben ,...dan lag ook er maar 1 CD in de winkel :-)

dolf
(dolf bij moitorblaadje punt nl)
datum: 2008-10-13 12:12:00nr: 26093

Als iedereen nou gewoon lekker doet waar hij schik in heeft. Maar toch even een opmerking van de buurman. Er reed zo'n hoogst moderne Japanse supersport fiets voorbij. Buurman keek somber naar de berijder en zei: "Kijk zo zit mijn hond ook altijd als ze moet poepen".

Jurgen
datum: 2018-05-10 15:44:10nr: 50570

Leuk om alle reacties te lezen. Ik rij ook een Shovelhead ut 1978. Welke sproeier set heb jij nu in je S&S zitten. Mijn Shovelhead rijdt nu 1 op 12. Loopt super, maar zou zuiniger moeten rijden

sjors
datum: 2018-05-11 08:27:39nr: 50571

tjeetje ,....laatste berichtje dateert alweer van 10 jaartjes geleden..

Ik heb werkelijk geen idee meer wat er voor sproeier-maten in zitten.
Die shovel rijdt nog steeds , maar ik heb 'r 9 jaar geleden ingeruild .
( die vriendin bedoel ik :) )

Het zicht op die motor ben ik dus zo onderhand een beetje kwijt :)

Maar goed ,....als ie nou erg mooi loopt , test 'm dan 'ns uit wat ie bij een redelijk constante snelheid bij 100 km/u op de snelweg verbruikt.
( in de drukke stad voor elk stoplicht en gesukkel in de bebouwde kom moet je niet mee tellen )
Een verbruik van 1 op 14,5 (15 hooguit)km moet ie kunnen halen als je d'r vlot op rijdt.
Je kunt 'm qua verbruik nooit vergelijken met een modernere HD vanwege die 4-bak waar die het mee moet doen.

Jurgen
datum: 2018-05-11 21:10:24nr: 50572

Bedankt voor je reactie. Heb vandaag lange route over de snelweg gereden en kom op 1:15. Dus niet slecht. Wel weer super genoten van de rit.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl