Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Honda VT1100 olie lekkage

Jo Magnee
datum: 2008-08-12 21:25:53nr: 25238

Mijn Honda VT1100c2 uit 1999 verliest olie langs een dop ( linker onder zijkant achter framebuis). De vraag is hoe die dop vastzit en hoe de lekkage te verhelpen is.

BB
(aikoenhennie bij home punt nl)
datum: 2008-08-12 22:48:30nr: 25243

als het een dop is kan je welligd deze verwijderen dmv een kleine schroevendraaier dan zie je wel wat daar achter zit

Daan
datum: 2017-05-31 21:50:06nr: 49710

Dat is een euvel van de VT1100 het heet de "guide plug" deze wordt vastgehouden door de framedeksel op z`n plek en de O ring . Wat er nu gebeurd dat het klepje zich toch los kan bewegen en de o ring uit lubbert waardoor er olie langs kan lopen. Snelle remedie/oplossing is om een dik stuk koelslang (10 cm te koop in elke automaterialen zaak)) erachter tegen de guide plug aan te drukken . De dikke waterslag van de radiator houd dit stuk slang goed op z`n plek . Zo wordt de guide plug goed tegen het blok gedrukt en kan niet meer draaien en is olie lekkage bijna nihil. Honda Nederland erkend deze constructie fout en zegt, om ieder jaar de o ring van de guide plug te vervangen. Er staan een aantal filmpjes op YouTube hierover. Bij mij zit het al maanden zo met een stuk dik koelwaterslang en olie lekkage nauwelijks af en toe een heel klein druppeltje wat geen naam mag hebben. Wordt de lekkage meer dan de O ring vervangen.


Daan
(dribor bij hotmail punt com)
datum: 2017-05-31 21:59:08nr: 49711

PS de lekkage en de constructie fout is alleen bij de VT1100 C2 en C3 .
De 750 is anders geconstrueerd.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl