Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

revisie kawasaki vulcan 750 1986

john verberkt
(john.verberkt bij wxs punt nl)
datum: 2003-04-10 23:30:00nr: 2810

Hoi
Mijn Kawasaki Vulcan 750 uit 1986 heeft volgens de geleerden twee probleempjes:
a) een gedeeltelijk kapotte dynamo
b) er zit een tik in het blok (zou een versleten rubberen demper zijn).
Wie weet waar ik dit geheel kan laten reviseren? is dit de moeite waard? of kan ik ergens aan een betrouwbaar ruilblok komen?
Ik ben helemaal weg van dit model en wil hem graag behouden. wie helpt??
Bij voorbaat dank.

Dick Koster
(thj.koster bij quicknet punt nl)
datum: 2003-04-21 15:58:00nr: 2834

Beste John, een defecte dynamo is een kwaal van motoren van die leeftijd. Ik heb ook een dynamo moeten laten vernieuwen (+/- 700,- euro). Dit is zo duur omdat het motorblok eruit moet.
(Een dag werk!) Als dit toch moet gebeuren lijkt het me verstandiger het blok te laten reviseren. In Enkhuizen zit een gerenomeerd bedrijf: MOBU motoren, maar er zijn er wel meer denk ik. Mvg: Dick.

ronnie v.d. heijden
datum: 2003-06-02 21:56:00nr: 2951

ik zou een vulcan 750 willen aanschaffen, maar ik lees nu dat er problemen met dit type motor zijn, is dit meer uitzondering dan regel of komt dit erg vaak voor????



m doesburg
(doesb bij wanadoo punt nl)
datum: 2005-01-12 16:06:08nr: 6353

er is eigenlijk maar één remedie op naar de vulcan-specialist de mammoet te Haastrecht 0182-2509908 Succes gegarandeerd

ed
(buurtsuper104 bij hotmail punt com)
datum: 2005-04-03 16:58:55nr: 7305

hoi je kunt ook naar a'doorn daar zit een vulcan spec reageeer en je krijgt het tel nmr

Remco
(Remco bij Ewijk punt net)
datum: 2005-04-05 21:49:21nr: 7344

De Mammoet de Vulcan specialist?!? Ik heb dar een paar jaar geleden een Vulcan 700 gekocht. Continue startproblemen, al 3 accu's vervangen. Volgens hun was alles in orde maar tot op heden durf ik geen lange ritten te maken dar ik bang ben niet meer weg te komen als de motor stil staat. Groto oplichters noem ik ze.

Dick Koster
(thj.koster bij quicknet punt nl)
datum: 2005-04-05 23:26:32nr: 7345

Remco, jou probleem heb met mijn Vulcan 750 ook gehad. Ook accu's vernieuwd wat niet hielp, toen maar op zoek gegaan naar de oorzaak en heb dat probleem verholpen. Als je interesse hebt, wil ik je dat berichten.
Misschien zijn er ook mensen geïnteresseerd in de volgende problemen die ik van de Vulcan opgelost heb:
Gerammel uit een of beide cilinders > kettingspanners vernieuwen? ( Dat is níet nodig !!!!)
Veel geknal bij remmen op de motor. Luchtvering voorvork.
Zadel vervangen. Rugleuning maken.

dirk
(dvbeek bij pandora punt be)
datum: 2005-04-07 13:48:08nr: 7373

Dick,

Heb net de dynamo van mijn Vulcan(86)zelf vervangen, veel werk maar viel is me eigenlijk nog meegvallen. Dynamo opnieuw laten wikkelen bij sevior in Roelofarendsveen, tot nu toe lijken de problemen opgelost al blijft starten iets of wat moeizaam. Meestal meerdere pogingen noodzakelijk. Als jij nog tips hebt hoor ik dat graag. Heb jij trouwens heel je zadel vervangen? Ik overweeg om het leer een keer los te maken en er harder schuim in te doen, heb jij hier toevallig ervaring mee? Knallen in de uitlaat schijnt erbij te horen?
Verder wil ik het uitlaat geluid nog wat gaan dempen van de halfopen slah-cut uitlaten, tips? Gr Dirk.

Tom
(ttenden bij zonnet punt nl)
datum: 2005-04-25 16:52:56nr: 7625

Heb mijn dynamo zelf vervangen, blok schuin geplaatst, kap los genomen, dynamo vervangen. als je van sleutelen houd is dit goed tedoen. vergeet niet je balans rubbers te vervangen !!!

Heb accubak vergroot en 16A ingebouwd want onder de 10V schakeld de ontsteking uit !

groeten Tom

j.daalder
(j.daalder bij hetnet punt nl)
datum: 2006-04-20 15:03:03nr: 12402

ik zou graag willen weten hoe ik het geknal in m,n uitlaten-
kan oplossen !
vn 750 1988 amerikaanse import !
en ! als hij warm is , en ik stop de motor , wil ie niet meer starten
en moet ik plusminus 5 min. wachten en dan wil ie wel weer maar -
niet erg vlot !
ik dacht zelf dat ik het in de carburators moest zoeken !?
maar ik hoor het liever van ervaring !! b.v.d. j.daalder

Tom
(ttenden bij hotmail punt com)
datum: 2006-04-20 22:36:38nr: 12414

Het rommelen in je uitlaat is karakteristiek voor een vulcan 750 maar als hij echt gaat knallen lijkt het of er zuurstof bij komt en een verbranding in de uitlaat ontstaat. (lekke pot, pakking)

Voor het niet starten als hij warm is heb ik geen oplossing.

Tom

Tom
(justfortom bij hotmail punt com)
datum: 2006-05-22 02:59:12nr: 12940

warm niet willen starten zou kunnen liggen aan de naalden van je carburateurs. check ze op slijtage.

eddy
(buurtsuper104 bij hotmail punt com)
datum: 2006-05-22 19:35:19nr: 12954

zou je wat betrefd de warme start presies aan kunnen geven wat hij voor een geluid maakt en nog een tip als je belt naar motorsloop woesthoff http://www.woesthoff.nl/ en vraag daar naar joost woesthoff
die heeft het telefoon nmr van ben uit apeledoorn de vulcan specialist met vriendelijke groet ed

arjo de beer
(arjodebeer1971 bij zonnet punt nl)
datum: 2006-10-18 11:26:21nr: 15157

Heb 2 vulcans in mijn bezit gehad.1 uit 86 en 1 uit 88.Beiden hadden ook problemen met dynamo,starten bij warme motor,klappen uit uitlaat.
Dynamo vervangen blijft kostbaar.Toch blijft het een mooie motor en twijfel over een 3e aanschaf.Mijn vraag is of een nieuwer type deze problemen ook heeft,bv vanaf 1990 of zo?

d van beek
(dvbeek bij pandora punt be)
datum: 2006-10-18 20:58:26nr: 15164

Mijn dynamo is vervangen, zelf gedaan zoals je eerder hier kunt lezen,en sinds die tijd geen probleem meer. Start en loppt goed. Of nieuwe types beter zijn weet ik niet maar wil alleen maar even aangeven dat ik mijn kawa i.v.m aanschaf andere motor wil verkopen. bij intresse zie kapaza.be of mail me.

Tom
(ttenden bij zonnet punt nl)
datum: 2006-10-19 18:55:03nr: 15178

plaats even een topic in het forum van de www.VOCN.nl of mail naar hun technische afdeling.

johan
(johan-v-d-hoek bij home punt nl)
datum: 2007-09-03 13:22:04nr: 20449

hallo
ik maak vulcan met een kapote dynamo
de kosten zijn dan 450 euro dat is dan incl. matriaal
je kunt mij mailen of bellen 06-10364650


johan

Tom
datum: 2007-09-04 13:29:42nr: 20466

Hallo Johan

misschien kun je dat op de site schrijven van de Vulcan Owners Club Nederland. www.vocn.nl

groeten Tom

j.daalder
(j.daalder bij hetnet punt nl)
datum: 2007-09-04 19:33:26nr: 20474

hallo ik heb het zelfde probleem gehad !
qua dynamo - de stator is bijna altijd stuk !
en kost ongeveer 250 euro.
ik heb deze zelf vervangen en is wel te doen .
en als je dan toch het blok er uit heb -
repareer dan meteen die tik (klop)-
zijn dat niet de distubitie kettingen ?
daar kom je goedkoop mee weg evt.
heb nog een werkplaats handboek liggen !
kopen ? 20 euries.

groeten john daalder

johan
(johan-v-d-hoek bij home punt nl)
datum: 2008-02-27 22:06:56nr: 22654

mijn nieuwe nummer is 06-51882901

johan

Ronny/Daktoe
(wbab1919 bij msn punt com)
datum: 2008-04-18 22:36:37nr: 23377

Ik heb onlangs een 750 van 1995 aangeschaft maar in één van de cilinder hoor ik een fameus gerammel of getik. Rijden doet hij zeer goed en hij start bij de eerste tik. Maar dat gerammel daar ben ik echt bezorgt over. Kan het b.v. die balans rubbers zijn? of de ditributie ketting??? Knallen doet hij niet zo erg, niet meer als mijn 1500 classic, alle vulcan hebben dat een beetje dat weet ik. Graag advies voor dat gerammel aub.
groeten DAKTOE/Ronny

Kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2008-04-19 10:19:03nr: 23378

controleer vooral eens de distributiekettingspanner op die cilinder. Ik kan uit je uitleg niet afleiden hoe luidruchtig dat getik is, maar in elk geval zijn die spanners een zwak punt.

linda snijder
datum: 2009-03-30 13:04:37nr: 27810

ik heb een vulcam 750 uit 1992. de verlichting van mijn motor gaat niet meer vanzelf aan, en als hij aan staat trekt hij de accu leeg tijdens het rijden.
laatst heb ik 1.5 uur gereden voordat de motor uit viel, en hij was daarna ook niet meer aan te krijgen.
ook geeft hij bij het starten een steekvlam uit de uitlaat.
wie weet wat hier het probleem zou kunnen zijn???

linda

Joop
(skyzip bij hotmail punt com)
datum: 2009-05-07 00:47:48nr: 28229

Linda, als je accu leeggetrokken wordt tijdens het rijden kunnen het 2 dingen zijn, de dynamo (dure grap) of de spanningsregelaar, deze zit onder je accubak en is niet zo duur.
Startproblemen kun je voorkomen door ieder jaar nieuwe bougies en nieuwe luchtfilters te monteren, 10 minuten werk en kost maar een paar tientjes.
Vroeger altijd startproblemen, nu al 3 jaar geen enkel probleem meer.

mike
(mike bij mcmotorhead punt nl)
datum: 2009-05-07 07:01:12nr: 28233

voor de liefhebber heb ik werkplaatshandboeken van oa de vulcan op cd. Meel maar even.

giovanni
(giovanninaeyaert bij hotmail punt com)
datum: 2009-09-13 19:10:47nr: 29964

dat gerammel dat jullie allemaal over klagen is heel gewoon bij een vn 750.
als het rammelt bij stationair draaien is het niet erg maar wanneer je gerammel hoort tijdens het rijden doe dan meteen je motor uit en ga naar de garage.
omdat je rubbers aan je vliegwiel dan versleten zijn en je vliegwiel kan daardoor loskomen gevolg (gat in carter door vliegwiel en zo'n 1600€ kosten) heb het net tegengekomen

Mark
datum: 2009-09-19 12:59:39nr: 30029

Ik heb sinds kort een vulcan 500 maar nu heb ik het probleem dat ik geen gas kan geven.
Als ik mijn gashendel opendraai beweegt ie maar een klein stukje.
De fiets heeft 2 jaar stil gestaan ergens in een tuin.
Nu heb ik de kabels al nagekeken, deze bewegen ok en ook de carburateurs lijken niet begrenst en in orginele staat.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Tis toch niet zo dat de groene as tussen beiden carburateurs moet meebewegen bij gasgeven?

Weet iemand hier een oplossing voor??
Ik hoor het graag!

Alvast dank!
Gr Mark


Frank
datum: 2010-03-04 14:44:36nr: 31685

Sinds vorig jaar ben ik ook een trotse bezitter van een VN750.
Ook bij deze jongen heb ik de volgende problemen gehad:

- Tikkend geluid in beide blokken (hiervoor heb ik de automatische kettingspanners vervangen en het probleem was bij mij verholpen)
- Niet goed willen starten van de motor als de motor koud is. (Ben er achter gekomen dat men de choke eerst voor maar 3 kwart moet open zetten dan de start knop indrukken en zodra je merkt dat hij wil gaan lopen dan de choke langzaam volledig open zetten met de vinger nog even op de start knop)

Helaas heb ik bij een warme start ook dat de motor soms niet aan wil springen, maar als ik hem dan in zijn vrij heb staan en een klein stukje naar voren laat rollen en dan nogmaals probeer dan lukt het mij meestal wel.

Hopelijk heeft men hier iets aan.

M.v.g.

Frank

Kobus de Graaf
datum: 2011-02-17 14:38:22nr: 36172

L.S.

Ik heb een *Dealeronderhouden Kawasaki Vulcan 750 cc (V-twin met cardanas) uit 1986 te koop ca. 20.000 mls gereden.
*Onderhouden bij Molenaar IJsselstein. (Kleur: Bordeaux Rood)
Serieuze gegadigden kunnen mij bellen voor verdere (prijs)INFO: Kobus > 06-50264195 Bilthoven.

fred1
datum: 2011-02-17 18:32:06nr: 36176

En dan zeggen ze nog iets over een harley..........

steven
(s.doolaar bij tiscali punt nl)
datum: 2011-02-17 19:46:10nr: 36179

Ja ,,Fred leuk he ,,,over dat ze altijd kapot gaan en zo !!,,,bij mij is vorig jaar de Dynamo van mn EVO vervangen na 24 jaar!! kostte 68!!! euro...de dynamo bij mn Lib uit 42 ( al 23 jaar in mn bezit)doet nog steeds z.n werk ...fijn hoor zo,n HD

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-04-05 18:17:49nr: 49515

hoi
is dit forum nog wel open?

G
datum: 2017-04-05 19:22:05nr: 49516

Ja hoor. Hoezo?

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-04-05 19:49:33nr: 49517

Omdat de berichten zolang geleden zijn
Ik had een vraagje over mijn vulcan,hij bokt in de 5de versnelling,of iemand weet wat ik zou moeten doen

Mvg Henk

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-04-05 19:49:33nr: 49520

Omdat de berichten zolang geleden zijn
Ik had een vraagje over mijn vulcan,hij bokt in de 5de versnelling,of iemand weet wat ik zou moeten doen

Mvg Henk

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-04-05 19:49:33nr: 49524

Omdat de berichten zolang geleden zijn
Ik had een vraagje over mijn vulcan,hij bokt in de 5de versnelling,of iemand weet wat ik zou moeten doen

Mvg Henk

Kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2017-04-06 06:23:51nr: 49519

Hoe zou je dat bokken precies omschrijven, Henk? Gaat het om een puur mechanisch fenomeen of zou je eerder denken aan carburatie of ontsteking die steken laat vallen?

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-04-06 10:15:24nr: 49521

hoi
hij loopt in alle versnellingen mooi,maar als ik na de 5 ga,dan neemt hij tandwiel niet goed mee,het is niet dat hij hem er uit gooit,maar meer dat het tandwiel ergens even over heen glijd,en dan weer even mee wil nemen,dat versta ik beetje onder het bonken,beetje moeilijk uit te leggen,gebeurd het vaker dat een 5de versnelling problemen geeft?

mvg Henk

Kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2017-04-06 12:28:43nr: 49522

Nja, het kan wijzen op sleet van de 'dogs' op de tandwielen van de 5de. Vermoedelijk zal het er niet op beteren en zal het blok vroeg of laat moeten opengemaakt worden om twee tandwielen en een schakelvork te vervangen, vrees ik. Zoiets komt idd zelden voor bij hogere versnellingen, meestal is het de tweede versnelling die als eerste zo'n kuren krijgt en dan gaat hij natuurlijk makkelijk naar de neutraalstand springen.

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-04-06 12:42:45nr: 49523

hoi
was al beetje bang voor,denk dus dat anderblok wel eens goedkoper uit kan pakken,en beetje gokken dat het blok dan wel goed is,vind jammer ding loopt verder mooi,weet jij ook adressen,waar ik betaalbaar blok,kan kopen,wordt dan na de zomer,ga er eerst wel oprijden,kom toch niet op de grote wegen
bedankt voor het mee denken

mvg Henk

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-04-07 10:29:10nr: 49528

Hoi
Komt volgens mij van de 5de versnelling,hij rijd en schakelt in alle versnellingen goed,alleen in de 5 nukt hij

henk
(henk bij jonasonline punt nl)
datum: 2017-05-09 20:02:02nr: 49621

hoi
heb motor weer klaar,toch maar anderblok onder gedaan

mvg Henk

ps:bedankt voor het mee denken

Kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2017-05-09 22:11:46nr: 49622

Fijn dat je terug kan bollen.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl