Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

suzuki TS 185 ER

dabili
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-19 23:27:51nr: 38521

Mijn suzuki TS 185 (2takt) start prima en loopt stationair en met een klein beetje gas Als ik meer gas geef dan houd de motor in Inhouden is nog zacht uitgedrukt het lijkt of de ontsteking gewoon volledig uitvalt Met de choke er vol op maakt hij wel toeren en kan ik wel vol gas geven Nu heb ik een andere zuiger en cilinder en carburateur gemonteerd maar het verhaal is nog precies hetzelfde Iemand een idee ?? Ik denk zelf aan een lekke krukaskeerring maar zou de motor dan nog stationair lopen ?

peter
datum: 2011-09-20 11:48:56nr: 38522

Is het probleem zomaar ontstaan of heb je iets gedaan waardoor je motor slechter is gaan lopen?
Bij een kapotte keerring start je motor niet/zeer slecht omdat hij dan geen/te weinig druk in de cilinder kan opbouwen.
Zit er een automatische vervroeger op je ontsteking gemonteerd?
wellicht dat je daar het probleem kan zoeken.

dabili
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-20 23:55:13nr: 38525

De motor had dit probleem al toen ik hem kreeg van een collega Ik dacht het wel even snel op te lossen maar het word steeds gekker Inmiddels heb ik er een sloper zonder kenteken bijgekocht en alles overgebouwd Dus compleet motorblok met zuiger cilinder carburateur Nog steeds hetzelfde verhaal dus ook maar de bobine en cdi overgeplugd maar ook dit bied geen verandering Het luchtfilter is nieuw en heeft een vrije doorstroming De opties beginnen langzaam op te raken Ik kan morgen nog proberen of de uitlaat(bocht en voorpijp)verstopt zitten al heb ik dit nog nooit meegemaakt Helaas is de uitlaat van de sloper die ik heb gekocht compleet doorgerot Toch maar even proberen Als er mensen zijn die nog andere ervaringen suggesties hebben dan hoor / lees ik dat graag


chris
(cesnabilie bij hetnet punt nl)
datum: 2011-09-21 18:35:55nr: 38528

Dit lijkt inderdaad erg op een dichtgekoolde uitlaat. je weet niet waamee de vorige eigenaar gesmeerd heeft.Soortgelijk probleem gehad met een scooter waarvan de eigenaar bleef beweren dat de uitlaat net nieuw was. Na een lange boor door de uitlaat te hebben gehaald was het leven weer terug.
Om geen problemen met de buren te krijgen maar niet schoon gebrand.

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-21 21:30:44nr: 38532

Ik denk dat ik er uit ben Massakabeltje van de accu was afgebroken Ik wil niet te vroeg juichen maar het lijkt goed te gaan Ik ga even proefrijden

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-21 23:09:29nr: 38535

Net wezen proefrijden Nog steeds ruk Onmogelijk Inmiddels heb ik compleet motorblok vervangen incl.cilinder zuiger carburateur draadboom incl.cdi bobine enz.accu en de tank met benzinekraan
motor geprobeerd zonder einddemper Het mag allemaal niet baten Zodra ik het gashandel vol open draai houd de motor er mee op Bij ongeveer 1 derde tot half gas loopt de motor rustig door naar 6000 toeren of ietsje meer

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-22 18:11:56nr: 38536

motorblok met ontsteking cilinder carburateur compleet dus overgezet uitlaat compleet overgezet draadboom inclusief alle toebehoren cdi bobine enz Maar nog loopt de motor niet als ik gas geef WIE O WIE heeft er nog een idee ?

Mike
(norton888 bij live punt nl)
datum: 2011-09-22 21:08:36nr: 38537

Dus blok kompleet overgezet incl. draadboom, carbs, luchtfilter e.d.?
Dan zou ik het toch echt zoeken in de brandstof toevoer.
Vacuum, slang, kraan enz. Als ie op de choke beter loopt, dan krijgt ie naar alle waarschijnlijkheid te weinig peut.
Geef het blok eens op een andere manier brandstof dan via de tank/slang e.d.

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-22 22:32:53nr: 38538

Dat is het vreemde ik heb ook een andere tank met kraan er op gezet Ik heb een complete sloop motorfiets erbij gekocht deze liep gewoon dus stukje bij beetje overgezet op mijn eigen TS in de veronderstelling dat hij het dan wel een keer goed moet gaan doen Maar inmiddels is er weinig meer over van de sloopmotorfiets alles zit op mijn eigen motor en nog steeds niet goed Ik heb nog een contactslot en de handels (verlichtingschakelaars en noodstop)maar ik geloof ook niet dat dit de oplossing gaat brengen Ik weet t echt niet meer de motor start zonder probleem en tot(max)half gas rijd hij goed Als je het gas verder opendraaid houd de motor er meteen mee op en als je dan gas terug neemt draait hij weer gewoon verder Met de choke erbij gebeurd er eigenlijk hetzelfde geen verschil

Gerard
(kww-gerard bij home punt nl)
datum: 2011-09-23 17:57:28nr: 38546

Als ik uitga van de eerste melding, krijgt hij dus bij 6000rpm te weinig brandstof, anders kan hij beneden dit toerental niet goed lopen.
Je hebt een carburateurprobleem, misschien een valse lucht probleem. ik ken zo,n motor niet, maar als er aanzuigrubbers tussenzitten, zou ik deze allereerst vernieuwen.
Niet blijven sleutelen met oude onderdelen die "misschien"wel goed zijn.
Gerard.

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-23 20:58:05nr: 38552

Waar vind ik nieuwe onderdelen dan voor mijn ruim 30 jaar oude TS

chris
datum: 2011-09-24 08:31:31nr: 38559

Uit je verhaal maak ik op dat je alles hebt overgezet, maar desondanks hou je hetzelfde probleem. Mogelijk zit het probleem dan voor of achter het blok. Luchtfilter of uitlaat, een tweetakt zonder uilaat krijgt geen tegendruk en loopt ook niet lekker.
Een andere mogelijkheid is dat bij beide blokken hetzelfde zwakke onderdeel defect is na 30 jaar. Had de TS geen membraam welke de spoeling regelt?

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-24 10:21:11nr: 38560

Klopt de TS heeft een membraam Maar het verhaal is : De donor/sloop motorfiets liep goed Nu alles overgebouwd op mijn (gerestaureerde)TS Ook de uitlaat en de tank met benzinekraan geprobeerd maar het probleem blijft Ik ga nu de handels aan het stuur en het contactslot omzetten en dan heb ik echt alles van de sloper op mijn eigen TS Als hij het dan nog niet doet .... Tja dan moet ik toch maar met de carburateur aan de gang Maar om van een goed lopende motor ,althans aanvankelijk liep de donorfiets goed en om dan nu van alles aan de carburateur te gaan stellen en met sproeiers en gasnaaldstand te gaan knoeien ??????

Mike
(norton888 bij live punt nl)
datum: 2011-09-24 11:36:27nr: 38561

gebruik je wel juiste benzine...

kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2011-09-24 21:23:03nr: 38565

Je hebt het volledig motorblok van die sloper overgezet, maar wie zegt dat die sloper niet hetzelfde probleem had voor hij aan de kant werd gezet? Mss zijn die motoren gewoon heel gevoelig aan hun keerringen en dan sta je even ver. Kijk bijv eens als hij gedraaid heeft, als je ontsteking niet nat staat of zo. Is dit het geval dan kan je al eens beginnen met de krukaskeerring aan die zijde te vervangen.

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-25 21:44:40nr: 38579

Tja is inderdaad twijfelachtig Maar de vorige eigenaar van de donorfiets heeft hem nog even gestart voor mij en een klein rondje op gereden voordat de motorfiets uit elkaar ging en in mijn kofferbak verdween Het zegt natuurlijk niet alles maar hij leek prima te functioneren Maar ja ... mn volgende stap/stappen het contactslot en noodstop aan het stuur overzetten dan heb ik echt alles compleet van de sloopmotorfiets overgezet Ik denk niet dat dit de oplossing gaat bieden maar ik wil eerst alles uitsluiten Daarna ga ik denk ik toch als eerste de krukaskeeringen vervangen

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-28 21:32:52nr: 38621

De Ts nog maar eens uit de schuur getrokken alle oude onderdelen er weer op gebouwd en proberen maar weer Weer hetzelfde probleem Geprobeerd met vol gas remreiniger in de aanzuigslang (luchtfilter)te spuiten De motor loopt gewoon door in toeren Vervolgens het luchtfilter eraf gehaald en bij vol gas mn hand tegen de carburateur gehouden ook nu loeit de motor naar 9000 tpm Dus toch een brandstofprobleem

Kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2011-09-28 23:51:10nr: 38628

je bent op de goede weg, je komt er wel uit ;-)

Gerrit
(gcstaal bij gmail punt com)
datum: 2011-09-29 12:41:22nr: 38634

Soms heb je er van die dingen tussen zitten...... zo af en toe rustig nadenken en overleggen met anderen kan je veel werk besparen... Succes!!

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2011-09-29 17:22:06nr: 38640

Hallo allemaal Mijn TS185 loopt weer als de brandweer mede door de reakties op dit forum Blijkt dus toch dat mijn donormotorfiets hetzelfde euvel had als de mijne De vorige eigenaar heeft hem welliswaar in mijn bijzijn gestart en een (klein) rondje gereden Maar ja .... dat deed mijn eigen suzuki dus ook Totdat je een iets groter rondje ging rijden dan begon de ellende Maar goed carburateur gereinigd en de sproeirs doorgestoken met een lasdraadje Waar dus eerst niets aan te zien was en ik had de sproeiertjes doorgeblazen met perslucht maar met het lasdraadje er door kwam er toch een heleboel kalk of oxidatie rommel uit Uiteindelijk was de hoofdsproeier ongeveer vier keer zo groot geworden (zoals hij hoort te zijn dus) De motor loopt nu weer prima en reageerd weer lekker heftig op het gas Bedankt allemaal voor het meedenken en de reakties IK ben blij

kurt
(jackall40 bij msn punt com)
datum: 2011-09-30 18:05:36nr: 38661

Allé vooruit, dat is goed nieuws. De hedendaagse benzine laat heel wat oxidatie en kleverige drab na bij het uitdrogen, dus wss is dit alles een gevolg van lange stilstand van beide motoren. Bekijk het van de goede kant, nu heb je er twee. ;-)

klaas
(klavon bij ziggo punt nl)
datum: 2015-04-27 14:19:08nr: 46946

hoi.
ik heb ook een ts op geknapt van de winter, Nu hebt ik er ook een beetje ruzie mee, Ik kan hem zo starten zonder dat ik de sleutel om draai niet goed dus.
heeft iemand daar ook al eens mee van doen gehad? heb ook al een elektrische schema bij maar kan er niet uit komen waar het hem in zit.
Iemand hier nog een goeie tip.
groet klaas.

dabi
(qini77rw bij kpnmail punt nl)
datum: 2015-04-28 00:05:26nr: 46950

Vrijwel zeker kontactslot defect

klaas
(klavon bij ziggo punt nl)
datum: 2015-09-30 21:24:04nr: 47638

ja was inderdaad contact nieuwe er op en klaar.


klaas
(klavon bij ziggo punt nl)
datum: 2015-10-02 11:13:17nr: 47653

heb nu volgende probleem. Als ik hem nu start, slaat die aan loopt ff en gaat weer uit. Wil ik hem weer starten, lukt dat niet, eerder als dat ik de bougie er uithaal schoon maakt en er weer in doe.
Nou ben ik al ff info wezen halen, wordt er gezegd dat het wil eens de ontsteking kom zijn die het probleem veroorzaakt. Wat zeggen jullie
er van. En heeft iemand hier misschien dan een ontsteking liggen die wel goed is.
groet klaas.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl