Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Vroege ruiten of kuipen

Lutz
(lutzbehringer bij hotmail punt com)
datum: 2013-05-17 21:36:54nr: 43326

Volgend jaar wil ik op motor toer naar Finland gaan en tot nu toe heb ik alleen naked bikes gehad. Voor zo een lange afstand denk ik dat ik een motor met ruit of kuip nodig heb, en het liefst tot bouwjaar 1974.

Ik heb al plaatjes gevonden van oude BMW R60/5 modellen met een hele vroege kuip, maar dat was meer een kuip voor een race motor, en dat was zo een oude R60 zeker niet. Ik heb ook de R60RT gezien, maar die is weer bijna nieuw, en ik heb de R850RT gezien, die is nog betaalbaar.

Wat voor toer motoren waren er destijds nog met 1 tot 3 cilinders?
Ik weet niet of Guzzi destijds al een tourruit had zoals op de California, en bij de Engelse motoren (b.v. Bonneville) heb ik nog nooit een kuip of ruit gezien.

Hetgeen kan betekenen: kuipen/Windschermen waren er destijds nog niet algemeen bekend.

Welke motoren heb ik over het hoofd gezien? In mijn alledags leven heb ik een Maico M250 in restauratie (nog niet bereden) en een Kawasaki Z400B, Engelse twin, 25kW, en ik had een paar jaar lang een XS650.

Het alternatief voor een motor kopen is gewoon op plaats van bestemming een toer motor te huren voor 3 tot 4 weken.

Ik dacht aan een motor vakantie in Finland: Dus een naked bike is geen optie.

Mike
(mike bij mcmotorhead punt nl)
datum: 2013-05-18 01:33:50nr: 43327

Guzzi's hadden in die jaren hele betrouwbare motorfietsen (heb mobieltje, dus ff uit mijn hoofd) en volgens mij was dat de ambassador 750. Super toerfietsen, ook gebruikt door overheid, lees politie.en dan had je nog de eerste 850's , type GT. waren ook gemaakt in 1974 volgens mij. Goeie motoren. Mocht je een guzzi willengebruiken voor zo'n trip, check/vernieuw bedrading en controleer kruiskoppeling. Bij deze.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2013-05-18 12:29:23nr: 43328

Ik zou niet te moeilijk doen over het bouwjaar en een BMW r80 met kuip scoren. Technisch simpel, betrouwbaar, gedateerd genoeg, plenty onderdelen

Mike
(mike bij mcmotorhead punt nl)
datum: 2013-05-21 00:30:47nr: 43348

Helemaal gelijk Dolf. Als je niets te maken hebt met bouwjaar, pak je een R80...of een K75/K100....Geen geld hoop fun




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl