Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Problemen met mijn BSA A 7 ,komt niet verder op toeren dan 2000

John
datum: 2013-08-11 10:50:43nr: 43729

Beste mensen,kan het probleem niet vinden waarom mijn BSA niet meer toeren kan maken.revisie magneet gedaan plus kabels,vervroegerveren vernieuwd,benzinelijding gekomttroleerd,carburatuur schoongemaakt en pakking nieuw,nieuwe bougie,geen vacuum van de tank.
niets heeft geholpen.
Het voelt aan of er geen vonk meer is na 2000 toeren,of benzine.
wie weet er nog raad,motor loopt mooi bij de eerste trap.


g
datum: 2013-08-11 16:51:55nr: 43735

Als ik lees: vervoegerveren, dan denk ik toch in die richting.
Ontstekingsmoment.
Heb je de plaat met die armpjes en veertjes in de juiste stand gezet?
Beweegt alles vrij?

Wat mij ook wel eens is gebeurd... starten met de choke-schuif omhoog, en voor het wegrijden de schuif omlaag.
Precies andersom als de bedoeling is...


John
(rkpfrijns bij ersatel punt nl)
datum: 2013-08-11 20:11:18nr: 43743

Beste G,ben hier al een jaar me bezig,alles zit zo als het moet.
Ik heb twee BSA 's en ik heb ook onderdelen uitgewisseld.
Kan het maar niet vinden, ik dacht eest dat ik de verkeerde nokkenas in de blok zat(BSA A10)nr 356.Moet wel kunnen,en heb daarom ook eens de onsteking vergroot naar 9.5mm dus terug naar 7.9mm GEEN RESULTAAT.
WAT NU.

g
datum: 2013-08-18 13:38:37nr: 43765

Komt er wel voldoende benzine door de kraan - kranen?
Misschien zit de boel onder in de tank verstopt?

Zet er eens een andere motor naast die het wl doet en sluit de carburateur(s) aan op de tank.

Je sluit dan in elk geval weer een mogelijke fout uit.

g
datum: 2013-08-18 14:49:36nr: 43767

Ik zit ineens te bedenken...
Het monteren van de stootstangen van de A7 en de A10 schijnt
altijd getob te zijn met een stukje speciaalgereedschap (de kam).
Zit het daar wel goed, worden de kleppen voldoende geopend?

Bij de A50 en de A65 hebben de stootstangen voor de uitlaat
en die voor de inlaat een verschillende lengte.
Als dat bij de A7 en de A10 ook zo is...

Zomaar een paar ideeen.

J
datum: 2013-08-25 23:13:54nr: 43815

Beste G,
Bedankt voor je reactie.
Maar ik stop met zoeken , motorblok gaat er uit elkaar .

g
datum: 2013-08-26 08:30:45nr: 43817

Ik ben benieuwd wat je tegenkomt.

Succes.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl