Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Uitlaten onder een 1992'er Trident

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-25 13:33:53nr: 45740

Dag Allemaal. Ik heb dinds kort een heel nette Triumph 750 cc trident. Daar wil ik eigenlijk een stel lange Megatons onder (die dan weer van een tailpijpje tussen de absorptiedemper en de conus voorzien worden om de 'Megaton stotter'weg te halen.

De originele dempers hebben volgens mij door hun volume en indrukwekkende eindpijpdiasmeter een heel grote flow.
De Megatons ook, maar dan gewoon omdat ze open zijn.

Zal vervanging door de Megatons toch verandering in sproeierbezetting nodig maken?

Bij voorbaat dank vor jullie reacties

jp
datum: 2014-07-25 15:27:48nr: 45741

Je hebt toch geen Trident aangekocht hoop ik

Rij je allemaal kapot

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-25 15:58:12nr: 45743

Ja hoor. Ik heb er eentje. Een 750. En heel vroeger had ik er ook al eentje. Een T150 V. Die gingen ook allemaal kapot. Maar ik heb er 50D km probleemlos mee gereden.

Wat gaat er allemaal kapot dan?

jp
datum: 2014-07-25 17:13:39nr: 45745

rijd de nokkenas kapot

Heb er een willen kopen,iedereen zelfs een Triumph kenner
heeft het mij afgeraden

Heb een Bonneville gekocht verleden jaar

g
datum: 2014-07-25 18:44:54nr: 45746

Da's voor het eerst dat ik dt hoor.
Een maat van me heeft er een (1992) met bijna 200.000 km op het klokje.
Behalve de startsleutel is daar nooit een sleutel op geweest.
Nu mot ik zeggen: die man krijgt nooit een snelheidsbekeuring
en hij rijdt nit op het achterwiel...

jp
datum: 2014-07-25 18:58:01nr: 45747

Ging over motoren jaren 70 tot half 1980

Nu kunnen (zullen ) ze beter zijn

Mvgr

huub
datum: 2014-07-25 19:20:28nr: 45748

Een T150 of T160 verslijt geen nokkenassen.
Die zijn genitreerd.

En midden jaren 80??
De laatste werd in 76 geproduceerd.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-25 19:25:20nr: 45749

Ach, alles gaat ooit eens kapot. Als je er in de tussentijd maar schik van hebt gehad. Maar wat over mijn probleem :-)

g
datum: 2014-07-25 23:29:23nr: 45750

@Ging over motoren jaren 70 tot half 1980@
Nee, daar ging het NIET over. Het ging over een Trident van 1992,
volgens de titel die Dolf bovenaan had gezet.

Jan Keijzer
(jc.keijzer bij online punt nl)
datum: 2014-07-26 00:01:06nr: 45751

Dolf,
Je kunt er eens een bougie uitdraaien (voorzichtig blijft Engels ;-)
Als hij je erg wit aankijkt, zou je eens aan andere sproeiers kunnen denken.

Groeten Jan.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-26 08:22:39nr: 45752

Dag Jan. Jij bent Guzzi rijder. Met de Triumph in de schuur ben ik EX Guzzi rijder. Bij onze Guzzies ga je door je hurken en plukt een bougie. Bij de Trident moet de halve motor van achteten af gedemonteerd worden voordat je bij de bougies bent.
Vandaar mijn vraag..

jp
datum: 2014-07-26 08:36:49nr: 45753

@ g heb uw zever niet nodig

g
datum: 2014-07-26 12:26:24nr: 45754

Leer dan lezen.
En leer dan dat er Meriden Triumphs zijn en Hinkley Triumphs.
Dan maak jij jezelf niet belachelijk met klok en klepelopmerkingen,
en dan hoef ik niet te zeveren.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-26 14:32:30nr: 45756

Daar schiet ik lekker mee op jongens.Zit er onweer in de lucht dat jullie zo korzelig zijn?

g
datum: 2014-07-26 15:43:31nr: 45758

Onweer? Geen idee.
Maar ik kan er slecht tegen dat mensen die niet weten waar ze op reageren, appels en peren gaan vergelijken en dan tegen jou zeggen dat je de verkeerde motorfiets hebt gekocht.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-26 15:57:37nr: 45759

Hoi G. Ik maak me niet druk en ben gek op verkeerde motorfietsen :-)
Soms kwaken en blaten mensen nu eenmaal wat, maar ik vind het hier doorgaans prettig en serieus genoeg.
Alleen heb ik op Jan K's reactie na nu nog niks gehoord waar ik zo wat mee kan.

Als het stil blijft, dan ga ik wel naat Star Twin Team Liemers toe om zo'n gasmeetdingest in de intussen aangeschafte pijpen te laten steken.

Maar het zou zo mooi zijn als iemand hiero tekst had.

Jan Keijzer
(jc.keijzer bij online punt nl)
datum: 2014-07-26 16:21:20nr: 45760

Dolf,

Ik kan er weinig meer van maken, met een lambda sensor ben je er ook niet. Of je moet op een rollenbank belast gaan meten.
Zou er eens een stuk mee toeren en dan een bougie bekijken.
Misschien een hoop werk, maar dat kun je beter een keer thuis gedaan hebben dan in het donker langs de weg terwijl het regent.
Als ik nu zeg dat je de sproeiers groter of kleiner moet nemen, hoef je dan niets te slopen om ze te kunnen wisselen??

Groeten Jan,

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-26 16:39:27nr: 45761

Dag Jan. Je hebt gelijk. Ik was/ben alleen nieuwsgierig omdat de originele dempers wel heel veel volume hebben, maar toch erg 'open'zijn. En ik hoopte dus dat uitlaatgas het niet zou merken of het de zaak makkelijk kon verlaten via een ruime omweg (originele dempers) of via de nooduitgang ( recht de pijp uit via de Megatons.Maar bij Team Lamers en Star Twin kunnen ze ook belast meten. Moet ik daar maar eens gaan buurten.
Prettig weekend!



jp
datum: 2014-07-26 21:36:39nr: 45763

@g

ben jij in je kont gebeten jongen

Ken 4 personen die een Trident hebben gehad en allemaal hebben
ze deze kapot gereden

boven genoemde zal dan ne goede hebben gekocht

Einde van reactieop uw kleinzielige zever jongen

het ga je goed doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-07-26 22:27:17nr: 45764

Als mensen die zich nu anoniem melden gewoon zich melden met hun e mail adres in het kadertje links , dan kunnen ze onderling blaten, blaffen en hun gelijk halen. Dit gemiauw vind ik niet alleen zinloos, maar het getuigt ook van lafheid. Lijkt me niet erg constructief qua bijdrage op dit forum.

jos
datum: 2014-11-29 17:47:23nr: 46321

Hallo Dolf
hoe is het afgelopen met je trident uitlaten verhaal , ik heb ruim 10 jaar een t-300 hobby en een trident is een prima motor , kapotte nokkenassen nooit tegen gekomen en nooit van gehoord.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-12-01 12:27:20nr: 46334

Hij doet het er prima op. Maar is wel heel veel luidruchtiger dan mij t150 was. Een tikkie 'te'zelfs. Zal wel zijn omdat de nieuwe Trident 3000 tpm meer draait of zo. Ik doe hem trouwens weer weg, 1991 is te jong voor me. Te snel. te dynamisch. Ik denk dat ik gewon weer een ouwe Guzzi moet gaan rijden :-)

jos
datum: 2014-12-01 13:15:43nr: 46336

dolf,dat ie zo luidruchtig is is te wijten aan de door jouw gemonteerde uitlaten, standaard maken ze een prachtig bescheiden 3 cilinder geluid ,die zijn trouwens 2e h wel te koop voor een redelijke prijs.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2014-12-01 14:40:37nr: 46337

Weet ik hoor.En je hebt gelijk. Ik heb de originele pijpen er bij. Maar ben toch blij dat ik het geprobeerd heb

Tjerk
(w.c.kort bij oline punt nl)
datum: 2015-12-17 19:39:56nr: 47974

Trident nokkenas stuk wat een gelul ik heb er 2 T150v T160 prima motoren geen problemen mee en alles slijt zelf de mens


Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2015-12-17 21:05:39nr: 47975

Dag Tjerk. Ik heb ook aardig wat slijtage, maar loop ook nog steeds. Dat klopt dus allemaal. Ik ga de Hinckley verkopen. Hij is me te snel. en hier op het dorp staat nog een T150 te koop. Die moet het dan maar worden. Gelukig heb ik ook weer zo'n probleemloze ouwe Guzzi gescoord :-)

jp
datum: 2015-12-18 08:51:55nr: 47976

@ g leef jij nog dikke zeveraar

jij moet niet ad boom hangen om een eikel te zijn

prettige kerst

henk
datum: 2015-12-18 13:17:19nr: 47977

hallo deskundigen
als ik het hele verhaaltje zo lees dan vind ik die jp de domste reakties geven


jp
datum: 2015-12-18 18:59:38nr: 47980

telt ook voor u henk

jp
datum: 2015-12-18 19:00:16nr: 47981

maar gij snapt de .............niet denk ik

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2015-12-18 20:22:24nr: 47982

Allez JP stop met ambetaant zijn. Ge lijkt wel 'nen Ollander. Ik ken alleen vriendelijke Vlamingen. Vat een triple en geniet van het leven, het duurt maar even.

Prettige dagen!






Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl