Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Yamaha Maxim XJ700XX 20 kleppen waterkoeling

Gerrie
datum: 2004-07-27 13:50:53nr: 4639

Hallo allemaal,

Ik rijdt nu al enkele jaren naar volle tevredenheid rond op mijn Yamaha Maxim XJ700XX met 20 kleppen en waterkoeling maar begin me steeds vaker af te vragen welke benzine ik eigenlijk moet tanken ....
Er is me bij aanschaf (bij een autobedrijfje) verteld dat er "waarschijnlijk" gelode benzine in moet, dus doe ik dat trouw. Tegenwoordig heet dat dan benzine met loodvervanger, maar ook die wordt steeds moeilijker te krijgen. Ook houd ik er niet zo van om zelf te gaan mengen (lees in mijn geval: kliederen) met loodvervanger.
Mijn vraag: KAN IK GEWOON ONGELODE BENZINE TANKEN? EN ZO JA WELKE DAN? EN ZO NEE IS DIT OP EEN SIMPELE MANIER WEL VOOR ELKAAR TE KRIJGEN?

Kleine letters:
Wie heeft er trouwens nog meer zo'n fiets? En bevalt ie jullie net zo goed? En hoe komen jullie aan gegevens (afstellen, vervangingsonderdelen, etc)

Groetjes en alvast mijn hartelijke dank voor de reactie (-s)

Gerrie

Piet
datum: 2004-07-27 18:06:20nr: 4640

We hebben net zeer uitgebreide vehalen gelezen over dit onderwerp, drie regels onder jouw bericht, ik heb gelezen als je motor van na 1980 is, zou die geschikt zijn voor ongelode benzine, lees zelf maar eens dat artikel van shell ! En dat geld voor alle motoren na 1980.

ed
(temolyx bij xs4all punt nl)
datum: 2004-08-23 00:25:41nr: 4891

1. het is een yamaha maxim xj 750 - 20 kleppen uit USA of Canada.
2. Gewoon goedkoopste benzine tanken.
3. Prima motor, gaat als de brandweer !!
4. veel ervaring met dit type maxim.
5. ben zelf ook op zoek naar werkplaatsboeken etc, als je wat hebt hoor ik het graag.
6. voor onderdelen internet afzoeken, let op , onderdelen van een maxim 700 europees-model hoeft niet te passen.


Gerrie
datum: 2004-08-24 22:13:51nr: 4907

Hoi, dank je voor de reactie, maar het is echt een 700!!
Zowel volgens de papieren, als volgens de Yamaha docu!
Misschien waren de luchtgekoelde varianten wel 750 cc, dat weet ik niet, maar deze is echt 700 cc. Het probleem is echter dat Yamaha deze fietsen nooit officieel in Nederland heeft geimporteerd, en dus alles wat er rondrijdt grijze import is. Daarom is informatie vinden ook zo moeilijk denk ik ???

Geert
datum: 2004-08-30 21:58:01nr: 4975

Hallo,
Ooit had ik een Canadese 750cc Maxim X(zelf uit België geimporteerd),
maar tegewoordig heb ik waaschijnlijk een USA uitvoering van de Maxim
en dat is een 700 cc versie, beide zijn / waren watergekoeld.
ik ben er erg tevreden over, vadaar dat ik er opnieuw eeen gekocht heb.

Helaas kan ik je niet verder helpen met info betreffende onderdelen en dergelijke. Wel heb ik nog een copie van een oude rijtest uit een Nederlands motortijdschrift.


ed
(mv4 bij xs4all punt nl)
datum: 2004-08-31 19:04:07nr: 4986

hallo Geert,

Ook moi is geintresseerd in die docu over de yamaha maxim.
Is het eventeel in te scannen ?
ik hoor het wel.

ed

Geurt Groen
datum: 2004-10-22 23:31:44nr: 5550

De yamaha maxim 700x/750x zijn beide uitgekomen in 1985 en de productie is in 1986 alweer gestopt. De motor is samen met de yamaha FZ750 de eerste 20-klepper.

De 750 versie komt uit Canada en heeft kilometers op de teller, de 700 versie komt uit de USA. Vanwege belastingwetgeving was de inhoud in de USA minder, dit is bereikt door een andere krukas, en andere drijfstangen/zuigers waardoor de slag korter is geworden en de de inhoud minder. Voor het overige zijn de motoren identiek.

Als je op zoek gaat naar onderdelen moet je zoeken op de 700x over de 750x zul je vrijwel niets vinden. Zuigers voor de 750X zijn gelijk aan die van de FZ750. Werkplaatshandboek kun je vinden op www.repairmanual.com.

Als je lid wordt van de XJ-Owners mailinglist kom je in contact met andere gebruikers over de hele wereld, echt een schat aan informatie en hulp. Hier kun je ook de XJ-CD bestellen met aal info die je wenst.

Er zijn nog wel wat meer nuttige sites te vinden met goede info.

Zelf rijd ik een 750X uit '85 waarvan ik de cilinder, zuigers en kop heb gereviseerd, echt een perfecte snelle motor met een heerlijke boost vanaf 7000 tpm tot over de 10.000 rpm.

ride free
Geurt

ben witlox
(awitlox bij tiscali punt nl)
datum: 2005-02-07 19:57:35nr: 6565

ik wil ook wel lid worden van de xj club
heeft iemand daar het adres van

ik rijd er nu 1 jaar mee en hij bevald erg goed
het is de xj 750 met kilometer teller en hij is uit 86
een canadees dus
gr ben

geert
datum: 2005-03-17 22:58:25nr: 7051

Beste Maxim rijders,
Komen de onderdelen(oliefilter en voorvorkkeerringen) van de Yamaha XJ750 SECA overeen met die van de Maxim (700).
Want op WWW.Motorzoom staat Maxim niet vermeld?
Wie kan me helpen?

Groeten,
Geert


Geurt Groen
(geurt bij groenenzoon punt nl)
datum: 2005-03-17 23:12:14nr: 7052

Hoi Geert,

Nee de onderdelen komen niet overeen, bij motozoom staat niets vermeld voor de XJ700X. Het beste kun je kijken op http://parts.yamaha-motor.com/ hier kun je alle onderdelen met bestelnummers vinden voor je motor. Ga met deze nummers de de lokale yamaha dealer en laat de onderdelen bestellen. Meestal binnen een paar dagen in huis. Ook kun je een aantal onderdelen online bestellen bij www.motorparts.nl

Succes,
Geurt Groen

Succes, Geurt

Geurt Groen
(geurt bij groenenzoon punt nl)
datum: 2005-03-17 23:24:11nr: 7053

Geert,

Ik las net dat jij een artikel over de X hebt uit een Nederlands tijdschrijft, ik zou dat best wel graag willen hebben. Bestaat er een kans dat je het artikel kunt mailen? Ik zou dat zeer op prijs stellen.
Als je trouwens meer rijtesten over de X wilt lezen dan moet je eens kijken op www.skylinc.net/~hap/maxim-x ook redelijk wat leuke info over de X.

Groet,
Geurt Groen

berry
datum: 2005-03-18 20:06:15nr: 7058

Het motorblok van de Maxim komt volgens mij volledig overeen met het blok van de FZ750. Wellicht zijn die onderdelen wel uitwisselbaar???

Geurt Groen
(geurt bij groenenzoon punt nl)
datum: 2005-03-20 15:35:27nr: 7092

Alleen het bovendeel van de kop, en de zuigers van de XJ750X en de FZ750 komen overeen. Het grootste gedeelte van het blok komt overeen met de XJ900.

Geurt Groen

jakko
datum: 2005-04-11 12:13:56nr: 7429

Ja ook een maxim X en zeer tevreden. op een gebroken kadan as na dan :( maar dat is gefixed dus lang leve de maxim


John
(john50 bij safe-mail punt net)
datum: 2006-05-15 23:30:17nr: 12854

Hallo weet iemand welke uitlaatbochten set ik kan gebruiken? van Laser weet ik dat ze dat ze sets hebben van 4-2 maar ik ben een bochten set aan het zoeken van 4-1 mischien past de bochten set van de XJ 600 of de XJ 900 maar dat weet ik niet zeker.
Groeten
John

Geurt Groen
(geurt bij groenenzoon punt nl)
datum: 2006-05-16 08:14:55nr: 12855

Hoi John,

Ik heb twee jaar geleden een maxim X gekocht voor de onderdelen. Hierbij zit een op maat gemaakte 4-1 uitlaat. Ik heb hem zelf nooit geprobeerd want ik vind de dubbele pijp mooier. Als je wilt kunt je het setje (4-1 bochten met sportdemper) overnemen voor EUR 125,--

Geurt

cavalli bianco
datum: 2006-05-17 20:26:01nr: 12875

Volgens de boeken:4 cyl.vloeistof gekoeld,lijnmotor met 2 bovenliggende nokkenassen en 5 kleppen per cyl.,cyl.inhoud 697 cc,
compressie-verhouding 11.2 :1, boring X slag :68 X 48 ,vermogen:
86 pk,bij 9500 t/m ,Max koppel:6,9 kgm bij 8000 t/m,topsnelheid
195 km/h,Banden:V-100/90x18 A-130/90x16 ,gewicht 217 kg
Tankinhoud:13 l,normaal loodvrij.

Titte
(tccb bij pandora punt be)
datum: 2007-01-13 18:14:59nr: 16387

BOUGIES ??????
kijk even bij men mailtje op ask the web ?

T Fronczek
(Tfronhof bij cs punt com)
datum: 2007-04-16 18:47:34nr: 18395

Geachte Heer: Sinds 8 weken heb ik ook een YAMAHA XJ 700 en ben daar zeer tevreden over. Het ding rijdt fantastisch en alles werkt zoals het moet. Na 5 jaar ben ik weer motor gaan rijden em opmijn 72e jaar gaat het grandioos. Voor het weten ik tank de goedkoopste d.w.z. ongelood 95 en dat gaat heel goed. Groeten Ted Fronczek

thea
datum: 2007-04-19 14:09:26nr: 18481

hoi ,ik rij een yamaha maxim xj700 s uit 1989 en komt uit canada en is zelfs nog in de originele kleur blauw.mometeel is mijn vriend de motor aan het op knappen.(nieuwe uitlaten en wat spuitwerk,nieuwe overtrek)gr thea

Jay
datum: 2007-11-16 15:16:03nr: 21455

Hallo allemaal,

Ook ik heb sinds deze zomer een XJ700, een Amerikaanse dus. Als ik er mee over de snelweg rij en dus een tijdje 120..140 km/u rijd, dan gaat-ie op euro'95 pingelen. En aldus heb ik er Euro '98 in gegooid en dat scheelt. Niet in de portemonnee, maar wel bij het rijden.

Verder rijdt-ie als een tierelier; start altijd, ook na een tijdje stilstaan, is zeer fel in de acceleratie en ziet er cool uit (helemaal zwart met wat chroom elementen, blok is zwart).

Groeten en veel rijplezier!
Jay

Rogier
datum: 2007-11-23 12:03:09nr: 21533

Ook hier een tevreden MaximX 750 20v rijder!
Weet iemand de specs qua topsnelheid en acceleratie van de 750?

gr.


gert
(gvandertien bij home punt nl)
datum: 2008-01-09 17:07:41nr: 22004

ik heb er 210 km per uur gereden en nog gas over

Rudy
(brtihh bij hotmail punt com)
datum: 2008-01-26 18:02:54nr: 22209

Hoi,
Ik heb een Yamaha xj750x maxim van 1985.
Mijn vraag is hebben deze hydrolische kleppen?
Zo nee waar vind ik gegevens over het afstellen van de kleppen?
mvg Rudy

marcel
datum: 2008-02-22 01:12:29nr: 22531

Op marktplaats wordt een werkplaatshandboek op cd rom aangeboden(onderdeel nummers van schroefje tot............) alle technische onderwerpen vind je daar in, hij vraagt er 10euro voor maar dan weet je ook alles over de maxim.
Geld meer dan waard.

Luc
datum: 2008-07-01 18:50:16nr: 24687

Hoi,

ook hier een tevreden Maxim XJ750XN (1985) rijder. Ik heb ook lang gezocht om een werkplaatshandboek te vinden. Op internet is er een gratis te downlaoden:

http://www.nabble.com/Yamaha-XJ-Manuals-and-Parts-Diagrams-f34829.html

Hier staan ook onderdelenlijsten voor de betreffende motoren.

Succes met downloaden.

Groetjes, Luc.

wilma van de steeg
(Hercula bij live punt nl)
datum: 2008-09-04 23:44:27nr: 25587

Hallo Geert, rijd mijn Yamaha Maxim watergekoelde XJ van 1985 vanaf 1999 en wil nooit meer een andere motor. Zo'n geweldige machine.
Ik ben in het bezit van een originele folder, gekocht voor veel geld op een beurs. De standhouder had deze folder op een beurs in New York gekocht. Als ik je een plezier kan doen met een kopie van deze folder dan ben ik bereid je er één te sturen. Stuur dan maar even een email.
Groetjes,
Wilma.

wilma van de steeg
(Hercula bij live punt nl)
datum: 2008-09-05 13:20:59nr: 25589

Hallo Geert, even een aanvulling op mijn bericht van gisteren. Ik ben ook nog in het bezit van een interessant rijverslag van de Maxim S. Het staat in Promotor nr. 2 april 2000. Kopietje?
Groetjes, Wilma.

Joey de vries
(jdevriesxxx bij hotmail punt com)
datum: 2008-10-08 08:29:10nr: 26011

Hallo allemaal,

Ik rij sinds 2 jaar op een xj700 maxim x, het frame is gepowdercoat en het blok is zwart gemaakt. Motorisch een zeer goede motor met veel snelheid vanaf 7000 toeren heb je een goede boost. Ik heb de orginele uitlaten vervangen door laser sportuitlaten, heb een andere brede voorvork erin laten zetten en heb hem laten tunen voor meer pks.
Resultaat optisch een zeer mooie bike en motorisch zeer snel bij 220km nog genoeg gas over.

W. de Groot
datum: 2008-10-15 19:13:16nr: 26124

Hallo allemaal,
Ook ik heb sinds mei dit jaar een XJ700X. Wat een lekker beest, boven de 7000 toeren net een raket.

Een hele leuke site is waar heel veel over de maxim te vinden is www.maxim-x.com van ene Canadees genaamd Harald.
Echt een bron van informatie.

Groeten,
Wilfred

mottobeeske
(alain.huybrechts bij telenet punt be)
datum: 2009-01-04 00:52:50nr: 26856

hallo allemaal, ik bezit ook een yamaha xj 750 maxim van 1985, heb hem helemaal gede-en monteerd en hij rijdt prima. een nadeel vind ik de te kleine benzinetank, die ga ik nog eens vervangen door een grotere.ik heb hem een originele look gegeven door de zadel te vervangen door een echte "western" zadel, leren zijtassen, leren teugels en een zelfgegraveerd scherm met een arend op.verder nog twee chroomlampen, valbeugels en ander spuitwerk. ik heb wel een probleem met de bougiekoppen die doorslaan, als jullie weten waar ik die op de kop kan tikken laat je maar iets weten !verder waren ook de rubberbuizen tussen luchtfilter en carburators verduurd en gescheurd, die heb ik vervangen door flexibele afvoerbuizen uit de "gamma".mvg mottobeeske

ton
(ton.t bij casema punt nl)
datum: 2009-01-18 21:25:20nr: 27010

ik heb met veel plezier jullie reacties gelezen en ga morgen kijken bij een maxim 750 met 60.ooo km hebben jullie nog tips ,ivm de aankoop groetjes ton

tommie
datum: 2009-01-26 20:18:23nr: 27094

Hallo allemaal,


Ik ben op dit moment bezig met de Maxim X 750 die ik van mn pa heb gekregen.

Ook het probleem met de bobinehuizen die gescheurd waren.

Nu was mn pa ietwat enthousiast geweest en had hij zelfs het koelsysteem leeggehaald en het klepdeksel verwijderd.
Als ik m weer aan t spelen kreeg mocht ik m hebben..

Vandaag nieuwe klepdekselpakking en spruitstukpakkingen gehaald,
morgen alleen nog bougies erin, claxons eraan, tank en zadel erop en dan proberen.

Weet iemand trouwens zo hoeveel koelvloeistof en hoeveel motorolie er op gaat?
Wil dan binnenkort als 't allemaal goed gaat meteen de olie verversen.


Groeten, Tom

yves
(snif bij telenet punt be)
datum: 2009-02-05 20:47:33nr: 27215

waar kan ik een werkplaatshandboek van een maxim-x 700 vinden

patrick
(patrick.holtzem bij telenet punt be)
datum: 2009-03-16 22:23:06nr: 27644

ik heb ook een 750 maxim canadees model met een brede voorvork en heb al eens een sprintje gedaan van 1km en mijn teller stond terug op nul die is ongelooflijk snel maar nu ga ik hem verkopen heb een fjr 1300 gekocht en nu staat hij stil

Jeroen
datum: 2009-03-24 22:05:40nr: 27724

Heeft er iemand ervaring met zowel de xj700 s én de xj 700x (amerikaanse import) of kan er iemand op basis van ervaring met motoren antwoord geven op een paar vragen??

het verschil in specificaties is me duidelijk. 2 kleppen per cilinder tegenover 5 kleppen per cilinder, waterkoeling vs. luchtgekoeld, iets verder uitgeboord met andere krukas etc.
Ik ben beginnend motorrijder die op slag verliefd geworden is op het model x en s (ben er nog niet uit welke ik mooier vind). Ik heb er nu van beiden 1 op het oog en zal natuurlijk alles mee laten wegen in het oordeel. Maar wat kunnen jullie eventueel nog als tip geven bij het vergelijk van de 2 motors?
Wat is het verschil behalve meer oempf bij de x? Ik ga zelf niet sleutelen dus:

1) is er bijvoorbeeld veel verschil in onderhoudskosten te verwachten tussen de 2 modellen?

2) Maakt het in onderhoud of kosten uit dat de één 20 klepper is en de ander niet?

3) Wat is het verschil van watergekoeld vs. luchtgekoeld?

4) is het raadzaam om de x juist wel of niet te nemen als beginnert?

alle info op dit gebied is meeeeeer dan welkom.




Massy
(kurt.vanblaere bij telenet punt be)
datum: 2009-06-22 20:15:07nr: 28952

ja, ik heb zo een beestje gehad vroeger ja!
prima moto's, toch , veeeeeeeeeeeeeeel te snel !!
amai
is een 4cil 20klepper aljebief!! eigenlijk is het een identieke motorblok van een racer van yamaha, enkel dat deze blok iets gekanteld staat!!
indien je er 1tje wil kopen !! zeker doen ! maar, !! reken wel,
tis een chopper, met een RACEBLOK onder!!
grjes vanuit Belgie
Massy

r.klerks
datum: 2010-01-23 18:15:32nr: 31377

Hallo,

ik heb ook net een xj 700x gekocht echter lees ik dat ze zijn geproduceerd tot 1986. De mijne is van 1988.Weet iemand hoe dat zit?
Ik ben hem nu aan het opknappen dus ik heb nog geen rijervaring.
Wanneer je technische gegevens wilt downloaden doe dit dan via onderstaande link. De kwaliteit is voldoende zeker na uitprinten.

http://www.4shared.com/dir/1570443/a2eb50f6/sharing.html

Wilfred
datum: 2010-01-23 21:26:47nr: 31380

De Maxim's zijn geproduceerd in 1985 en 1986 voor de Canadese (750cc) en de Amerikaanse (700cc) markt.

Na een aantal jaar zijn een aantal motoren, waarschijnlijk nog in het krat, naar Nederland gehaald en hier verkocht en op kenteken gezet.

Die van jou is dan in 1988 op kenteken gezet, die van mij in 1999.

Het voordeel is dat je motor nieuwer lijkt dan hij in werkelijk is, het nadeel is dat je nog iets langer wegenbelasting moet blijven betalen.

Groeten,
Wilfred

Willem
datum: 2010-05-19 08:20:51nr: 32494

Ik wil op mijn XJ700X Maxim een (chroom) valbeugel plaatsen; weet iemand een adres voor me of heeft iemand zo'n beugel??
Willem.

Hielke
(hielke82suzuki bij hotmail punt com)
datum: 2010-06-02 18:42:40nr: 32689

Hallo,

Ik ben een yamaha xj 700 aan het opknappen voor een maatje van me en ik wil de klepspeling graag controleren is hier iemand die mij kan vertellen wat de speling moet zijn? en of het een beetje te doen is.

Mvg Hielke

wim shrik
datum: 2010-06-07 00:25:39nr: 32745

Ik adviseer een werkplaats boek. zijn te verkrijgen op internet.
Ik ben zelf in het bezit van twee yamaha maxim XJ 700 X motoren en ben
op dit moment de motor aan het reviseren. Het is een fantastische machine !
Het boek heeft mij enorm geholpen met revisie. Gr. Wim Ik zou het leuk vinden en yamaha maxim toertocht te houden. wat vinden jullie (lezers)
ik hoor het wel.

wim shrik
datum: 2010-06-07 00:34:43nr: 32746

Ik ben op zoek naar een bochtenset voor mijn Yamaha Maxim xj 700 x Het blijkt moeilijk te verkrijgen. Het origineel is vrij duur dus zoek nu naar een mogelijkheid van vier naar twee ( zonder de originele
tussen uitlaat. ) wie heeft een tip?

Wendy
datum: 2010-06-23 08:48:34nr: 32935


@Wim
Ja, lijkt me ook leuk om eens met wat mensen en Yamaha Maxim te gaan rijden.

Toevallig ben ik nog op zoek naar iets van een valbeugel voorop.Enig idee hoe je daaraan kan komen?

Nanno Koerts
datum: 2010-07-07 18:22:57nr: 33064

Hallo mensen,

Ik heb sinds een jaar een Maxim XJ700 X 20 klepper.
Nu merk ik dat hij motorisch slecht loopt en sluiting heb in mijn bekabeling. Ik las ook dat er mensen op dit forum motoren aan het opknappen zijn en zou graag wat hulp willen gebruiken. Ik ben handig met mijn handen, maar het ontbreekt mij de kennis van de werking van de motor en durf hem niet open te maken. Is er een club of iemand die me wil helpen dit beesie weer mooi te laten lopen?? En wie weet de recente link naar een handleiding van deze fiets?

Groet,

Nanno
Gorinchem

Wendy
datum: 2010-07-07 20:11:56nr: 33068

Als je een clubje mensen gevonden hebt die meer van de motor weten dan wil ik ook wel komen leren.

Groeten
Wendy
Eindhoven



Wim Schrik
(w.schrik bij chello punt nl)
datum: 2010-07-07 23:30:37nr: 33070

Nanno Koerst en wendy,
Ik ben in het bezit van het orginele handboek. Ook heb ik daar een kopie van gemaakt. Je mag van mij deze wel hebben. Ik stuur het dan wel onder rembours naar je toe. Het zou leuk zijn dat Wendy daar dan ook plezier aan kan hebben door te zorgen dat zij dan weer een kopie van jou ontvangt. Zo houden wij de Yamaha Maxim Xj700 op de weg.
Stuur mij even je adres per mail.

Wendy
datum: 2010-07-08 11:32:17nr: 33074

Hoi Wim,

Bedankt voor het aanbod het boekje door te sturen. Ik heb een mooi boekje erbij gekregen in Engels en Frans van 150 pagina's met letters.

Neemt niet weg, dat in persoon eens met een ander ernaar kijken niet gezellig leuk en leerzaam kan zijn, toch? Ik zit er mee dat soms de tekst zo technisch is dat ik er maar een woordenboek bij moet nemen.... Komt het klussen niet ten goede kan ik zeggen.

Ik heb overigens mijn valbeugels gevonden via internet. Nu ze er nog op zetten.

Groetjes
Wendy

Nanno Koerts
datum: 2010-07-08 16:27:59nr: 33077

Hai Wendy,

Ik heb mijn adresgegevens al aan Wim gegeven en zodra ik de boeken binnen heb, laat ik je dat weten. Ik wil best eens naar Eindhoven komen hoor om je te helpen. Ik ga morgen een andere Maxim ophalen, dan staan er dus straks 2 voor de deur!! Die oude wordt voor onderdelen vermoed ik. Dus als je nog iets zoekt...

Groet,

Nanno

Wendy
datum: 2010-07-08 22:52:12nr: 33093

Hoi Nanno,

Gaaf! Ik probeer hem nu nog wat op te knappen, ik denk dat het blok technisch wel in orde is. Ik wil alleen ook dat ie er leuk uitziet nu. Dus op één of andere manier die corrossie wegkrijgen. Enkele bouten vervangen, voor zo ver dat kan zonder meteen alles uit elkaar te halen. Mijn (originele) gereedschaps set is overgelopen met accuzuur. Het is nu één grote corrosie rommel, zou het gaaf vinden nog eens een origineel set te kunnen vinden. Verder zijn al die verbindingstukken van de koplamp nog gecorrodeerd. Dus daar moet nog een nieuwe voor, óf ontroesten. Mijn linkerspiegel is ooit gebutst dus die is nu scheef, niet handig. Ohja en mijn achterrempedaal piept als een 100jaar oude deur. Daar moet ik ook nog wat mee.

Mocht je voor deze onderdelen tips hebben, of wat over dan zijn die welkom. Ah, ik heb wel een 700S overigens. Luchtkoeling.

Groetjes
Wendy

Wim, kan jij voorruit met alleen een boekje?

Nanno Koerts
datum: 2010-07-09 16:48:37nr: 33097

En zo heb ik ineens 3 motoren in mijn bezit. Vandaag de Maxim XJ700 S erbij gekocht. Is wel toe aan een goede opknapbeurt. De 700 X trouwens ook, want die loopt nog steeds niet goed. Merk wel verschil zeg in het vermogen van 63 naar 53. Zou het toch eigenlijk een pre vinden om de X weer goed te laten lopen.

Er zijn voldoende middelen op de markt om je motor weer mooi te krijgen Wendy. HG heeft ook goede ontroesters. En mocht je behoefte hebben aan een middagje klussen, ik kom je wel helpen hoor. Zeg maar wanneer je tijd hebt.

Groet,

Nanno

Hessel Tot
(hesseltot39 bij hotmail punt com)
datum: 2010-07-11 10:37:20nr: 33117

Hallo Goeie moggel allemaal . Ik heb sinds 1.5 jaar een MAXIM 700 20 Klepper en bevalt goed . egter ik heb het volgende probleem als ik start zeikt de benzinne er uit (bij draaiende motor dus)als ik hem uit doe is het weer over.door het over loop slangetje. gister de tank er af gehad om deze te lassen (was lek) daarvoor geen probleem en nu dit.WIE WEET WAT DIT KAN ZIJN EN HOE TE VERHELPEN Gr en alvast BEDANKT Hessel

Riny
(rklerks bij solcon punt nl)
datum: 2010-07-11 11:01:01nr: 33120

Heb je de benzinekraan goed staan staat deze op PRI staat dan lopen de carburateurs vol zonder dat er lucht wordt aangezogen oftewel de motor hoeft dan niet te lopen. Deze stand is ervoor om na een reparatie of lange tijd de carburateurs vol te laten lopen, je moet er wel bij blijven want dan gebeurd hetgeen bij jouw ook gebeurd is (en bij mij).Ik hoop dat dit het is want dan ben je klaar.
groeten

Wendy
datum: 2010-07-11 21:18:54nr: 33136

Hej Nanno,

Aangezien PM niet gaan, wel?
Goed idee!
Wil je me een mail sturen? Dan doen we dat in september een keertje.


Groetjes
Wendy

wim schrik
(w.schrik bij chello punt nl)
datum: 2010-07-13 23:20:35nr: 33156

Hallo Wendy,

Ik heb een gebruikers handleiding boekje en een werkplaatshandboek. Ik heb daar voldoende aan. Bedankt voor het aanbod.
gr.
Wim

wim schrik
(w.schrik bij chello punt nl)
datum: 2010-07-13 23:23:38nr: 33157

Nanno Koerts,

Ik las dat jij je adres naar mij had gezonden (?) Ik heb niets ontvangen hoor. Wil je dat nog eens doen? gr. Wim

wim schrik
(w.schrik bij chello punt nl)
datum: 2010-07-13 23:27:15nr: 33158

Hoi Yamaha Maxim bezitters/sters. Leuk om dit allemaal te lezen. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe jullie motoren er uit zien. Misschien effe een mailtje met foto sturen.. Sommige bezitters hebben hele leuke
onderdelen op een motor zitten en brengt een ander op een idee....
Ik zie het wel.
gr.
Wim

Nanno Koerts
(nanno bij klikdesign punt eu)
datum: 2010-07-14 09:22:29nr: 33160

Hai Wim,

Ik heb je nogmaals een e-mail gestuurd. Misschien dat je spamfilter mijn bericht tegen heeft gehouden.

Ik heb enorm zitten zoeken naar info en support van de Maxim, er is weinig te vinden en er zijn weinig websites. Dus bedacht ik mij dat ik zelf een website wil gaan maken en eventueel een club wil oprichten voor de Maxim rijders. Wie van jullie heeft hier behoefte aan en zou deelgenoot willen zijn? En wie heeft ideeën om items op de website te plaatsen?

Groet,

Nanno Koerts

Nanno Koerts
datum: 2010-07-14 09:45:44nr: 33161

@Wendy,

Ik zag onderdelen op marktplaats te koop staan en daar zat ook een gereedschapset bij:

[url]http://link.marktplaats.nl/360239725[/url]

Groet,

Nanno

hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2010-07-20 18:28:12nr: 33242

Hallo

Ik heb een maxim XJ 750 watergekoeld. Ben er zeer tevreden over, ik vind alleen het benzineverbruik nogal hoog 1:12 tot 1:15. Afhankelijk van de rijstijl. Hoe zou ik het verbruik omlaag kunnen brengen? Heeft iemand hier ervaring mee?


Nanno Koerts
(nanno bij klikdesign punt eu)
datum: 2010-07-20 21:48:58nr: 33246

Wie weet of heeft een uitlaat voor de XJ700X EN voor een XJ700S?

Groet,

Nanno

wim
(w.schrik bij chello punt nl)
datum: 2010-07-20 23:31:36nr: 33248

Nnnao,

Ik ben een hele poos bezig geweest om jouw wens voor mijn eigen motor
voor elkaar te krijgen. Helaas is mij dit niet gelukt. Ik heb nu maar besloten een bochtenset vanaf fabriek (Jama) te bestellen en moet hiervoor € 294,- euro betalen. Als demper heb ik gekozen voor de Turn Out versie en kosten € 64, euro per stuk. Het geluid weet ik nog niet maar hoorde dat dit mooi is. Een laag zwaar geluid". Ik hoor het wel.
gr.
Wim

Wendy
datum: 2010-07-21 11:34:39nr: 33257

Ja, ik doe mee met website/club forum.
Ik heb me rot gezocht naar een club waar ik me kan aanmelden en lekker kletsen over de MAxims. Ik kom niet verder dan Ask The Web.
Dus mij lijkt het super! http://www.forum2go.nl/ ?

Gelukkig heb ik geen uitlaten nodig en ook niet gezien, die zijn meestal wel te verroest aan de sloopmotoren.
Ik ben inmiddels in het bezit van een bijbehorend gereedschapset zonde accuzuur. Bedankt voor de marktplaats tip.

hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2010-07-21 14:13:27nr: 33260

Hoi, Nog een keer een bericht,

Ik heb een maxim XJ 750 watergekoeld. Ben er zeer tevreden over, ik vind alleen het benzineverbruik nogal hoog 1:12 tot 1:15. Afhankelijk van de rijstijl. Hoe zou ik het verbruik omlaag kunnen brengen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet er iets afgesteld worden? Ik hoop dat iemand mij er iets over kan vertellen.

groet,
hans


massy
(kurt.vanblaere bij telenet punt be)
datum: 2010-07-21 14:51:29nr: 33262

dan is de carburator niet goed afgesteld vrees ik,
kan je afstellen door aan de vijs te kraaien, waar een veer onderzit,zo ga je minder toeren maken in neutrale stand
grtjes
Mas

hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2010-07-21 17:12:58nr: 33264

OK, bedankt Mas, ga ik proberen.

groet
hans

Geurt
datum: 2010-08-25 13:05:42nr: 33785

Hoi,

Het brandstofverbruik zal niet veel dalen door afstellen van het stationair toerental, tenzij je natuurlijk erg veel voor het stoplicht staat ;-)
Het klopt wel dat de carburateurs moeten worden afgesteld maar dan praat je over schoonmaken van de carburateur en sproeiers, afstellen van het vlotterniveau, afstellen van het luchtmengsel en synchronisatie tussen de carburateurs. Zeker zonder de juiste gereedschappen niet een heel eenvoudig klusje. Verder zou het nog kunnen dat de kleppen afgesteld moeten worden. Ook eerst controleren of het luchtfilter nog wel schoon is en de verbindingsrubbers tussen luchtfilter en carburateurs nog heel zijn en goed aansluiten.
Loopt de motor wel nog goed en regelmatig?

Geurt

Hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2010-08-25 22:56:38nr: 33797

Hallo Geurt,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal hier zeker mee aan de slag gaa. Het simpel omlaag brengen van het toerental bij stationair lopen heeft niet geholpen, sterker nog, stationair kon de motor bijna niet meer lager lopen. Bedankt nogmaals.

Groeten,
hans

Hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2010-08-25 22:59:36nr: 33798

En wat ik nog vergat Geurt, de motor loopt redelijk regelmatig, maar kan beter. Ik denk idd dat het eea beter kan worden afgesteld.

Wilfred
datum: 2010-08-26 07:40:32nr: 33804

Met draaien aan schroeven in je carburateurs maak je het vaak niet beter.
Die carbs zijn heel gevoelig voor vuil, dus ik zou beginnen met een fuel line cleaner (in de USA en Candada zweren ze bij SeaFoam maar dat is hier helaas niet te krijgen, Wynns heeft ook wel zoiets.)

hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2010-08-26 17:07:33nr: 33808

Yhanx Wilfred!

Nanno
datum: 2010-09-21 06:09:54nr: 34130

Ik heb mijn Maxim 700 X te koop staan.

http://link.marktplaats.nl/379836180

Groet,

Nanno

Jeroen
datum: 2011-01-22 09:44:20nr: 35761

Na eerder een Yamaha XS400, een Honda V65Magna en een Suzuki GSX1100F te hebben gereden, ga ik morgenochtend een proefrit maken met een Maxim 700 uit '85. Ik ben zéér benieuwd hoe snel daarna ik de trotse eigenaar zal zijn...

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-01-23 11:45:43nr: 35775

Ben wezen rijden. Na een periode van 6 jaar zonder was het toch weer heerlijk! Eind van de komende week wordt het de mijne!

Nanno
datum: 2011-01-23 11:54:58nr: 35776

Hai Jeroen,

Gefeliciteerd met je nieuwe motor, dat je er veel plezier mee mag beleven.

Groet,

Nanno

Wilfred
datum: 2011-01-23 12:11:45nr: 35777

Gefeliciteerd Jeroen, ik hoop dat je er veel plezier aan mag belveven.
Goede keus, ik ga nu mijn vierde jaar in met mijn X en vind het nog steeds geweldig.

Misschien in het voorjaar eens een Maxim meeting organisseren?

Groeten,
Wilfred

Nanno
datum: 2011-01-23 12:28:26nr: 35780

Goed plan Wilfred!!
Wie neemt de organisatie op zich??

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-01-23 12:41:50nr: 35782

Bedankt voor de snelle en leuke reactie's!!! Ik hoop er net zo veel plezier aan te beleven als jullie.

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-01-28 07:47:33nr: 35867

Nog een paar uurtjes wachten... En dan... Rijden maar!

Wendy
datum: 2011-01-30 15:58:28nr: 35893

Hoi Jeroen,

Welkom bij de mini club zou ik zeggen. :)
Hier bij Ask de Web heb ik als enige andere maximrijders kunnen vinden. Lijkt me leuk om eens een meet te doen.

Bij mij meteen een vraagje:
Wat voor een maxim heb je nu? Ook een watergekoelde of niet? Enne hoe bevalt het met dit weer? Het is hier nu eindelijk sneeuw vrij, ik hoop dat het nog even zo blijft.

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-01-30 16:05:06nr: 35894

Ik heb de watergekoelde 20-klepper en hij bevalt me prima. Vanochtend om 06.15 mijn pak aangetrokken om op de Maxim naar het werk te gaan. Ging prima en ik vond het minder koud aanvoelen dan op de fiets.

mario
(mario1963 bij live punt nl)
datum: 2011-02-04 16:46:18nr: 35965

ja als je maar hard genoeg rijd krijg je het vanzelf wel benauwd ! gr

jan
(jvbeek53 bij kpnplanet punt nl)
datum: 2011-03-10 23:29:05nr: 36469

hallo ik ben pas in het bezit gekomen van een xj700 20 kleppen waterkoeling wat voor benzine moet ik tanken???
gr.Jan

Jan
(jvbeek53 bij kpnplanet punt nl)
datum: 2011-03-10 23:34:33nr: 36470

hallo ik ben pas in het bezit gekomen van een xj700 20 kleppen watergekoeld wat voor benzine moet ik tanken???
gr Jan.

Nanno
datum: 2011-03-11 00:40:59nr: 36472

Gefeliciteerd met je aanschaf.
Er gaat gewoon euro loodvrij in de Maxim.

Groet,

Nanno

wendy
datum: 2011-03-11 14:13:38nr: 36479

Hoi Jan,

Leuk en join the club!
Daar ging inderdaad het topic origineel over.

Groetjes
Wendy

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-03-17 17:37:06nr: 36551

hmmm, pas een paar 100km gereden met de Maxim en nu drupt er af en toe wat olie aan de achterzijde van de middelste cilinders. Steeds een beetje na het rijden (plekje te grootte van een €2 munt.

Wilfred
datum: 2011-03-17 19:12:44nr: 36554

Lullig, je hebt hem net. Heb je eraan geroken? Weet je zeker dat het olie is en geen benzine met olie?

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-03-17 20:18:43nr: 36556

Ruik alleen olie. Het is maar heel weinig maar vaak heel weinig wordt uiteindelijk toch te veel... Toch maar even naar laten kijken.

geurt groen
datum: 2011-03-17 20:50:22nr: 36558

Waarschijnlijk een lekje bij de spanner van de nokkenasketting.

Geurt

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-03-17 21:02:35nr: 36559

Is dat een standaard euvel Geurt? En is het makkelijk te verhelpen... Ik was bang voor een lekke pakking of iets dergelijks.

Jeroen
(jeroenvangaalen bij online punt nl)
datum: 2011-03-24 23:26:03nr: 36660

Het lekken is gestopt. Het lijkt alsof de vorige eigenaar er voor het oog wat extra olie bij gedaan heeft en dat het overschot er nu uitgegooid is.

geurt
datum: 2011-03-25 10:41:11nr: 36662

Hoi Jeroen,
Sorry even niet gekeken, beetje te druk. Mooi dat het lekken gestopt is. De pakking vervangen is niet zo'n groot probleem. Wel lastig is dat hiervoor geloof ik de carburateurs eraf moeten, alweer een tijdje gelden dat ik dit gedaan heb.

Ik heb zelf een gereviseerde 750X rijdend, verder heb ik nog een door mijzelf gedemonteerde 700X (rijdend gekocht)en een gedemonteerde 750X in de garage liggen. Ik was van plan van deze 2 weer 1 mooie te bouwen. Vanwege een grote verbouwing thuis heb ik echter besloten de (separate) garage te gaan verkopen. De 2 X'n in onderdelen wil ik dan verkopen als 1 koop. Als iemand belangstelling heeft hoor ik het graag! Ik heb ze gekocht voor 1300 euro samen en denk er over ze te verkopen voor 750 euro. 1 frame is al gestraald en opnieuw gepoedercoat.

mario
(mario1963 bij live punt nl)
datum: 2011-04-24 11:05:46nr: 37050

wie heeft sugesties mijn maxime houd in boven 160 km hoe kan dat alles zou in orde moeten zijn ! en enig idee wat een set remblokken kost voorwiel twee schijven ?

Wilfred
datum: 2011-04-24 13:23:02nr: 37052

Bij inhouden boven de 160km denk ik aan brandstoftoevoer, misschien een vuil filter?

Bij CMSNL.com kosten remblokken € 38,- per set excl. verzendkosten.


hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2011-04-24 13:56:56nr: 37053

Hallo, heeft iemand een idee waarom mn motor niet meer start? Na de winter was de accu natuurlijk leeg, heb hem toen opgeladen en nu met starten draait de startmotor 1 x rond en dan hoor je alleen nog maar ttrrrrrrrrrrrrr .

Wat zou er stuk kunnen zijn?

groeten,
hans

Nanno
datum: 2011-04-24 17:40:28nr: 37056

Hai Hans,

het klinkt toch als een soort van lege accu.
Probeer een jumpstarter direct op je accu eens.

Groet,

Nanno

hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2011-04-24 18:33:40nr: 37058

Hey Nanno,

Bedankt voor je reactie, ga ik proberen!!

groeten,
hans

mario
(mario1963 bij live punt nl)
datum: 2011-04-24 21:23:33nr: 37066

hee hallo die wilfred bedankt voor je reactie maar er zit toch geen brandstoffilter op dat apparaat ! alleen een benzine kraan en die staat altijd hetzelfde [ nog nooit aangeraakt ] .

Wilfred
(wilfred_degroot bij yahoo punt com)
datum: 2011-04-24 21:32:19nr: 37067

@Mario, Je hebt waarschijnlijk wel een filter in je tank? En anders wordt je benzineleiding volgens mij gesplitst van één naar twee slangen. Op dat punt, een soort Y kan ook wel eens vuil ophopen. Je zou iets van fuel line cleaner kunnen gebruiken. In de USA en Canada zweren ze bij Seafoam, maar dat is hier niet te krijgen. Forte is wel een goed alternatief

@Hans, lijkt inderdaad op je accu. Startkabels aan je autoaccu en proberen maar. Het is zowiezo handig je accu 's winters uit je motor te halen en aan een druppelaar te hangen.

hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2011-04-25 00:46:09nr: 37072

Ja Wilfred, ik weet het, accu eruit, maar ik ben nogal makkelijk en ja, dan krijg je dit soort dingen.. ik zal volgend jaar de accu binnen zetten :O) .

groeten,
hans

mario
(mario1963 bij live punt nl)
datum: 2011-04-25 11:23:44nr: 37076

hoi hallo : mario ,hier ik heb niet alleen de accu maar de hele moter gewoon in de huiskaqmer staan dat ding ziet er nog uit als nieuw en lekt geen druppel ! en dan gisteren naar buiten gerold , en hij doet het gewoon , alleen houd hij nu wat in even nakijken , maar evengoed
toch weer leuk om door eindhoven te scheuren ! gr


datum: 2011-04-26 08:03:56nr: 37084

Iemand nog interesse in 2 gedemonteerde X'n? Zie mijn eerdere bereicht van 25-03. Ik moet de garage waar ze in liggen 1 mei opleveren, kan dat nog wel een weekje uitstellen maar niet langer. Heb geen zin om ze in onderdelen te gaan verkopen dus alles moet in 1 koop weg. Omdat het weg moet mag het voor de superprijs van € 250,-- zitten veel goede onderdelen bij die bij losse verkoop veel meer opleveren. Het blok van de 700X is gedemonteerd omdat hij uit de 2e versnelling schoot. Van het blok van de 750X is de kop gedemonteerd.
Bellen voor onderdelen heeft geen nut, voor een lagere prijs ook niet. Dan breng ik het liever naar de sloop of oud ijzer. Reacties graag per email.
Groet, Geurt

Geurt Groen
(geurt bij groenenzoon punt nl)
datum: 2011-04-26 08:11:45nr: 37085

Zag dat ik mijn email-adres was vergeten...

Wilfred
datum: 2011-04-26 08:42:37nr: 37086

Hallo Geurt, ik had je er graag vanaf geholpen maar ook ik heb plaatsgebrek.

peter
(pvanhout51 bij gmail punt com)
datum: 2011-04-26 11:23:21nr: 37088

Hallo,stoere rijders,

Ook ik heb al 10 jaar een yamaha 750 maxim uit 1986 loopt als een tierrelier,het enige probleem dat ik er mee heb is dat de crome overzetkapjes die in het midden voor de uitlaat zitten stuk zijn aan een kant is er zelfs een stuk uit wat er helemaal niet uitziet is er misschien iemand van jullie hoe ik hier nog aan kan komen

Vriendelijke groeten,Peter

Nanno
(nanno bij klikdesign punt eu)
datum: 2011-04-26 11:56:31nr: 37089

Hallo Geurt,

Heb je een foto beschikbaar van je motoren?
En om welke types gaat het nu precies?
Ik heb interesse. Waar kom je vandaan?
Wil je me een e-mail sturen met foto's en je adresgegevens en tel nr?

Groet,

Nanno

mario
(mario1963 bij live punt nl)
datum: 2011-05-01 18:50:44nr: 37154

ja zo'n chroom uitlaat kapje voor een maxime 7oo watergekoeld 1985
zoek ik ook nog rechterzijde is een stuk afgebroken als iemand er een heeft liggen voor een leuke prijs houd ik me aanbevolen .groetjes


datum: 2011-05-02 07:48:22nr: 37159

Alle onderdelen zijn in 1 koop verkocht.
Groet,
Geurt

renso
(a.p.profijt bij home punt nl)
datum: 2011-05-27 23:07:17nr: 37331

is er al een maxim forum en ,,,komt er een meeting , ik heb sinds kort ook een maxim 20 klepper ben hem aan opknappen nu en lukt aardig op zich..
grtz renso

Mike
(Norton888 bij live punt nl)
datum: 2011-05-28 00:57:42nr: 37332

Ik zeg: DOEN.
Steek je handen uit de mouwen, pleur een forum op het WWW en organiseer een meeting. Gezien er hier zoveel reacties zijn, is de kans op slagen erg groot.

Renso
(a.p.profijt bij home punt nl)
datum: 2011-05-28 10:18:32nr: 37333

Ik zal een forum maken en kijken wat er op binnen komt .

grt renso

renso
(a.p.profijt bij home punt nl)
datum: 2011-05-28 16:51:36nr: 37339

Adres forum: http://maxim.yourbb.nl



Nanno
datum: 2011-05-28 17:08:25nr: 37340

Ik heb me geregistreerd, maar kan helemaal niets na het inloggen.
Kan geen topics aanmaken en wat er wel te lezen valt, is beveiligd met een wachtwoord dat ik niet weet.
Kan je dit nog even herstellen?

Groet,

Nanno

Renso
(a.p.profijt bij home punt nl)
datum: 2011-05-28 19:10:06nr: 37341

nanno, als het goed is kan je er gewoon in\op nu
wendy is tevens beheerder nu dus moet lukken

renso

wdegroot
datum: 2011-05-28 19:34:10nr: 37342

Hallo Renso,

Bij mij hetzelfde verhaal, heb me geregistreerd maar kan verder nog niets.

Groeten,
Wilfred

Nanno
(nanno bij klikdesign punt eu)
datum: 2011-05-28 22:27:41nr: 37344

Hai Renso,

Ik krijg nog steeds dit te zien:

Inloggen

Om dit forum te lezen of er berichten in te plaatsen, moet je het bijhorende wachtwoord opgeven.

Wachtwoord:

Misschien moet je even naar de standaard rechten van de gebruikers kijken, of de rechten van het topic uit zetten.

Groet,

Nanno


Wendy
datum: 2011-05-28 23:49:43nr: 37345

Wendy is zelfs beheerder :)

En moet daar ook een wachtwoord invullen.
Gewoon nog ff de opstart probleempjes verhelpen toch?

renso
(a.p.profijt bij home punt nl)
datum: 2011-05-29 00:12:28nr: 37346

en anders zet ik versie 2 van dit forum op die werkt beter dan deze 3 versie ...
we zien het morgen verder wel even .

renso

Renso
(a.p.profijt bij home punt nl)
datum: 2011-05-29 01:32:41nr: 37347

heb de oude versie op gezet volgens mij werkt die beter..

http://yamahamaxim.forum2go.nl/

succes
renso

Nanno
(webmaster bij yamahamaxim punt nl)
datum: 2011-06-03 00:26:36nr: 37413

En we hebben inmiddels een nieuwe domeinnaam aangevraagd en daar een forum op geplaatst voor Maxim rijders.
Meld je aan als gebruiker en deel je kennis en lees de ervaringen en tips van andere Maxim rijders.
Ook gaan we meetings organiseren en wie weet nog andere leuke dingen.

http://yamahamaxim.nl/forum/

Groetjes,

Nanno

peter
datum: 2011-09-08 00:08:16nr: 38389

ha leuke site ik heb zelf al 10 jaar een jamaha 750 xj maxim gekocht van een collega waar ie 4 jaar in de de tuin had gestaan zag er niet meer uit uiteindelijk een beetje opgeknapt en weer rijdend gekregen maar ze hadden aan de lucht benzine verhouding schroefen gedraaid wat jammer was na heel lang de schroefen van de carburator telkens iets te verstellen liep ie toen redelijk ik rijd er nu 10 jaar mee en bijna dagelijks mee naar het werk kosten heb ik eigenlijk niet gehad hij blijft rijden m,n koppakking lekt al jaren wat olie is makkelijk ik hoef geen olie te vervessen om de zoveel tyd gooi ik er wat bij en elke dag weer of geen weer het is starten en lopen moet ik wel zeggen dat ie nu lekker in de droge garage staat maar na 10 jaar ga ik toch eens naar wat anders kijken vrg peter

cees
(ckoole66 bij zeelandnet punt nl)
datum: 2011-09-18 22:14:12nr: 38510

ik heb recent een XJ700 gekocht (geen waterkoeler) als opknapper. Ik heb inmiddels div. dingen verwijderd om er een 'kale bike' van te maken, met uitsluitend de noodzakelijke zaken die voor het motorrijden nodig zijn, zo heb ik ook de shocks er vanaf gehaald en deze vervangen door stalenbuizen, verlaagd naar 11 inch, waarbij er een panzadel met springveren later gemonteerd zal worden, als uiterlijk een soort van bobber. Omdat ik ook de complete cockpit (toerenteller, controlelampjes en kilometerteller - als klmtrteller wil ik een klein exemplaar monteren) wil verwijderen, heb ik de koplamp opengehaald waar alle stekkers netjes in zitten. Echter als ik de cockpit demonteer en de stekkers loshaal, start hij niet. Nu heb ik wel een beetje verstand van electra maar niet zoveel dat ik direct weet hoe op te lossen en welke bedrafing ik gewoon op een andere wijze door kan verbinden. Aan de cockpit zit een rode, zwarte en een witte stekker. Bij het loshalen van de rode en de zwarte start hij niet. Kan iemand mij vertellen welke en hoe ik de cockpitbedrading los kan halen en op een of andere manier op een zodanige wijze de bedrading kan doorverbinden zodat de motor start etc.
BVD


Nanno
(webmaster bij yamahamaxim punt com)
datum: 2011-09-18 23:43:43nr: 38513

Meld je aan op ons forum en stel daar je vraag nog eens.

http://www.yamahamaxim.com/forum/

Cees
(ckoole66 bij zeelandnet punt nl)
datum: 2011-09-19 21:27:25nr: 38518

Nanno,
inmiddels mij geregistreerd op de maxim site
thnx voor de tip

ben benieuwd of er een passende oplossing op mijn vraag komt
gr. Cees

hans
(h.bransen bij tiscali punt nl)
datum: 2012-07-06 14:09:38nr: 40746

Hallo, ik heb een vraag / probleem: ik heb een xj 750 4 cilinder 20 kleppen en sinds een paar weken lekt deze benzine uit het slangetje dat aan het benzinekraantje zit. Net daarvoor heeft de motor op zn kant gelegen omdat ik dacht dat de jiffy uit stond maar dit niet zo was. Hij zakte toen langzaam naar links.

Heeft iemand een idee waardoor er nu benzine blijft lekken?
groeten
hans

Weidema
(Jelle.weidema bij gmail punt com)
datum: 2014-08-11 23:18:22nr: 45857

Ik heb een XJ 750 maxim uit '82.

En zou graag meer technische gegevens willen ontvangen over deze motor.
Wie kan mij hieraan helpen? Aangezien er maar barre weinig info te vinden is op het web.

Hoor graag of iemand me hiermee kan helpen.

wim
(w.schrik bij chello punt nl)
datum: 2014-08-12 10:49:16nr: 45859

HoiJelle,
Je bericht gelezen. Ik heb een yamaha xj 700 xj 700 van 85/86. Komt he motor technisch overeen met die van jou? Ik heb wel een handleiding ( werkplaats ) boek.
Groet,
Wim

Jack
(jprovily bij xs4all punt nl)
datum: 2015-01-31 11:21:21nr: 46612

Dag allen,
Mijn eerste motorfiets en dan gelijk zo'n geweldige! Een 700 x uit 86....
Uiteraard ben ik ook op zoek naar info zoals handleiding en werkplaatsboek. Als iemand me daaraan kan helpen, hoor ik dat graag!
Met motorrijdersgroet,
Jack

Wim
(w.schrik bij chello punt nl)
datum: 2015-02-01 17:00:51nr: 46626

Hoi Jack,

Ik denk dat ik je daaraan wel kan helpen. Als je daar € 10,- excl..verzendkosten voor over hebt kan ik het wel sturen. (moet de stapel
a4 tjes wel even laten wegen voor verzendkosten. Als je mij je e-mail geeft dan laat ik je dat weten.
gr.
Wim


liesbeth
(e.p.h.j.klepper bij gmail punt com)
datum: 2015-04-30 22:12:44nr: 46955

zou het mogelijk zijn dat wim schrik contact met ons opneemt over het werkboek en handleiding Yamaha xj700 x watergekoeld
groetjes Liesbeth

Henk
datum: 2015-05-01 01:43:17nr: 46956


WPHBoek:

http://cycles.evanfell.com/wp-content/service-manuals/Yamaha/Yamaha-XJ700_service-manual.pdf




























nijmeijer
(nijmeijer2008 bij home punt nl)
datum: 2016-12-28 16:23:43nr: 49182

Hallo,

ik heb een vraag,

ik heb een yamaha xj700 maxime uit canada

ik krijg hem niet aan de praat heb er al een nieuwe accu op zitten
maar vooralsnog geen geluid.

ik heb niemand om mij heen die daar verstand van heeft.

misschien hier iemand?????.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl