Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Knipperlicht storing Honda Magna v65 bouwjaar 1985

Johan
(Jbomert bij kpnmail punt nl)
datum: 2015-05-09 17:24:18nr: 46998

Normaal schakelde het knipperlicht automatisch uit. Nu moet ik hem met de duim in de 0 stand zetten, maar begint dan later spontaan te knipperen dat is zeer gevaarlijk als je het niet in gaten heb. Wie weet waar dat aan kan liggen?

huub
datum: 2015-05-09 17:37:38nr: 46999

Ik ken zo'n motor niet.
Maar ik vermoed dat er inwendig in de schakelaar iets gebroken is wat af-en-toe ongewenst contact maakt.
Gewoon open schroeven dus en foto's maken voordat het spul uit elkaar springt.


Johan
(jomertyt bij kpnmail punt nl)
datum: 2015-05-09 18:16:46nr: 47000

Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Heb ik al gedaan tevens heel goed schoongemaakt. De magna v65 1985 van honda heeft een automatisch uitschakel systeem. Het moet ergens in het elektrisch zitten maar waar????

Jan
datum: 2015-05-09 19:36:56nr: 47001

Er is een Honda Magna website met een forum.
Ik denk dat daar meer Magna-kennis zit dan hier.
http://www.magnaforum.invisionzone.com/

Jan
datum: 2015-05-09 19:42:38nr: 47002

Nog even naast het forumadres...
Kan het zijn dat een andere lamp slecht massacontact maakt,
en dat de stroom daarvan een weg naar massa zoekt via het knipperlicht?
Het probleem zou dan niet moeten optreden als je met alle lichten uit
de richtingaanwijzer aanzet en zichzelf laat uitschakelen.


Johan Bomert
(jbomert bij kpnmail punt nl)
datum: 2015-05-09 21:27:23nr: 47003

Dat zou kunnen Jan, maar mijn lampen branden standaard altijd.
Maar in elk geval bedankt voor je reactie.
Johan

Jan
datum: 2015-05-09 22:19:43nr: 47004

Als ik rij, dan branden mijn lampen ook, omdat ik ze heb aangezet.
Je wilt toch niet zeggen dat je op de Honda Magna de lampen niet uit kunt zetten?
Bij de test die je - volgens mij - zou moeten doen, hoef je niet te rijden.
Je laat de motor stilstaan, met het licht uit, en met contact aan - eventueel met draaiende motor - zet je je richtingaanwijzers aan en dan kijk je wat er gebeurt.
Desnoods draai je de lampjes uit de koplamp en het achterlicht.
Als het probleem zich nu niet meer voordoet, heb je een massaprobleem op de koplamp of het achterlicht.

Johan
(jbomert bij kpnmail punt nl)
datum: 2015-05-10 16:22:33nr: 47007

Hallo beste Jan ja mijn lampen branden altijd standaard.
(veiligheids behalve?)
Maar in ieder geval bedankt voor alle tips ben er zeer contend mee en ga het allemaal uitproberen. Mocht het lukken laat ik het weten de komende tijd op de site.
Groeten uit Enschede, Johan Bomert





Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl