Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

bsa m20 ontsteking

john kater
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2015-07-10 09:01:27nr: 47246

Bij lage snelheid houdt de motor in. Eerst dacht ik aan een verkeerde maat gasschuif. Maar nu blijkt met de stroboscoop dat de ontsteking af en toe "verspringt". D.w.z. de vonk komt dan te vroeg.
Eerst maar even aan jullie vragen voordat ik het zaakje losgooi
Alvast bedankt
John

kabel
datum: 2015-07-10 13:29:04nr: 47247

Misschien toch maar even een andere condensator monteren? Even de proef op de some nemen.

Is de lichthoogte van de contactpunten voldoende?

BRO
datum: 2015-07-11 12:28:11nr: 47248

-Is je stationaire toerental niet te laag?
-Is je ontsteking mechanisme inclusief de vervroeging met de
veertjes en de hele aandrijf trein daar naar toe versleten?

Een ontsteking mechanisme met veel slijtage speling geeft vooral bij de lagere toerentallen een wiebel ontstekings tijdstip.



john kater
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2015-07-11 15:02:56nr: 47250

De lichthoogte is 0,3 mm.

Tijdens het rijden tot +- 45 km.p/u zijn er schokjes alsof de benzine bijna op is. Het accelereren is geen probleem.

John




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl