|
Door: | bsa m20 ontsteking |
john kater (john.kater bij chello punt nl) | datum: 2015-07-10 09:01:27nr: 47246 Bij lage snelheid houdt de motor in. Eerst dacht ik aan een verkeerde maat gasschuif. Maar nu blijkt met de stroboscoop dat de ontsteking af en toe "verspringt". D.w.z. de vonk komt dan te vroeg. Eerst maar even aan jullie vragen voordat ik het zaakje losgooi Alvast bedankt John |
kabel | datum: 2015-07-10 13:29:04nr: 47247 Misschien toch maar even een andere condensator monteren? Even de proef op de some nemen. Is de lichthoogte van de contactpunten voldoende? |
BRO | datum: 2015-07-11 12:28:11nr: 47248 -Is je stationaire toerental niet te laag? -Is je ontsteking mechanisme inclusief de vervroeging met de veertjes en de hele aandrijf trein daar naar toe versleten? Een ontsteking mechanisme met veel slijtage speling geeft vooral bij de lagere toerentallen een wiebel ontstekings tijdstip. |
john kater (john.kater bij chello punt nl) | datum: 2015-07-11 15:02:56nr: 47250 De lichthoogte is 0,3 mm. Tijdens het rijden tot +- 45 km.p/u zijn er schokjes alsof de benzine bijna op is. Het accelereren is geen probleem. John |
|
Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl