Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

slotspeling

gustaaf
datum: 2015-08-25 22:28:55nr: 47497

heb hier een motortje liggen 125 cc.
heb de cilinder losgedaan van het blok.
,de zuigerveren eraf, opgekuist en die eens in het blok gezet zoals het moet en zit met een slotspeling van 0,50 dat volgens mij teveel is.
ga toch de zuigeveren monteren en de zuiger in de cilinder monteren,en dan wat wasbenzine inde cilinder gedaan en zie dat er géén verlies is(de benzine blijft staan.
nu is mijn vraag hoe kan dit nu ??

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2015-08-26 15:24:03nr: 47498

Lijkt me het verschil tussen de druk tijdens de verbrandingsslag (hoog) en de druk van een beetje vloeistof (laag). Het kan er ook aan liggen op welk gedeelte van de slag je de zuiger in gestoken hebt lijkt me. Kun je niet uitvinden wat de slotspeling HOORT te zijn?

gustaaf
datum: 2015-08-26 16:03:15nr: 47500

Bedankt Dolf.
ga op zoek naar nieuwe veren.
ik denk dat de slotspeling een 0,20 moet zijn.
ps heb dan de cilinderkop gemonteerd en een stukje in het bougie gat gedaan (mij een stukje gemaakt)daar druk opgedaan
en die laat lucht door ,hoor het in het carter.
De kleppen zijn ok.

nanko
(ndevries bij kvi punt nl)
datum: 2015-08-27 10:12:16nr: 47503

Er zal altijd wat lucht naar het carter lekken.
zuigerveren sluiten nooit perfect af en je hebt de (noodzakelijke) slotspeling nog.
Dat beetje lekkage voel en hoor je als je langzaam aan het vliegwiel draait, maar bij hogere toerentallen speelt het geen enkele rol.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl