|
Door: | Honda Boldor loopt vanaf 6000 toeren op 3 cilinders indien warm |
Rene Botman (renebotman bij hotmail punt com) | datum: 2015-08-31 21:52:37nr: 47517 De motor betreft een Honda Boldor 985CC met Keihin CR33 race carburateurs. Met een Dynatek 2000 ontsteking. Zoals vermeld loopt de motor boven de 6000 toeren op 3 cilinders, als hij goed warm is. Onder de 6000 toeren loopt de motor prima op vier cilinders. Ik heb: - Bougies vervangen. (Nieuw) - Bobines vervangen. (Nieuw) - Pingel race benzinekraan gemonteerd met 8MM doorlaat. (Nieuw) - Twee benzine toevoerslangen op de carburateurset gemonteerd.| - Carburateurs meerdere malen doorgeblazen en gereinigd. Verleden jaar en het jaar daarvoor probleemloos gereden. Motor is op de testbank afgesteld en liep meer dan perfect. Kort daarna begon dit probleem. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken ? Alvast bedankt. Groet, Rene Botman |
Gerrit | datum: 2015-09-02 13:36:37nr: 47530 Dit lijkt mij toch echt een ontstekingsprobleem. Bobine's heb je vervangen; als je de oude nog hebt: proberen één voor één. Anders vrees ik voor je Dyna ontsteking, ik heb er ook twee kapot gehad. Ik heb tegenwoordig Elektrex ontsteking. Succes. |
Rene Botman (renebotman bij hotmail punt com) | datum: 2015-09-02 14:52:06nr: 47534 Dag Gerrit, Bedankt voor je reactie. Ook ik heb al vernomen dat de Dynatek ontstekingen niet de meest betrouwbare zijn. Echter, weet ik heel zeker dat de motor op 3 cylinders draait en niet op twee. Zoals je (waarschijnlijk) ook weet worden steeds twee cilinders tegelijk voorzien van een vonk. Indien de pulsgever, CDI of eventueel de bobine defect zou zijn zou de motor toch ten alle tijden op twee cilinders moeten gaan draaien ? Vooropgesteld dat ik niets uitsluit trouwens.. |
|
Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl