Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Harley early shovel met WLA kenteken, wat mag wel en wat mag niet??

Nick
datum: 2015-09-30 20:00:32nr: 47636

Goedendag,

Ik sta op het punt om een Harley early shovel aan te schaffen. Ik heb hier wat vragen over die ik niet beantwoord krijg.
Het kenteken staat op een WLC harley uit 1942, eerste toelating NL 1955.
Het daadwerkelijke frame is een Early shovelhead, hier klopt dus het eea niet, er staat wel een nummer in het balhoofd, welk nummer dit is moet ik nog even navragen. Kun je zomaar een WLC kenteken overnemen op een shovelhead frame? Er staat immers bij de RDW niks qua afmetingen geregistreerd hierover, de enige info die het RDW mij geeft is het aantal cc's. Is het zo dat je voor 1975 alles aan een frame kunt veranderen? Als dit het geval is, dan lijkt het bovenstaande mij geen probleem.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Nick


Datum toelating: 1942
Datum eerste afgifte NL: 1955

hans
datum: 2015-10-01 00:20:35nr: 47639

Gebruik je gezond verstand en geef desnoods iets meer uit aan een motor waarbij het hele verhaal klopt.
Zoals jij het schrijft ben je niet verzekerd als er iets gebeurt.
Koop je deze motor toch, zorg dan dat hij erg goedkoop is ,kun je nog altijd in onderdelen gaan handelen.
Laten staan bespaart je een heleboel ellende.

wout
datum: 2015-10-01 00:34:53nr: 47640

nooit aan beginnen, bij een controle ga je helemaal nat met die handel.

Dolf Peeters
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2015-10-01 11:50:38nr: 47642

De RDW is actief kentekens aan het schonen. Zo zijn er al heel wat klassieke auto's tot plantenbak geworden. En bij politiecontroles zijn ze erg scherp op HD kentekens. Ik zou het niet aandurven. Terwijl ik toch niet vaak gecontrolerd wordt :-)

wout
datum: 2015-10-01 12:19:01nr: 47643

om die zelfde redenen worden er geen eigenbouw motoren meer gebouwd door officiŽle motorbouwers met blokken/bakken waar geen papieren bij zijn (bijv. sloopverklaring)het risico is gewoon te groot dat je bij een controle alles kwijt bent, en bij een HD loopt dit vaak dik in de papieren.
en ze kunnen je ook gewoon oproepen voor een herkeuring, ben je ook de Sjaak.

huub
datum: 2015-10-01 12:27:59nr: 47644

Nooit doen.
Bij een ongeval ga je voor de bijl.
Ga er maar van uit dat de verzekeringsmaatschappijen hierin de komende tijd steeds moeilijker gaan doen.
Daar win je het nooit van. Zij hebben grote juridische afdelingen, waar je als particulier niet van gaat winnen.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2015-10-01 20:36:15nr: 47650

En het feit dat hij ooit 'gekentekend' is zegt niets. Ik weet van twee mensen die klassieke auto's hadden waar van de ene al 20 jaar in NL was. Bij een APK steekproef bleek bij 1 van die auto's het chassisnummer . n die Citroen CX was 12 mille geinvesteerd. Nu kan de eigenaar er nog 1000 e voor vangen als donor. Syrische asielzoekers zijn meer welkom dan klassiekers met een vlekje in hun verleden




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl