Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

carburateur verwijderen xj 700 maxim

Rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-11-20 13:00:59nr: 47889

Hallo
Kan iemand mij vertellen hoe ik de carburateur van de maxim xj 700 moet verwijderen. Ik heb alles al los,ook de boutjes van het luchtfilterhuis maar krijg er geen beweging in. De rubbers van luchthuis al wel bij de carburateur vrij gemaakt maar kan wrikken wat ik wil blijft in de rubbers bij het blok zitten.

Gert
datum: 2015-11-20 13:55:24nr: 47891

Hier heb je in ieder geval een werkplaatshandboek:
http://cycles.evanfell.com/wp-content/service-manuals/Yamaha/Yamaha-XJ700_service-manual.pdf

Zal het vast wel in staan!

Rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-11-20 15:12:11nr: 47892

Hoi
Heb ik ook maar staat er niet duidelijk in,kom ik niet veel verder mee

peter
(p2027 bij telfort punt nl)
datum: 2015-11-21 02:06:03nr: 47894

als je de rubbers van het luchtfilter die aansluiten op de carburateurs gedemonteerd hebt en verder de klemmen van de andere rubbers die op de spruitstukken zitten los hebt, zouden ze met wat wrikken wiebelen en trekken eraf moeten komen.
zo heb ik het gedaan. maar het valt niet mee, de rubbers zijn stug en je hebt ook weinig ruimte, het gaat net. misschien dat je met een fohn de rubbers wat soepeler kan krijgen.
waarom wil je ze er af halen ? ik ben gewoon nieuwsgierig

rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-11-21 09:03:00nr: 47895

Hoi
Ja zo doe ik het normaal ook,inderdaad heel stug. De motor heeft een tijd stil gestaan en loopt op 2-3 poten en de benzine stroomt over.Dus carburateur goed schoonmaken.

peter
(p2027 bij telfort punt nl)
datum: 2015-11-21 11:54:55nr: 47896

doe voorzichtig met het membraam dat in de carburateur zit, omdat er moeilijk is aan tekomen als je die moet vervangen.
suc6

Rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-12-06 12:30:27nr: 47940

Hoi
heb ze er met de fohn af gelregen en helemaal schoon gemaakt.Ik krijg ze nu met geen mogelijk er meer in. Heb je hier nog advies over. Moet hij eerst in de rubbers bij het blok of moet hij eerst in de rubbers bij het luchtfilter. Hoe ik het ook probeer het lukt voor geen meter.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2015-12-06 16:01:46nr: 47943

Kan een gevalletje leeftijd zijn. Het is synthetisch rubber. Als de weekmakers daar uit zijn worden ze hard. Werken met de fohn was al een paardenmiddel. Nieuwe kopen?

rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-12-06 19:04:36nr: 47946

OKE en hoe zit het dan met de volgorde?
GR Rolg

peter
(p2027 bij telfort punt nl)
datum: 2015-12-06 22:20:23nr: 47947

Bij die van mij gingen ze er ook slecht op,een beetje smeermiddel op de carburateurs en ze dan eerst aan de cilinder kant erop en dan de luchtfilter kant.

rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-12-12 16:10:10nr: 47953

Hoi
Alles er wer tussen is gelukt,nu het probleem dat hij benzine in het luchtfilter gooit. Wat kan dit nu weer zijn. Hij loopt wel op 4 cilinders maar stottert erg en als je veel gas geeft ,gooit hij benzine in het luchtfilter.

peter
(p2027 bij telfort punt nl)
datum: 2015-12-13 00:05:05nr: 47955

dat stotteren kan misschien wel aan de afstelling liggen van de pilot (piloot) schroeven, de afstelling hiervan komt heel erg nou. heb je je bougie`s bekeken hoe die er uit zien ? het terug spuggen / gooien van de brandstof, misschien een klep die niet 100% afsluit.

rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-12-31 22:23:07nr: 48030

Alles leek opgelost. De benzinekraan was defect en op de pri stand gooide hij dus benzine in het blok. Andere kraan erop en olie verwisseld, starten en lopen. Als hij warm is loopt hij perfect. Nu het volgende probleem. DE motor start nu moeilijk,lijkt eerts op 2 cilinders te lopen en na een minuur of twee pakt hij de volgende erbij en na een minuut of 4 loopt hij wel weer goed. Als hij warm is start en loopt hij perfect. Wat kan dit nu weer zijn?

peter
(p2027 bij telfort punt nl)
datum: 2015-12-31 22:47:40nr: 48031

weet je welke cilinders moeilijk doen ? der zit namelijk 1 bobine per 2 cilinders. de twee buitenste zitten op een bobine en de twee binneste op de andere bobine.
misschie kun je hier wat mee.

rolf van Hezel
(feroza bij hetnet punt nl)
datum: 2015-12-31 23:05:59nr: 48032

Oke, maar hoe kan het dan dat hij daarna wel goed gaat lopen? Als ik hem wil starten met de choke open dan wil hij eigenlijk helemaal niet lopen. Ik kan misschien 1 ding fout hebben gedaan met het monteren van de sproeiers. het probleem bij de xj 700 is dat de sproeiers dezelfde maat hebben, alleen zijn de gaatjes verschillend. Ik heb de sproeiers met het grootste gaatje erin , in het midden teruggezet(iets langere gedeelte dus) en de kleinere sproeiers achter het lange gedeelte gedraaid. Ik heb bij het demonteren niet gelet op hoe ze erin zaten. Normaal hebben de sproeiers verschillende maten en kun je hier geen fout in maken

peter
(p2027 bij telfort punt nl)
datum: 2015-12-31 23:16:24nr: 48034

der kan een haarscheurtje zitten in de bobine / bougie dop of ergens anders en zo dus overslag of een beetje kortsluitg maken zodat de bougie net wat minder prik krijgt om goed te vonken en door het warmer worden zet het kunststof wat uit en is het weg. dat ie moeilijk start met choke kan zijn dat ie wat te rijk staat, dit kan je zien aan je bougies als je gereden hebt.

Theo
(t.van.aalst bij quicknet punt nl)
datum: 2018-04-19 11:44:28nr: 50545

Hoi Rolf en/of anderen,

ik heb mijn carbs van de xj 700 er ook afgehaald (met veel pijn en moeite) om te laten reinigen na 2 jaar stilstand.

Hoe krijg ik ze er weer op een redelijk makkelijke manier weer tussen? Ik krijg ze er nu niet zonder geweld tussen, vrees ik.

alvast bedankt voor alle tips en truuks

R
datum: 2018-04-19 19:35:44nr: 50546

Zie bericht 47947 van datum: 2015-12-06 22:20:23




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl