Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

WLA ontstekingstellen ZONDER teken op vliegwiel voor inspectiegat

lex litjens
datum: 2015-12-10 10:32:12nr: 47950

Hallo,ben nieuw hier.
Ben zelf al een oldtimer en mijn Harley WLD '38 heb ik zo,n 35 jaar in bezit. Ben zelf geen erg goede sleutelaar maar goed genoeg voor iets meer dan dagelijks onderhoud. Mijn probleem: heb carburateur gedeeltelijk gereviseerd/gereinigd en nieuwe,ander type, contactpunten gemonteerd.Ik krijg hem echter niet gestart. Heb veel topics over WLA-ontstekingen gelezen want waarschijnlijk moet de ontsteking opnieuw gesteld.Ik heb wel een goede vonk a d bougie
Ik krijg echter de schroef in het inspectiegat op het carter met geen mogelijkheid los. Dus ontstekingstellen is moeilijk.Wie kan mij vertellen waar precies het teken op de smalle nok van de onsteking staat op het moment dat de inlaatklep vd voorste cilinder dicht is gegaan. ???? Zou me geweldig helpen. Ik heb dan een basis voor verdere pogingen en hoef het blok dan niet uit elkaar te halen.

Paul
datum: 2016-01-01 20:28:31nr: 48036

Voor een goede afstelling zal de inspectieplug er toch uit moeten. Probeer het met een dopsleutel of een verlengde pijpsleutel.
Om hem aan de praat te krijgen zoek je het midden op tussen het sluiten van de inlaatklep en het openen van de uitlaatklep van de voorste cilinder door de krukas te verdraaien. Dit zou ongeveer het bovenste dode punt van de voorste cilinder moeten zijn. Stel de ontsteking zo af dat de contactpunten dan net worden geopend door de smalle nok, waarbij de ontsteking op na-ontsteking moet staan. Succes.

Fred 1
datum: 2016-01-02 09:20:03nr: 48037

een vast zittende moer of plug heb ik div malen los gekregen met een luchtsleutel, deze 2 tellen er op en dan zou hij los moeten zijn
een dop met wringijzer heeft een nadeel, als je kracht moet zetten, je gaat altijd scheef trekken met afschieten als gevolg en de kracht verdeel je niet zoals een luchtsleutel of slagschroevendraaier dit doet.Ik zou naderhand de plug in smeren met kopervet




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl