Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Verhouding oldtimer brandstof

Wil
(Wilray bij home punt nl)
datum: 2016-07-14 16:23:28nr: 48644

Ik ben pas begonnen met oltimer motoren
Nu vroeg ik me af wat is de best 'mengverhouding brandstofvoor Dkw motor van 56
En welk olie word er meestal gebruikt

Spa
(s.doolaar bij outlook punt com)
datum: 2016-07-15 13:25:43nr: 48646

Ik heb vroegerrrrr heel lang geleden een DKW rt 250 gehad en die ging voor 1 liter olie op 25 liter benzine dus niet bij de pomp 2 takt gaan tanken(wat ik dus wel deed toen) daar kan hij niet tegen en loopt hij op den duur kapot...
Ik denk dat je het best 2 takt olie bij brommerzaak kan halen en zelf mengen.


dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2016-07-17 12:12:01nr: 48647

Doe wel minerale olie. En 1 op 40 gaat met moderne olie doorgaans ook goed

Wil
(Wilray bij home punt nl)
datum: 2016-07-17 13:01:44nr: 48648

Die olie is dat het zelfde als voor die oldtimer brommertjes (puch)
Welk is de beste olie ervoor.?

peer
datum: 2016-07-17 13:23:25nr: 48650

waarom vraag je het niet bij de DKW club ?

Wil
(Wilray bij home punt nl)
datum: 2016-07-17 13:31:05nr: 48651

Oké ga ik dat maar doen

henk
datum: 2016-07-17 20:44:18nr: 48652

ik rij een DKW en NSU uit de jaren 50 en smeer gewoon 1:40
smeren met een goede 2 takt olie bijvoorbeeld castrol rrs


steven
(s.doolaar bij outlook punt com)
datum: 2016-07-17 22:16:04nr: 48653

Ik tankte vroeger brommer benzine 1 op 40 in mijn DKW,,mijn eerste motor 32 jaar geleden was dat .zuiger liep vast door te weinig smering(olie) . zou het maar heel goed navragen voordat je 1 op40 of minder gaat smeren


Pieter
datum: 2016-07-18 13:12:45nr: 48654

Ja maar dat was 32 jaar geleden, dus hoogst waarschijnlijk minerale olie, wat de jongens hierboven bedoelen is 1 op 40 smeren met moderne syntetische olie, hier heb je blijkbaar minder van nodig. Bovendien lag het vastlpen van je zuiger niet per definitie altijd aan een smeergebrek, kan ook aan een te krap ingemeten zuiger hebben geleken, aan een verkeerde sproeierbezetting in combinatie met naonsteking, waardoor je motor sneller (te) heet wordt.



harry
datum: 2016-07-18 15:46:51nr: 48655

Klopt precies wat hier boven staat.
Moderne goede 2takt olie 1:40 smeren
En gassen maar met die dkw






Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl