Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

leegloop van de batterij tijden het stilstaan???

gert
datum: 2016-07-25 17:59:59nr: 48681

Heb hier een bsa staan waar ik een nieuwe batterij in gemonteerd heb.Starten en draaien,.
wel de volgende dag was de batterij ,leeg???
zou dit kunnen dat ik met een spanning lek zit?????

BSA
datum: 2016-07-25 18:33:48nr: 48682

Ja, dat kan.
Wat ook kan is dat de accu gewoon "op" is.
Hoe oud is de accu?
Als het geen hermetisch gesloten accu is: staat de vloeistof in de accu hoog genoeg?
Welk type BSA en welk bouwjaar?

gert
datum: 2016-07-25 20:42:32nr: 48683

Er zit een nieuwe batterij in.
het is een c 11 g 250 van 1955
(ik heb al eens de batterij kabel losgedaan en dan eens tegen de klem van de batterij getikt maar zie toch géén vonkje overslaan.

BSA
datum: 2016-07-25 22:36:34nr: 48684

Heb je de accu op de juiste manier aangesloten?
Een BSA (elke Engelse fiets) heeft de plus aan de massa.
Is dat goed, dan zit er ergens in je bedrading / systeem een sluiting.

gert
datum: 2016-07-25 22:41:51nr: 48685

zou het de spanningsregelaar kunnen zijn???
Verkeerd aansluiten, zou hij toch niet starten???
zekering springen, moet maar eens de batterij verkeer aanleggen!!!!!
deze moter staat niet bij mij,kan het ook niet zien
.
dacht dikwijls ,of er nog zijn die dit voor hebben???

huub
datum: 2016-07-26 17:45:59nr: 48686

Een C11G heeft een alternator en geen spanningsregelaar.
D.m.v. de complexe licht/ontstekingsschakelaar worden meer/minder wikkelingen van de stator geschakeld.
Als je nog die superantieke lompe gelijkrichter hebt (met ronde aluminiumkleurige platen), dan zou ik die als eerste niet vertrouwen.


hvtillo
(htillo bij hotmail punt com)
datum: 2016-07-26 23:12:40nr: 48687

je kunt ook eens ohm meten na je contactslot , ik had vorig jaar lekspanning in mijn contactslot van 5 ohm , lijkt niet veel maar als je het uit rekent met de wet van ohm dan kom je er al snel achter dat het bijna net zoveel is als een brandende koplamp .
Heb toen een ander contact van dezelfde schakelaar gepakt waar ik geen lekspanning op gemeten heb en tot nu toe geen problemen meer.
Anders vanaf de accu alles 1 voor 1 elemineren (meten ohm ) tot je het gevonden hebt.


Volt
datum: 2016-07-28 07:26:38nr: 48688

Een spanning van 5 Ohm?

Hvtillo
(Htillo bij hotmail punt com)
datum: 2016-07-28 08:41:16nr: 48689

Weerstand

belga
datum: 2016-07-29 12:04:37nr: 48700

hoe ik dit eerst doe??
koppel de massa af van de batterij,en zet er een lampje tussen.

HOE ///aan de - kabel 1 kabel van het lampje,en de andere kabel van het lampje aan de massa van de batterij,en als het lampje brand zit u met een stroomverlies.
u kunt dit ook met een amp -meter tussen te plaatsen.
dit is een begin..........niet of wel stroomverbruik ???

Volt
datum: 2016-07-29 12:17:16nr: 48701

Geen kritiek, Belga, maar...
brandt dat lampje ook als het "lek" klein is?
Zou je ook met de voltmeter kunnen meten?
Geen spanning tussen de losse plus en het frame betekent dan dat er geen "lek" is;
wel een spanning betekent dan dat er wel een "lek" is.

Belga
datum: 2016-07-29 14:08:42nr: 48703

Ja zeker ,dan neemt u een lampje van bv 2 watte.
en dan natuurlijk moet u al met de amp beginnen.
Maar als de batterij geladen is,en de volgende dag leeg,dat moet het toch lukken met een gloeilampje.
ik heb bij mijn mz een schakelaartje tussen de massa zitten.
1)kan dienen voor lekstroom ,maar ook vind dit veilig voor de moto te stallen.
nb heb een vriend . zijn moto had hier of daar een kortsluiting bij gevolg ,moter in brand.
heb er 3 staan en zit bij alle 3 een schakelaartje. (veilig)

belga
datum: 2016-07-29 14:19:04nr: 48704

volt = spanning.
amp =stroomsterkte.
ohm = weerstand.

nog een tip.de schakelaar op een plekje dat niet zichtbaar is.
ook goed voor diefstal

heb zo eentje staan op mijn honda novio (onder het voetplankje)
de winkel binnen en buiten.... de honda weg....niet bij mij hoor.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl