Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Klepseals Norton Commando

M. Jansen
(marcoen.jansen bij telenet punt be)
datum: 2016-08-27 16:52:04nr: 48808

Mijn gereviseerde Norton Commando 850 is kort na revisie veel olie gaan verbruiken op 1 cilinder. Oorzaak was een losgekomen klepseal. Na vervangen van de beide klepgeleiders en beide klepseals herhaalt het probleem zich reeds na 150 km.Herkend iemand dit probleem of weet iemand een bruikbare oplossing. Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

josthunderbird
datum: 2016-08-27 21:19:19nr: 48811

De seals kun je het beste vastlijmen met 2 componentenlijm
groeten Jos

G
datum: 2016-08-30 15:21:43nr: 48817

Vastlijmen kan natuurlijk als lap-/redmiddel, maar wanneer het steeds dezelfde is welke gaat lekken lijkt het mij eerder, dat de klepsteel te ruw is, dat de klepseal niet mooi in het daarvoor bestemde groefje in de klepgeleider valt.Of dat de klepseal toch van een verkeerde kwaliteit is. Of dat de combinatie van jou olie met het materiaal van de klepseal niet goed is. Kijk eens naar de temepratuurbestendigeid van het materiaal van de seals.

Heije
datum: 2016-09-02 13:31:47nr: 48837

Als je originele klepgeleiders en seals gebruikt moet het goed gaan. Wel moet je bij montage van de seals er op letten dat ze goed op de geleider gaan. Vaak moet je even een neergaande draaiende beweging maken om ze op hun plek te krijgen. Klepseals kun je vervangen zonder de kop te demonteren (heb ik zelf een gereedschapje voor gemaakt.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl