Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

yamaha xt 600 start problemen

sander freriks
(sanderfreriks bij ziggo punt nl)
datum: 2016-10-05 20:00:09nr: 48968

Hallo.
Ik ben in het bezit sinds kort van een Yamaha XT 600 probleem is bij een koude motor twee keer trappen en hij loopt bij warme motor kan ik trappen wat ik wil maar krijg hem dan niet meer aan de gang.
Weet iemand wat hier van de oorzaak kan zijn.
Benzine krijgt ie gewoon.

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2016-10-05 21:51:19nr: 48970

Klinkt als een kapotte bobine.

Gert
datum: 2016-10-05 22:11:01nr: 48972

Probeer eens om NIET aan het gas te draaien als je trapt.

Als het probleem tenminste inderdaad is dat je de motor niet gestart krijgt. Als ie afslaat zodra ie warm is, is het inderdaad een ander verhaal en kun je beter Dolf z'n raad opvolgen.

Gert
(gert.huyser bij hetnet punt nl)
datum: 2016-10-06 12:56:39nr: 48973

Hier een nog wat uitgebreider antwoord:
https://allesopdemotor.nl/een-yamaha-xt600-starten/

(Lukt niet om een deel van de tekst te kopiŽren uit het artikel, dus moet je maar even zelf doorlezen).

G. de Rechter
(guus.derechter bij yahoo punt com)
datum: 2016-10-06 19:48:23nr: 48975

Ben zelf in bezit van en XT600 tenere zonder elektrische starter.
Het probleem is bij mij ook aanwezig.
Blijf rustig en ga beslist niet wild trappen, dit gaat niet werken.

Bij mijn XT600 bepaal ik eerst met de kickstarter het bovenste dode punt in compressieslag. langzaam kickstarter naar beneden tot je een klik hoort, dan kickstarter geheel op laten komen.
Bij warme motor vol gas (gashandle vol open) en aantrappen. Succes verzekerd.

Gerrit
(liesenloes bij tele2 punt nl)
datum: 2016-10-09 08:52:00nr: 48980

Als de motor goed warm is, blijft 'ie dan netjes doorlopen ? Stationeer bedoel ik en neemt de motor netjes op met iets gas geven? Spuit tijdens het lopen de inlaatrubbers met iets remmenreiniger in om te horen of ze lek zijn. Ook zijn ze gevoelig op klepspeling; beter iets te veel dan te weinig. 0,12 in # 0,15 uit. Kijk of je bij een werplaats even een 4-gas tester in de uitlaat kunt stoppen, vaak staan ze te arm. Blijft over de spoel. Maar die gaan zelden stuk. Wel de manier van aantrappen: als de motor echt heet is gas open en even doortrappen; de cilinderkop kan dan even 'snel afkoelen' waardoor de benzine niet zo snel verdampt maar verstoven wordt. Maar het blijft een slag om ze te starten. Een troost: ik heb een kickstarteras doormidden getrapt.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl