Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

BSA M 20

Gerard Bossink
(gbossink bij outlook punt com)
datum: 2017-01-22 16:31:09nr: 49289

Wie heeft ervaring met het lekvrije afdichten van een BSA M20 versnellingsbak? Niet de fabrieksafdichting!

john
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2017-01-29 15:03:59nr: 49302

Bedoel je bij de hoofdas en kettingtandwiel ?

G Bosssink
(gbossink bij outlook punt com)
datum: 2017-01-29 16:45:09nr: 49303

Ik bedoel inderdaad de hoofdas met het kettingtandwiel.

Fred 1
datum: 2017-01-29 17:49:54nr: 49305

op de FB pagina van de bsa club staat een stukje met duidelijke foto's
de maker is R Havinga als ik het goed schrijf

john
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2017-01-29 18:36:57nr: 49306

Het enige wat de olie tegenhoudt is een kurken busje/ring ? Zelf heb ik een kleine oliekeerring gekocht en het kurk ingekort zodat het kurk tegen de keerring "drukt".

John

G Bossink
(gbossink bij outlook punt com)
datum: 2017-01-30 11:26:35nr: 49308

Hartelijk dank. Ik ga er mee bezig.

john
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2017-01-30 11:38:57nr: 49309

Vergat nog te zeggen dat ik het eigenlijk met een veertje wilde doen i.p.v. het kurk op maat maken.
Het kan trouwens ook lekken tussen de bak en tandwiel. Dat is te voorkomen met het plaatsen van een "dicht"kogellager. Bij de latere versn.bak is een oliekeerring geplaatst waar het tandwiel in gemonteerd wordt.

John

john
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2017-01-31 14:15:16nr: 49312

Heb de gegevens van de oliekeerring gevonden. SKF 22x32x7

John

G Bossink
(gbossink bij outlook punt com)
datum: 2017-01-31 16:26:50nr: 49313

hartelijk dank John. Daar heb ik wat aan.
groeten Gerard.

Theo Schipper
datum: 2017-02-18 19:08:30nr: 49368

Bij de oude M20 bak zit op het kettingtandwiel een gleufje in gevreesd zodat de olie terug loopt maar als je een nieuw tandwiel koopt zit dat geufje er niet in deze zijn voor de latere bakken met olie keering

ted
datum: 2017-03-31 22:50:15nr: 49498

hallo gerard

wat voor m20 is het?
bij de na oorlog bakken zit er een kering in
maar de ww2 baken hebben geen echte vorm van olie afdichting
er zit wel achter het lager een plaatje maar dat is alles
je kan bij de groot BSA een dicht lager krijgen dat helpt wel
maar je moet een bsa iegelijk niet op de zij standaard zetten maar op de achter standaard
als hij daar op staat is het olie niveau onder het lager en dan lekt hij niet
onder het rijden gaat het goed maar op de zij standaard vrijwel nooit

gr ted




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl