Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

elektronische reglaar.goed of niet goed???

de groot
datum: 2017-02-02 13:13:19nr: 49320

ipv een mechanische regelaar een elektronische regelaar???
heb al veel gelezen heb dat deze (elekr) zolang niet mee gaan???
waar of niet waar???,

nb bij de nieuwe motoren zit er toch ook een elekr -regelaar in.

Marcel
(marcelvredeveld bij home punt nl)
datum: 2017-02-02 13:58:24nr: 49321

Als je er een koopt bij hans beck heb je NOOIT meer problemen.Wel goed aansluiten natuurlijk.

rené
datum: 2017-02-11 08:57:34nr: 49342

Ik heb al jaren een elektronische regelaar van Beck op mijn 3TA geeft geen problemen. Maar er zijn er meer die ook goed zijn o.a. Boyer. En al die dingen zijn veel beter dan een meganische.

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2017-02-13 15:46:54nr: 49349

Wat is er met de kilometrages die we op onze klassiekers rijden eigenlijk mis aan het rijden met puntjes?

kabel
datum: 2017-02-13 16:14:17nr: 49350

Ha Dolf,

Voor de goede orde: contactpuntjes of een regelaar, al dan niet electronisch, zijn 2 verschillende dingen...

Coen
(zeurb bij kpnmail punt nl)
datum: 2017-02-14 21:47:38nr: 49353

Nadeel van een electronische regelaar is volgens mij dat je accuspanning nodig hebt om hem te laten functioneren.

G
datum: 2017-02-14 22:28:53nr: 49354

@dat je accuspanning nodig hebt @
Nee... dat was bij een electronische ontsteking... toch?
De regelaar was toch voor het laden? Of ben ik nou...
Kweeniemeer.

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2017-02-15 09:54:10nr: 49355

@ Kabel. Gelijk heb je. Maar ik ben allergisch voor elektronica. Dus reageer ik blind :-) De regelaars op mijn ouwe zooi werken al jarenlang probleemloos met hunspoelen, weekijzeren kernen, katrollen en eikenhouten paaltjes en kippenveren.

jos
datum: 2017-02-15 11:40:05nr: 49356

hey Dolf met alle respect ,maar u kijkt toch ook nu toch in kleur,ipv zwart wit???

kabel
datum: 2017-02-15 12:56:33nr: 49357

Miks mis met een electronische spanningsregelaar, MITS het de juiste uitvoering is en deze juist is aangesloten.
Ik heb 2 klassiekers uit resp. 1973 en 1984. Op beide fietsen is af-fabriek een electronische spanningsregelaar gemonteerd. Nooit omkijken naar.

@Dolf: liever geen kippenveren ;)

john Kater
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2017-02-15 17:45:41nr: 49358

Op mijn BSA M20 heb ik al jaren een elektronische. Mooi verstopt onder het orginele kapje.

john

dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2017-02-16 17:19:42nr: 49359

@Jos. Ha! Zelfs de tv was vroeger beter. Denk aan kapitein Zeppos :-) Nee hoor. Maar met de kilometers die ik op oud spul maak vind ik de ouwe spullen goed genoeg. Maar iedereen moet natuurlijk gewoon lekker doen wat hij wil.

marcel vredeveld
(marcelvredeveld bij home punt nl)
datum: 2017-02-16 17:56:53nr: 49360

Behoorlijk afgedwaald vd vraagstelling dacht ik zo.

rené
datum: 2017-02-16 23:02:36nr: 49361

Ok Marcel . Je hebt een beetje gelijk. Maar goed een elektronische regelaar is veel beter dan die mechanische dingen. En alle respect voor Dolf en die mensen die nog met het "echte" oude spul rijden. Ik rij zelf ook nog met een Norton Atlas met magneet en zener diode. Maar als het spul er mee ophoud.......




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl