Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

bougies triumph t140 met electr.ontst.

wout
datum: 2017-04-27 20:25:34nr: 49573

bij mijn triumph t140 gaat er wel gauw eens een bougie kapot, heb er een boyer bransden electr. onst. op zitten, de bougies die ik nu gebruik zijn ngk B8ES, is er iemand die weet welke ik beter kan gebruiken?

G
datum: 2017-04-27 21:18:56nr: 49574

Wel gauw eens... Hoeveel kilometers zijn dat?
Hoe ziet de bougie er dan uit? Is er iets weggebrand? Wat, hoe, waar?
Ken je het boekje Spark Plugging Classics van Stan Dibben?

Gert
datum: 2017-04-27 23:49:32nr: 49575

Hoort daar niet een bougie bij met een weerstand? Of zit die in de bougiedoppen?


Rudy Seidel
(Rudyhadee bij gmail punt com)
datum: 2017-04-28 10:11:37nr: 49577

Ben zelf overgestapt naar NGK Iridium, gaan niet kapot, heb van alles in mijn BMW gehad, Bosch,Champion, gewone NGK, ging allemaal kapot.
Zie link voor welke bougie, is het proberen waard denk ik.

http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/cross_reference/1037_1.html

T de Vries
(sleutelaar bij ziggo punt nl)
datum: 2017-04-29 09:49:49nr: 49583

Wat voor luchtfilters heb je er opzitten .
Op zichzelf een gekke vraag misschien gezien de aard van de storing.
Maar ik heb ik al een paar Triumphs T140 gehad welke waar ik imitatie filters achter had en moest bij elke 300 km de bougies wisselen.

wout
datum: 2017-04-29 13:28:29nr: 49585

met wel gauw eens, bedoel ik, zomaar in een keer zonder aanwijsbare redenen, net mijn blok weer in elkaar gezet, nieuwe klepgeleiders geplaatst enz. enz. blok er weer onder ontst. opnieuw afgesteld, starten lopen, uit weer starten niet aan de praat te krijgen, bougie kapot, de zoveelste al, en ik rijd met gaasfilters is open dus.
zelf ook al eens aan iridium bougies gedacht, zal de volgende stap zijn denk ik.

sander
datum: 2017-04-29 20:26:16nr: 49586

Bij engelse motoren gebruik ik altijd champion bougies . Rijd al zo'n 30 jaat bonneville vaak geexperimenteerd met andere bougies altijd gezeik. In een boneville gewoon Champion N3c of N4c monteren .

huub
datum: 2017-04-30 09:40:25nr: 49588

Wout,

Als de bougie "kapot" is, wat is er dan exact aan de hand?
Het is eigenlijk gewoon een paar delen metaal die d.m.v. een isolator en luchtspleet van elkaar geisoleerd zijn.

Als je de zogenaamde kapotte bougies even goed schoonborstelt met een staalborstel, doen ze het dan weer?
Indien ja, dan weet je het antwoord. Te rijk mengsel of vet geslagen. Ik vermoed het eerste.

Ton
datum: 2017-05-10 14:49:23nr: 49623

Ik heb ook regelmatig bougies gehad die snel de geest gaven bij een T140 met een Boyer. Na veel soorten te hebben uitgeprobeerd zoals NGK-Irridium, Champion N3,Champion N4, NGK B8ES heb ik met NGK B7ES de beste resultaten bereikt. De bougies vervuilen zichzelf en worden niet meer schoongebrand. Staalborsteltje helpt dan echt niet meer, helaas. Ik heb de carburateur aan de kant waar de bougie steeds ter ziele ging ook wat armer gezet. Tot op heden gaat het al weer 2 jaar goed (even afkloppen..)

wout
datum: 2017-05-10 15:03:58nr: 49624

Ik gebruik tot op heden ngk b8es altijd gekloot, al 3 keer ellende gehad, zal nu de b7es eens proberen

Pat
datum: 2017-05-27 21:54:36nr: 49696

Ik heb dit ook mee gemaakt. Via Brammetje leerde ik dat een boyer ontsteking met transistors werkt die een korte vonk maken. Daarom is het beter hetere bougies te monteren zodat ze zich sneller schoonbranden. Soms wel 2 warmtegraden zelfs.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl