Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

boutje deksel CV carberateur honda cb650 c

frank
(depot3.2 bij live punt nl)
datum: 2017-05-11 21:16:12nr: 49630

Welke maat draad heeft een boutje van een Honda CB650 custom 1981 met CV carbs om het bovenste ronde deksel vast te zetten

jacob
datum: 2017-05-12 12:31:38nr: 49631

Zou het niet weten. Draadmeter/kaliber aanschaffen kan je opmeten welk draad het is. Succes.

Gert
datum: 2017-05-12 13:11:33nr: 49632

Klopt het dat je 4 carburateurs hebt, en elk dekseltje zit met 2 kruiskopschroeven vast?
Je zal ze toch niet alle 8 kwijt zijn of afgebroken hebben om het zelf ff uit te kunnen zoeken bij een ijzerhandel?

frank
(depot3.2 bij live punt nl)
datum: 2017-05-12 14:27:13nr: 49634

Ik heb de Custom aangeschaft en vanwege gomvorming ga ik de CV carbs uit elkaar halen om te laten ultrasonen.
De vorige eig heeft kennelijk getracht alle 8 kruiskopbouten met een niet passende kruiskopschr.draaier los te maken.
Resultaat is dat alle 8 kruiskoppen totaal vernield zijn.
Jappen kunnen een afwijkende fraad hebben.

Gert
(gert.huyser bij hetnet punt nl)
datum: 2017-05-12 16:49:45nr: 49635

Ja, dat is balen! Maar hoe dan ook zul je eerst de schroeven er eerst moeten hebben. Als je genoeg ondersteuning kunt geven zonder dat je nog meer stuk maakt: misschien lukt het om een torx bitje of zo (van goeie kwaliteit!) in de beschadigde schroefkop te slaan, en dan met bij voorkeur een slagschroevendraaier ze 1 voor 1 los te krijgen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het een afwijkende maat schroefdraad is.

Gert
datum: 2017-05-12 16:57:50nr: 49636

Dikke vingers.....
Maar hoe dan ook zul je eerst de schroeven er UIT moeten hebben bedoelde ik.

frank
(depot3.2 bij ive punt nl)
datum: 2017-05-12 17:09:39nr: 49637

Alle 8 met een dun beiteltje voorzichtig losgeschrikt.
Op naar de ijzerwinkel.
Heeft die ze niet dan een zaagsneetje op alle 8 maken totdat er de juiste komen.


dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2017-05-15 14:16:42nr: 49639

Met een (imitatie) Dremel een sleufje in de koppen slijpen. Dan los maken met een goed passende schroevendraaier. Of bij de gereedschapswinkel een griptang maat XXS scoren. Je hebt maar weinig kracht en slag nodig. De boutjes ff een droge tik op hun kop geven kan ze ook los laten schrikken.

Gerrit
(liesenloes bij tele2 punt nl)
datum: 2017-07-12 20:41:39nr: 49892

Hoe is dit afgelopen ?? Volgens mij zitten er gewoon M4 boutjes in. En dan 12 of 16 mm lang. De oude maak je met een "fietsemakers"tang zo los. Kopkniptang of betonvlechttang gaat ook goed. Toch onvoorstelbaar dat er mensen zijn die zonder gereedschap maar wat aan klo***

frank
(depot3.2 bij ive punt nl)
datum: 2017-07-13 09:29:44nr: 49893

Ik heb de complete carbset met spruitstuk eraf gehaald.
Dun beiteltje en voorzichtig losgetikt.
Alle 8 nu los.
RVS m5x8 en m5x16 gehaald met ringetjes.
Helemaal zonder problemen gelukt.

boutjes kunnen goed vastgerot zitten





Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl