Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Kickstarter bmw

Mike
(Mgmaug1 bij gmail punt com)
datum: 2017-08-05 21:29:27nr: 49960

Beste mensen
Vraag ,moet de kickstarter van een oude bmw eerst een stukje vrij gaan voordat hij tandrad pakt ?
Er zit wel zo n. Ratel in het rad waar het kickstartrad op staat , maar dan zou dat blijven draaien .
Gaat om bmw r12 uit 1937 ?
Graag hoor ik van jullie

Filip
(filip.clauwaert bij gmail punt com)
datum: 2017-08-07 11:56:41nr: 49961

De tand die het tandwiel meeneemt wordt uitgeschaleld door een onderdeel dat in de versnellingsbak vastgeschroefd zit. de tand moet uitgeschakeld worden als de kick in rust of bovenaan staat zodat hij niet mee ratelt. Je moet dus in die zin monteren dat de tand uitgeschakeld wordt net voordat de kick bovenaan staat, zo heb je het meest beweging van de zuigers bij het kicken. De vertanding op de kick moet op de juiste plaats ingrijpen met het tandwieltje op de as waar de tand op zit

Mike
(Mgmaug1 bij gmail punt com)
datum: 2017-08-07 12:40:34nr: 49962

Oke alvast bedankt

Ik ga er mee aan de slag

Mike
(Mgmaug1 bij gmail punt com)
datum: 2017-08-12 11:59:32nr: 49975

Beste Fillip

Gemonteerd zoals gezegd
Tandrad van kickstarter blijft op ander tandrad .
Een palletje zet inderdaad de de klikker uit en dan draaien de tandraderen vrij.
Stonden ook twee pijltjes op en op de ander een ,dus heb ik het een pijltje precies tussen de andere twee pijltjes zet op het andere rad.
Maar eerlijk gezegd heeft hij minder compressie ( lijkt wel ) .
Of ik zal wel wat verkeerd doen met starten ,,,,ik doe denk allrij wat verkeerd...
Altijd moeite met starten.
Denk jij ?

Filip
datum: 2017-08-13 14:25:36nr: 49977

veel compressie heeft een R12 niet. Bij het starten de kick voorzichtig trappen tot compressie voelbaar is, dan kick terug omhoog laten komen en dan een flinke trap geven. Heeft uw R12 1 of 2 carburatoren? Met of zonder chock? Indien ontsteking en carb goed afgesteld zijn starten ze heel goed, vooral koud met chock. De vonk moet wel sterk genoeg zijn . succes!




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl