Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

stationair problemen zzr 1100 d 1995

jarno
(hogebeuk bij kpnmail punt nl)
datum: 2017-10-09 19:39:57nr: 50077

help.
ik heb problemen met het stationair lopen van de motor op choke loopt het goed zonder slaat het af. carburateurs zijn ultra soon gereinigd bougies, kabels, bobine's vervangen en getest op vonk, vlinderklep carburateurs versleten andere carburateurs gemonteerd met dichte vlinderkleppen en het probleem blijft hetzelfde hiervoor bleef het toerental hoog oplopen bij gas los laten.
ik weet het niet meer. zou het toch de main-jet en gasnaald kunnen zijn.wie heeft hier helaas ervaring mee.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2017-10-10 11:50:37nr: 50080

Het zou zomaar kunnen dat het ultrasoon reinigen niet voldoende is geweest ivm de sproeier infarcten die door moderne benzine kunnen ontstaan.

Het lijkt me in elk geval een mengsel probleem. Kan het zijn dat de carburateur rubbers lekken? Motor starten en remvloeistof op de rubbers spuiten. Als hij dan opeens harder gaat lopen, dan trekt hij valse lucht over de rubbers. Dan heb je en te arm mengsel en gedoe.

Hoofdsproeier en gasnaald hebben hun meeste werk bij een belaste motor. Als hij gewoon al niet start lijkt me daar het probleem dus niet te zitten.

Ook: Ik heb eens tijden naar startproblemen van mijn Trident
gezocht. Daar bleek de bediening van de chokes niet in orde.
Succes

Gert
datum: 2017-10-10 12:47:14nr: 50082

Ho ho ho :o)) "Motor starten en remvloeistof op de rubbers spuiten."

Dat moet een slip of the pen zijn geweest Dolf. Want "jou kennende" (ook al ken ik je niet persoonlijk) weet ik ook wel dat je remmenREINIGER bedoelt.

john
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2017-10-10 15:37:56nr: 50083

Ik gebruik WD40 dat kan toch ook ?

John

jarno
(hogebeuk bij kpnmail punt nl)
datum: 2017-10-10 17:23:39nr: 50084

hoi.
kan de choke as die op elke carburateur zit ook voor valse lucht zorgen.
telkens als je de choke eraf wilt doen slaat hij af en loopt niet op alle cilinders zo lijkt het vermogensverlies.
ik heb de luchtmengsel schroef op 1.75 op 2.0 op 2.25 en op 2.50 gehad en bij alle instellingen dezelfde reactie dus het moet iets anders zijn maar wat ontsteking staat ook goed en is niet defect.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2017-10-10 21:17:12nr: 50085

Gert bedankt voor de correctie! Mijn favoriete vloeistoffen zijn idd remmenreiger (van de Action) en whisky

jarno
datum: 2017-10-10 22:28:58nr: 50086

hoi hoi.
eindelijk toch het probleem gevonden houder hoofd sproeier zat toch erg verstopt zelfs na het ultrasoon laten reinigen de zzr 1100 d reageert nu goed op de choke ook zonder loopt hij goed nu effe warm rijden 40 km dan de carbs afstellen toppie en dat is de eerste keer met 171.000 km nog nooit in de steek gelaten.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2017-10-10 22:56:52nr: 50087

gefeliciteerd!




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl