Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

triumph 3ta

G Bossink
(gbossink bij outlook punt nl)
datum: 2018-02-03 09:04:35nr: 50362

Betreft Triumph 3TA 350cc. Wie weet een oplossing voor het opheffen van het roken van de rechter cilinder? Ik heb de zuigerveren al vernieuwd.

hovenkamp
(e.hovenkamp bij ziggo punt nl)
datum: 2018-02-03 12:33:34nr: 50364

hallo kijk de leiding die de kleppen smeert eens na kan zijn dat er door een meer olie komt dan door de andere groet egbert

wout
datum: 2018-02-03 12:43:09nr: 50363

kijken of de zuigers niet versleten zijn dmv de speling te meten tussen zuiger en cilinderwand, is dit oke dan kun je klephoedjes op de klepgeleider plaatsen want het kan zijn dat je klepgeleider iets versleten is, heb ik zelf ook gedaan op mijn t140.

wout
datum: 2018-02-03 17:24:38nr: 50365

zou kunnen Egbert, maar dan zal waarschijnlijk de klepgeleider ook niet meer zo fris zijn, dan begint ie wel te roken als een kachel, had ik ook als ie scheef op de stander stond, dan begon de linker cil. te roken, vandaar die klepseals.

hovenkamp
(e.hovenkamp bij ziggo punt nl)
datum: 2018-02-03 17:44:24nr: 50366

oke kijk dan naar de kontacpunten en bougies zit daar ook verschil in in de afstelling groet egbert

huub
datum: 2018-02-04 10:02:27nr: 50367

Meestal zijn de klepgeleiders versleten bij een flink gebruikte Triumph. Is een typisch Triumph kwaaltje.
Soms zijn de klepstelen dan ook iets versleten.
Je kan dat gewoon met de hand voelen als je de klepveren losgehaald hebt.
Een cylinderkoprevisie doet dan wonderen. Niet alleen qua roken, maar hij loopt dan ook beter.



john
(john.kater bij chello punt nl)
datum: 2018-02-04 11:10:51nr: 50368

Welke kleur heeft die rook ?

John




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl