Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Aanvragen kenteken voor BSA crosser uit 1955

Rob Schrama
datum: 2018-04-12 01:25:31nr: 50516

Hallo,

Ik heb een aantal jaren geleden een ex BSA-crosser in onderdelen gekocht.
Na lange tijd staat hij in elkaar en is opgebouwd als wegmotor.
Een kenteken zit er dus niet bij en ik heb ook geen invoerpapieren of iets dergelijks.
Heb de motor in Nederland van een particulier gekocht.

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een kenteken voor een soortgelijk geval ( geen invoer, geen factuur, geen kenteken ) of tips die de aanvraag kunnen vergemakkelijken?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Rob Schrama

RDW
datum: 2018-04-12 10:14:55nr: 50517

https://www.rdw.nl/over-rdw/contact


huub
datum: 2018-04-12 12:19:36nr: 50518

Ongeveer 15 jaar geleden heb ik van verdriet een gerestaureerde motor verkocht. Ik kocht hem als opknapper en had er vele duizenden guldens en euro's ingestopt. Daar zaten ook geen papieren bij. Helemaal niks.
De verkopende handelaar zei toen dat het geen enkel probleem zou zijn.
Toen restauratie bijna klaar was ook contact gezocht met RDW. Resultaat was niks zinnigs.
Ik heb later wel begrepen dat er een kenteken op gekomen is.

Op internet lees je wel regelmatig dat het geen probleem hoeft te zijn, Mits hij maar niet als gestolen geregistreerd staat.
Maar ik begin nooit meer aan een project als er geen papieren bij zitten.


albert
(tripleahavens bij hotmail punt nl)
datum: 2018-04-12 21:31:26nr: 50523

De beste tip is denk ik nog altijd vooraf contact opnemen met het rdw en zo mogelijk er schriftelijk iets uit te slepen. Mij is het ooit gelukt om op die manier een kenteken te verkrijgen wat ik achteraf waarschijnlijk niet voor elkaar had gekregen. Ik kreeg toen op een zeer oud beestje ondanks het ontbreken van verschillende gegevens toch een kenteken, ik had alleen maar een aankoopnota en een type-aanduiding, maar geen framenummer. Ik moest na de restauratie wel de motorfiets laten goedkeuren, maar dat was ook wel terecht.

piet
datum: 2018-04-13 08:39:09nr: 50526

het op kenteken zetten gaat wel.
Er moet wel n framenummer in staan, als dat niet zo is
kun je er bij de rijksdienst tegen vergoeding n nummer in laten slaan
ook moet je dan n bewijs van aankoop of rekening hebben
als dan de verlichting en de remmen het geluid en zo in orde is
moet het geen probleem zijn.
piet

Jawagek
(RDW bij jawagek punt nl)
datum: 2018-04-25 02:26:17nr: 50558

De eerste keer dat ik met een oldtimer zonder aankoopdocument bij de RDW stond bleek dat toch wel een onoverkomelijk problem te zijn.
Althans zo leek het, de RDw keurmeester komt uit zijn kantoortje terug met een pen en schrijfblok !!
Geeft deze aan mij en zegt van: je had toch een handgeschreven briefje van de persoon waar je hem van gekocht had in je auto liggen :-)
Dus wat gekrabbeld en het was in orde.

Daarna heb ik een heel oude nota uit begin 90-er jaren van een motorzaak uit Tsjechie bewerkt op de computer en paar keer uitgeprint op bruinachtig kladpapier.
Vul hier de gegevens van de te keuren oldtimer op in met als aanschaf datum ergens in de 90-er jaren.
Verkreuk de nota beetje en wat olie vlekken erop en klaar is klara :-)

Veel plezier allemaal met het betere knip en plakwerk.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl