Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

kawasaki vn 750 twin

els struis
(a.struis bij live punt nl)
datum: 2018-04-29 13:37:32nr: 50561

Mn motor is prima, maar ik durf er niet meer mee weg.
met volle accu blij opwegen maar met de ANWB terug.
waarschijnlijk een kapotte stator.
Heeft iemand een oplossing cq tips?
Staat inmiddels al een jaar te verstoren, ik word er sip van

els struis
(a.struis bij live punt nl)
datum: 2018-04-29 13:46:03nr: 50562

Mijn voorgaand verhaaltje staat er onduidelijk op.
Soms staat er iets wat je helemaal niet geschreven heb.
De vraag is: ik vertrek met nieuwe volle accu maar kom niet meer thuis.
Iemand denkt aan een kapotte stator, maar dan moet het blok eruit.
Wie o wie heeft een tip/oplossing?
Hij staat in een hoek, met nieuwe banden e.d. eigenlijk klaar voor vertrek maar.......ik kan er niks mee

kabel
datum: 2018-04-29 21:53:09nr: 50564

Dag Els, als de accu leegloopt tijdens het rijden dan zijn er enkele mogelijkheden:

- spanningsregelaar kan kapot zijn.
- stator kan kapot kunnen zijn.
- zelfs de nieuwe accu kan in theorie kapot zijn.
- er kan ook nog ergens een kortsluiting in een schakelaar of kabel zitten waardoor de accu leegloopt.

Brandt het laadlampje op het dashboard tijdens het rijden? Met andere woorden, gaat het uit na het starten van de motor?

Als je zelf niet weet waar je moet beginnen, waarom ga je dan niet naar een dealer/motorzaak? De accu (laten) opladen en dan op pad naar een motorzaak in de buurt. Hoeft niet eens perse een dealer te zijn, want iedere monteur moet dit kunnen oplossen.

Conclusie: doe wat, want simpel laten staan lost niks op.

Gerrit
datum: 2018-05-05 20:55:08nr: 50567

Informeer eens in je kennisenkring > er is vast wel iemand met een voltmeter.
Laadt de accu op. Meet de klemspanning (het rode draadje op de + pool en het zwarte draadje op de - pool van de accu. de voltmeter op gelijkspanning zetten) Moet iets meer dan 12 Volt aangeven. Motor starten. Weer meten. Moet nu 14 tot 14,4 Volt aangeven. Niet ? Blijft 12 Volt ? Motor uit. De spoel doormeten. A: stekker van de spoel loshalen [3 draden] en weerstand meten. Moet 3x dezelfde weerstand hebben, geen verbinding met het blok {massa}.
Twijfel ? B: Voltmeter op wisselspanning zetten , bereik tot 200 Volt.
Motor starten > met ca 2000 toeren moet er ca 90 volt op 3x meten zijn.
Niet? Jammer, spoel kapot. En dat is een duur geintje bij een Vulcan. Wel ? Dan kan de regelaar/gelijkrichter kapot zijn.
Succes. Maar inderdaad, doe iets.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl