Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

start probleem 2 takt

H
datum: 2018-09-03 18:51:50nr: 50781

1 Ik heb een probleem met mijn 2 takt motor waar van ik hoop dat iemand het antwoord weet.

koude motor , Ik laat eerst de carburateur overlopen dan trap ik op de Kickstarter en op de eerste trap slaat hij gelijk aan zonder choke.
maar als ik hem dan niet aan de gang kan houden dan slaat hij af en krijg hem daarna niet meer gestart
de bougie is niet nat
ik kan hem dan alleen aanduwen in zijn 2e versnelling en dan slaat de motor aan na 10 meter.
de luchtschroef 3/4 of 1 slag open of verder open maakt ook niets uit.
geen lekke pakkingen op de cilinder / geen valse lucht.

2 als ik een eind gereden heb en de motor uitzet en wil starten na een 1uur dan krijg ik hem ook niet gestart.
terwijl als ik de motor uitzet en binnen 30 minuten start dan slaat de motor wel aan met 1 trap.

wie weet wat het probleem kan zijn?
Puch sg 250

carburateur is helemaal schoon.
zuigerveren hebben een speling van 0.25. (nieuw 0.20)
ontsteking staat goed
nieuwe bougie
contactpunten goed en 0.40 open
nieuwe condensator
vlotter is niet lek
nieuwe keerring krukas



kabel
datum: 2018-09-04 10:40:30nr: 50782

Op het moment dat de motor niet start, heb je dan wel een (vette) vonk?

Weet je zeker dat de ontstekingsspoel OK is?

Hoe hou je de motor aan de praat na het koud starten? Gebruik je dan wel de choke, reageert de motor op de choke?

h
datum: 2018-09-04 10:56:41nr: 50783

hij geeft een goede vonk,als ik de choke gebruik stopt hij gelijk.
ook zonder lucht filter

P
datum: 2018-09-04 12:42:44nr: 50784

Gebruik je de choke wel correct?
Ik heb het met een Amal carb. wel eens precies andersom gedaan dan hoe het hoort...
Mijn fout.
Denken dat ik de choke sluit... en dan stond de schuif open bij het starten...
En dan willen rijden met de schuif dicht.


h
datum: 2018-09-04 14:14:08nr: 50785

Op het luchtfilter zit op de achterkant een schuif voor open en dicht.
schuif dicht dan is duidelijk te zien dat de choke erop zit.

P
datum: 2018-09-04 19:01:02nr: 50787

Okee... Dan kan dát inderdaad niet fout gaan.

nanko
datum: 2018-09-04 23:14:38nr: 50788

Een vette vonk van 1 cm ?
Dat er een vette vonk tussen de bougie electrodes overspringt zegt niets over de conditie van de onsteking.
Bij hogere compresse druk is er veel meer spanning nodig voor een vonk.

Gerrit
(cstaal bij gmail punt com)
datum: 2018-09-08 16:36:37nr: 50806

Lijkt mij een ontstekingskwestie. Probeer een andere spoel en vliegwiel - het magnetisme kan veel minder geworden zijn in de loop der jaren. Anders spoel nieuw laten wikkelen en het magnetisme van de spoelen op laten sterken. Succes.

Jan Rietjens
datum: 2018-09-14 14:40:30nr: 50811

Het lijkt eerder een benzine probleem, wat je als eerst kunt doen is de bogie vonkbrug iets kleiner te maken bv 0,4 mm,als dat niet helpt,zou je eens met een injectiespuitje met benzine in, door iemand achter in de carburateur te spuiten, tijdens het starten,( luchtfilter eerst verwijderen en choke niet gebruiken)benzine mag ook niet te oud zijn!. Als de moter daar wel op reageerd, is er waarschijnlijk toch iets mis met de carburateur. Heeft de motor nog voldoende compressie? Spuit niet te veel benziene in een keer in de carburateur, anders verzuipt de motor




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl