Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Triumph 900 sprint 1998 valt af en toe spontaan uit.

H. Kosman
(h.kosman bij hotmail punt com)
datum: 2018-10-25 11:59:49nr: 50950

Ik heb sinds mei 2018 een Triumph 900 sprint uit 1998. De fiets rijdt fantastisch maar heeft mij al wel 3 keer laten staan. Valt tijdens het rijden zomaar spontaan uit.
Ontsteking is inmiddels helemaal nagelopen. Niets aparts kunnen ontdekken. Wie herkent dit probleem en heeft daarvoor de oplossing?

kabel
datum: 2018-10-25 12:36:05nr: 50952

Ik heb dit op een Ducati Monster gehad. Bleek de krukas sensor ter ziele.

Koude motor: geen probleem, liep normaal
Warme motor: spontaan afslaan en niet meer aanslaan. Verder werkte alles normaal.

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2018-10-25 13:56:03nr: 50954

En er is niks mis met de tank ontluchting? Ik heb mogelijk vergelijkbare problemen gehad met zo'n fiets. Het bleek dat de vlotters hun werk niet deden, de carburateurs niet goed werkten. Ultrasoon reinigen hielp niet. vlotters en een handvol sproeiers van dezelfde carburateurs zoals de Japanners die voor hun eigen merken leverden wel. Ik weet het niet zeker meer, maar die carburateurs zijn volgens mij ook op Suzuki's of Kawa's gebruikt. Dat moet te Googlen zijn. Succes

Trophy
datum: 2018-10-25 13:56:18nr: 50953

Heb je geprobeerd om direct na het uitvallen de benzinekraan op PRIME stand te zetten? Ik heb zo'n storing gehad op een 1996 Trophy 900. Dat had toen te maken met het vacuŁm van de carburateur dat de kraan niet meer open trok.

Trophy
datum: 2018-10-25 15:30:05nr: 50956

Aanvullend aan wat ik hier eerder postte:
Het lag aan de kraan. Niet aan de CV-carburateurs.
De kraan heb ik daarom ook vervangen.

Naar het schijnt, hadden meer Trophies van die periode last van dat probleem.
Wellicht Sprints ook, maar dat weet ik niet zeker.


Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2018-10-25 17:06:13nr: 50957

Tis geen probleem! Tis Karakter! Kat motoren weet alles van Hinckley triples en vierpitters

Trophy
datum: 2018-10-25 19:21:40nr: 50958

Het karakter - zoals Dolf het noemt - werd ook wel het "kwart tank syndroom" genoemd.
Het trad namelijk niet op bij volle tank maar als de tank 1/4 leeg
was (3/4 vol voor de optimisten).
Dan was de druk van de benzinehoogte op het membraan afgenomen
en had het vacuŁm te weinig kracht om het open te trekken.

Ik heb later ook nog het omvalbeveiligingssysteem uit de tankdop verwijderd en het beluchtingsgaatje opgeboord van 1.5 naar 3 mm.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl