Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Problemen Berini M13 eitje

Hans Wijling
(h.wijling bij hccnet punt nl)
datum: 2018-11-15 11:10:53nr: 50995

Ik heb een eitje opgeknapt echter starten is een probleem.

Het membraam zit op de goede plek en veert goed
Ik heb een nieuwe condensator gemonteerd en de vonk is sterk en goed
De ontsteking staat op tijd.
DE vlotterkamer zit vol benzine .
De sproeier heb ik uitgewisseld tegen grootte 50.
Starten lukt uiteindelijk en hij loopt even waarna hij na korte tijd mee uitscheid,
Ik weet haast zeker dat hij benzine tekort heeft echter kan de oorzaak niet vinden.
Er zit een Zenith carburateur op.
Wie weet raad???
Graag even een mail naar H.Wijling@hccnet.nl
Alvast bedankt !!!!



Pluvier
datum: 2018-11-15 11:26:13nr: 50996


Ken je deze?
http://www.beriniclub.nl

Hans Wijling
(h.wijling bij hccnet punt nl)
datum: 2018-11-15 11:29:28nr: 50997

ja deze club is bekend maar geeft geen reactie , jammer

Jan
datum: 2018-11-15 17:37:24nr: 50998

Hallo
Is de ontluchting van de tank in orde ?
Benzinekraan,filter oke ?


hans wijling
(h.wijling bij hccnet punt nl)
datum: 2018-11-16 09:37:45nr: 50999

Benzinetoevoer is prima.
Er zit ook benzine in de vlotterkamer.
Ik ga vermoeden dat daar het probleem ligt.
Bij starten is de vlotterkamer vol . Na een korte tijd trekt de vlotterkamer leeg en komt geen benzine meer bij . Iets met de vlotternaald?

Jan
datum: 2018-11-16 19:52:49nr: 51001

Mogenlijk blijft de vlotternaald hangen , maar controleer ook eens of de vlotterkamer ontluchting open is

kabel
datum: 2018-11-17 09:46:16nr: 51002

misschien is je vlotter lek? Heeft een vriend van mij ooit gehad (niet met een Berini). Kijk eens of je benzine ziet in de vlotter zelf.

Hans Wijling
(h.wijling bij hccnet punt nl)
datum: 2018-11-17 13:00:26nr: 51003

Ik denk inderdaad dat de vlotternaald blijft steken.Als de vlotter lek zou zijn krijg hij teveel benzine daad hij zal zakken en de opening open houdt.
De vlotternaald is niet instelbaar dus moet de oplossing gezocht worden in een extra afdichtingsringetje onder de toevoer waar de naald in gaat zodat de vlotternald verder kan wegzakken.
Ik ga het uitproberen!!
Bedankt alvast !!

Hans Wijling
(h.wijling bij hccnet punt nl)
datum: 2018-11-22 11:33:00nr: 51016

probleem deels opgelost.
Nu sproeier grootte 52 gemonteerd en na veel ronddraaien van het vliegwiel begint hij te sputteren en uiteindelijk aan de praat met gesloten luchttoevoer.
Hij loopt dan regelmatig maar bij gas geven stopt hij.
Zonder gas te geven blijft hij ca 3 minuten lopen waarna hij vanzelf afslaat en moeilijk weer op gang te krijgen.
Heeft iemand nog een goed idee?
Of kan iemand er ook eens naar kijken?

Nanko
(nanko52 bij planet punt nl)
datum: 2018-11-26 20:41:07nr: 51017

De vonk is goed lees ik hier vaak. Maar dat is pas zo als er een vonk van minimaal 7 mm getrokken kan worden. Met minder krijg je geen vonk wanneer de bougie onder druk moet opereren.

Nanko
(nanko52 bij planet punt nl)
datum: 2018-11-26 21:11:14nr: 51018

7 mm is wat veel bedenk ik me net, de electrodeafstand bij magneet ontstekingen is 0.5 mm en de compressie vast niet hoger dan 6:1. Met 4 KV zou het goed moeten gaan. Dat is ongeveer een 4 mm vonk buiten de cilinder

Hans Wijling
(h.wijling bij hccnet punt nl)
datum: 2018-11-26 22:14:40nr: 51019

bedankt , ga ik morgen controleren.
Maar het is dan wel raar dat hij de eerste minuten wel blijft lopen!

Nanko
(nanko52 bij planet punt nl)
datum: 2018-11-26 23:39:47nr: 51020

Er zijn meerdere mogelijkheden waardoor een ontsteking minder spanning geeft als eea op temperatuur komt.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl