Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

10D 125cc

John
datum: 2019-05-16 12:31:44nr: 51314

Hallo,

Even een bedenking.
Ik ben het initieel niet van plan (wegens dat ik dan al de eest ook zou moeten aanpassen)
Maar, zou ik de 125cc villiers 10D kunnen laten uitboren?
Zo ja, naar welke diameter zou dit dan zijn en, zijn deze pistons dan gewoon onderling uit te wisselen (oude eruit, nieuwe erin)?

En, wat zou de snelheidswinst zijn?

Is het afvlakken van de piston ook een optie?
Meer compressie = meer vermogen.

Bedankt voor de reacties.
Zoals ik zei is het zuiver informatief en ALS ik het al zou doen,
Dan weet ik dat ik eerst de remmen e.d. Moet aanpassen.

Bedankt!

Gert
datum: 2019-05-17 10:46:03nr: 51316

Lijkt me niet dat het echt veel winst oplevert als je de cilinder uitboort. Zal hooguit een paar cc meer opleveren. En het afvlakken van de zuiger? Volgens mij heeft een 125 cc al een vlakke zuiger, en daarnaast: als je de zuiger afvlakt, verminder je de compressie juist, want de ruimte tussen zuiger en kop wordt groter.
Als het je niet hard genoeg gaat kun je beter op zoek naar een 198 cc blok. Of een hele andere motorfiets natuurlijk.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl