Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Honda shadow 500

Nagels Martin
datum: 2019-09-05 15:20:28nr: 51463

Mijn motor heeft een 10tal jaren stilgestaan heb alles gekuist en sommige delen vervangen nu start hij wel maar wil niet aanslaan jullie spreken soms van een dodemansknop wat bedoelen jullie daar mee en waar vindt je die
dank bij voorbaat

tk
datum: 2019-09-05 15:42:49nr: 51464

De rode dodemansknop bevindt zich rechts op het stuur, zie deze afbeelding. Het is een schakelaar om de motor in noodgevallen uit te zetten, vandaar de naam. Als hij in de verkeerde stand staat krijg je je motor niet aan de praat.

http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/CB500/IMG_8455.JPG

nagels martin
datum: 2019-09-06 11:32:52nr: 51465

weer iets slimmer geworden vandaag dankjewel

Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2019-09-06 16:15:38nr: 51466

Maar krijgt hij wel naft? Tank kan inwendig vervuild zijn. Carburateurfilters idem

nagels martin
(mnagels58 bij gmail punt com)
datum: 2019-09-09 12:32:10nr: 51469

Nog een vraagje motor start goed doch toerental blijftrond de 2000 toeren soms zonder enige reden gaat ie plots naar 4000 om dan onmiddelijk trueg te vallen naar 2000 nochthans bezinetank en dubbele carburateur goed gereinigd kan het probleem er anders aan liggen
Dank bij voorbaat
Martin

Fred 1
datum: 2019-09-09 17:59:05nr: 51471

Ik zou hem zo snel mogelijk van de hand doen daar blijf je mee rommelen na zo lang stil staan is er zo veel vervuild alle rubbers uit gedroogd ook de inlaat rubbers kanaaltjes in de carburateurs dicht gekoekt die je alleen in een bad open krijgt met ultrasoon klepseal's verdroogt , roest op je lagers in het blok enz enz ik heb er een paar voor bij zien komen in mijn garage, ik begin er nooit meer aan, jammer misschien wil je dit niet horen maar het is zo suc 6

nagels
datum: 2019-09-10 10:05:44nr: 51473

sorry maar zo vlug geef ik het niet op
Never give up a dream
toch bedankt

nagels
(mnagels58 bij gmail punt com)
datum: 2019-09-24 16:20:21nr: 51493

motor draait perfect leuk om hem te horen snorren
Ander probleem heb een revisieset nieuw moeten kopen van de voorrem weet echter niet waar welke rubberdichtingen komen heb 3 dichtingen
1 in devorm van een hoedje (hoge)
1 kleiner in de vorm van een kuipje (dicht onderaan)
1 zelfde vorm maar open
1 as
1 veer
1 circlips
Kan er iemand mij uit de nood helpen heb al gezocht naar afbeeldingen maar vind enkel de losse delen
dank bij voorbaat


Dolf
(dolf.peeters bij xs4all punt nl)
datum: 2019-09-24 17:38:46nr: 51494

Kijk eens op de site van cmsnl.com Daar staan de tekeningen op

nagels
(mnagels58 bij gmail punt com)
datum: 2019-09-26 12:52:11nr: 51496

heb mijn revisieset gemonteerd volgens tekening van cmsnl dus 100%correct en toch komt er druppel door de opening waar de remleiding wordt op aangesloten ook niet wanneer ik pomp met de hendel en er ook niets verstopt moet het deksel op het reservoir staan of doet dat er niet toe HELP
dankjewel

nagels
(mnagels58 bij gmail punt com)
datum: 2019-09-26 13:03:45nr: 51497

bedoel natuurlijk GEEN druppel

Gert
(gert.huyser bij hetnet punt nl)
datum: 2019-09-26 16:23:57nr: 51500

Het dekseltje hoeft er niet op - is zelfs niet praktisch omdat je constant moet bijvullen. Maar zorg wel dat het potje nooit leeg is!!!
Anders krijg je de lucht er nooit uit.
Zie hier een simpele methode om het systeem te vullen en te ontluchten. Is voor alle hydraulische (voor)remmen toepasbaar.
Naast de juiste remvloeistof voor jouw motor is de juiste maat ringsleutel, transparant slangetje en een opvangbakje alles wat je in principe nodig hebt. Als het erg lang duurt voor de lucht er helemaal uit is kan een elastiekje of zo ook handig zijn om het remhendel een nachtje ingekenpen te houden zodat de lucht naar boven kan ontsnappen.

https://www.youtube.com/watch?v=gRvxMHMrQRo

nagels
(mnagels58 bij gmail punt com)
datum: 2019-09-26 16:43:36nr: 51501

heb de leiding zelfs nog niet aan het reservoir aangesloten en zelfs dan komt er nog geen remvloeistof uit het reservoir met of zonder ingeknepen hendel maar toch bedankt voor de reactie

Gert
datum: 2019-09-26 18:23:55nr: 51502

Eerst maar even aansluiten dan...




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl