Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

sarolea

jokkev
(jos.vanaeken bij hotmail punt com)
datum: 2020-12-30 12:47:17nr: 51949

Beste,

Ik heb een sarolea 350 cc over een jaartje gekocht stond 18 j stil de man was overleden.Ik heb een vraag over de elektrische installatie ik zie en vind geen stroom regulator motor met batterij.KAN DAT WERKEN ZONDER REGULATOR.
Beste wensen voor het volgende jaar.

Jos.

kabel
datum: 2020-12-30 23:33:21nr: 51950

Wat denk je zelf?!

Volgens mij kan dat niet werken, omdat de dynamo laadt, laadt, doorlaadt tot de accu vol is. Als er dan geen spanningsregelaar is, kookt je accu over.

Bovendien, waarom zouden alle merken wel een spanningsregelaar monteren als dat eigenlijk niet nodig zou zijn?

jokkev
(jos.vanaeken bij hotmail punt com)
datum: 2020-12-31 10:31:38nr: 51951

Oké,

bedankt nu ben ik zeker dat ik op zoek moet voor een regelaar.Of kan het ook zonder batterij dat de magneto voor de ontsteking zorgt en het licht zoals bij bromfietsen ????.

Groetjes

wimde
datum: 2020-12-31 17:09:27nr: 51952

ik heb een Sarolea 350 gehad, daar zat een Miller dynamo met een spanningsregelaar op (dus geen magneet ontsteking).

kabel
datum: 2020-12-31 17:12:02nr: 51953

Je schrijf dat de motor een batterij (accu) heeft. Als je de accu handhaaft, dan moet je ter bescherming van 'overkoken' een spanningsregelaar monteren.

Misschien is de installatie aan te passen om zonder accu te rijden?
Daar kan ik niet 1-2-3 antwoord op geven, omdat ik de Sarolea niet ken.

WIE kan hier op reageren?

Marc
datum: 2021-01-04 22:36:27nr: 51959

Als uw Sarolea een miller dynamo heeft en je hebt een battery nodig om te starten zit je regelaar in de miller dynamo ,mvg Marc

jokkev
(jos.vanaeken bij hotmail punt com)
datum: 2021-01-04 23:14:27nr: 51961

Marc,

ik weet dat zoiets bestaat maar had het niet verwacht dat het in die tijd al bestond.Het is een killer die 6 v 30 w geeft bij 1900 tpm. Bedankt klein raadsel op gelost.

Groetjes

Dick
(dickpardon bij live punt nl)
datum: 2021-01-06 00:49:30nr: 51962

Gegroet allen en een voorspoedig nieuwjaar.

De spanning kan worden geregeld doordat de dynamo mogelijk een 3de koolborstel heeft. Soms heeft deze een vaste stand ten opzichte van de twee andere(+en-)borstels. Soms is deze verstelbaar gemonteerd. Dit is een ouderwetse manier om de spanning te regelen, die niet erg nauwkeurig is. Ik had zelf op mijn Monet Goyon PS 5 ook zo´n dynamo. Ik heb de 3de borstel verwijderd en een electronische spanningsregelaar gemonteerd.Wekt goed, maar wel moet de bedrading flink worden aangepast.

jokkev
(jos.vanaeken bij hotmail punt com)
datum: 2021-01-10 19:39:01nr: 51963

Beste,

ik heb bij de kader van mijn motorfiets al meerdere keren achter het kader nr gezocht een sarolea 350 1958 waar staat het nr ergens.

Dank bij voorbaat.

Groetjes Jos.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl