Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

yamaha mint krijgt geen benzine

Ton
datum: 2005-02-08 18:54:25nr: 6577

Ik heb hier een yamaha mint staan die geen benzine krijgt.
Als ik de carberateur er af heb gehaald en de onder deksel
van de carberateur er ook af is ,komt er zelfs geen bezine
door heen...wat kan dit zijn?/??

Kees
datum: 2005-02-08 23:28:56nr: 6578

Haal eerst het benzineslangetje eens los van de carburateur zet dan het benzine kraantje open en kijk of er benzine uitkomt heb je een kraantje dat met vacuum werkt dan moet je eens aan dat vacuumslangetje zuigen dat loopt meestal naar het spruitstuk (er lopen dan dus twee slangetjes vanaf je benzinekraan)en kijken of er benzine uitkomt werkt dat allemaal dan is het mogelijk dat de vlotter niet werkt die zit in dat bakje onderaan de carburateur die moet een pennetje naar beneden trekken waardoor er benzine in het vlotterbakje loopt check ook de tankdop even of ie geen vacuum zuigt succes

Ton
datum: 2005-02-09 19:00:10nr: 6581

Er komt wel benzine uit de slang, en ik zal inderdaad wel
van het weekend die slang nakijken, want er zitten
inderdaad 2 slangen..
En je hebt gelijk over dat pennetje, maar als ik dat ff een klein
tikje oplicht dan komt er wel benzine uit, maar als die
vlotter weer helemaal goed zit en dat pennetje weer helemaal op zijn plaats zit , komt er totaal geen bezine door heen.
En er zit geen vuil tussen, en dat pennetje werkt ook goed,
voor zo ver ik dat kan zien.
Maar ik ga het nog ff nakijken.
alvast bedankt voor de tip..grts Ton

Ton
(ton.van.rijn bij wanadoo punt nl)
datum: 2005-02-13 11:43:23nr: 6629

Nou, ik ben er mee beezig geweest maar ik krijg nog steeds geen
benzine in de carberateur.
Maar wat het rare er van is, vanaf de vacuum pomp lopen
er 2 slangen maar de slang vanaf de vacuum pomp waar de benzine uitloopt,blijft lopen...dus zal de vacuum pomp niet stuk zijn.
De brommer zaakt zegt van niet, ze zeggen het zit in de carberateur,
maar er moet toch alleen bezine uit die slang komen als ie een soort druk opbouwd...wie weet het antwoord????¿¿¿

Kees
datum: 2005-02-13 11:56:49nr: 6630

Ik denk ook dat het aan je carburateur ligt als er geen benzine in de carburateur zit moet het vlottertje naar beneden staan die moet dat pennetje van de benzine toevoer meetrekken naar beneden dan is de benzine toevoer open kijk eens of dat pennetje niet blijft hangen maak het anders schoon ps niet schuren want dan stuit ie niet meer en mischien is je vlotter verbogen kijk als je em naar eneden haalt of dat pennetje ook naar beneden komt buig dat anders zo dat ie het pennetje wat verder naar beneden trekt kijk ook even of de slangetjes niet omgewisselt zijn van vacuum-benzinetoevoer en ook of er geen verstopt filter in je carburateur zit ik denk persoonlijk dat je de vlotter bij moet stellen succes

Pipo
datum: 2005-02-22 17:10:38nr: 6723

ik weet niet hoe oud deze topic is,
maar ik heb een soortgelijk probleem

als ik aan mij vaccuum slangetje zuig komt
er pas na heel wat zuigkracht, genoeg benzine uitlopen
ik weet niet hoe dat normaal zit

bij stationair lijkt, de benzinedruk lager
met zelfde afstelling bij stat. schroef, minder toeren

hij rijdt wel, maar hij krijgt lang niet genoeg benzine
lijkt, hij "klopt" nogal en heeft nog maar 2,5n/m koppel ipv 5,5

ik had me carb. losgehaald om te kijken waar t probleem zat,
in elkaar gezet, start dat ding niet meer
ik een uur lang kicken, start ie eindelijk en trekt ie weer als
de tering :D, ik liet heel even iets terug en hij viel weer uit :(

toen maar weggebracht, zeiden ze: de vlotter zat verkeerd om :s
hij startte meteen weer, maar trok weer best kut :s

1. een nieuwe carb. is super duur
2. een nieuw vaccuum kraantje ook
3. aparte onderdelen, (zoals vlotter ofzow zijn er denk k niet voor me keihin 14mm
4. ik ben er nog steeds niet uit wat het is :(


HELP ME ...........PLEASE :( :( :(



TK
datum: 2005-02-22 17:22:54nr: 6724

zou het de ontluchting van de benzinetank kunnen zijn??? Probeer eens met open tank te rijden en kijk of dat wat uitmaakt. De benzine die er via het kraantje uitloopt, moet vervangen worden door 'lucht'. Als dat niet lukt kan de benzine minder makkelijk (moeilijk) de tank uit met alle gevolgen van dien.

pipo
(popo bij gldsfds punt mn)
datum: 2005-02-22 17:59:07nr: 6727

fijn dat er zo snel reactie is :D
had ik niet verw8

ik zal t ff proberen, maar hoe wordt je tank dan ontlucht ???
via de dop ?


ton
(ton.van.rijn bij wanadoo punt nl)
datum: 2005-02-22 20:15:07nr: 6731

via de tank kun je zeker ff proberen,daar door viel ie
van mij ook vaak uit...
Maar die van mij doet het nog steeds niet.
Ik heb wel een vacuum pomp besteld.
Moet volgens mij daar aan liggen.
en van dat starten had ik hier ook.
Soms stond ik ook een uur te kicken voor die het weer deed.
Tot dat ie het helemaal niet meer deed..
Als het aan die pomp ligt hoor je het nog wel.
Misschien is ie van jou ook wel kapot..kost ongeveer 12 euro

pipo
datum: 2005-02-24 19:44:00nr: 6747

ja, ik denk dat t bij mij ook wel die vaccuum filtertje is
maja, bij mij zit dat kutding met een flinke bout vast
en niet met n slangetje, dus daar moek iets op verzinnen

k heb ehm dr al n x afgehad
toen zat er n ijspegel van water en benzine in :s

maja, ff kijken of ze zon nieuwe ook voor n honda sfx hebben
want bij veel sfx'en zit n andere erop (wel en zonder bout)





pipo
datum: 2005-02-26 11:28:26nr: 6766

ik heb n 2e hands vaccuum pompje gehaald voor 5 euris
en dr op gezet, hij start nu in 1x, 1 drukje op de el.start :D

alleen nu begint, dat gezeik met afstellen carb en vario weer :'(

tom
(alfred_kwak bij hotmail punt com)
datum: 2005-06-05 20:38:20nr: 8200

ik zou dus ook niet weten hoe lang dit hier er al allemaal opstaat.
maar ik heb eiglijk een ander probleempje:

men brommer verliest naft alsk hem start en gas begin te geve .. het loopt er gewoon uit.

volgens mij ligt het ergens aan de carberateur maarja..

zou iemand soms weten wat er hier gaande is?



Cor
(ccavanhoof bij home punt nl)
datum: 2006-06-02 15:58:15nr: 13152

Ik wil je graag helpen als je ergens bij s‘Hertogenbosch woont,als dat wel is dan hoor ik dat graag.

Kan jij mij mischien aan een electrisch schema helpen van een Yamaha mint.
Zou fijn zijn.
Gr Cor

Steven
(Gamersteven bij gmail punt com)
datum: 2007-08-07 13:12:16nr: 20074

Blijft de vlotter niet hangen? hier heb ik ook last van .. luchtfilter misschien schoonmaken?

nicky
datum: 2007-10-09 17:40:22nr: 20904

Als ik die 3 slangetjes aansluit op de carb.
dan komt er geen benzine in het vlotter bakje ?
wie kan mij hier een oplossing voor geven??

MVG

kawa63
(vdknaap bij live punt nl)
datum: 2012-07-06 22:00:45nr: 40747

hoi ik heb een probleem met de mint nieuwe zuiger plus veren zit allemaal goed komt het probleem heb een aantal slangen van de carbeurateur gehaald maar heb een vermoede dat ik ze niet op de juiste plaats terug heb gezet de heer van de scooter zaak zei dat bepaalde slangen niet goed zaten maar toen liep hij wel wie o wie heeft een tekening b.v.b d

kawa63
(vdknaap bij live punt nl)
datum: 2012-07-06 22:00:45nr: 40748

hoi ik heb een probleem met de mint nieuwe zuiger plus veren zit allemaal goed komt het probleem heb een aantal slangen van de carbeurateur gehaald maar heb een vermoede dat ik ze niet op de juiste plaats terug heb gezet de heer van de scooter zaak zei dat bepaalde slangen niet goed zaten maar toen liep hij wel wie o wie heeft een tekening b.v.b d

slakbrizak
datum: 2014-03-11 11:39:17nr: 44794

Hoi Ik weet niet of jullie problemen al opgelost zijn met de mint

mijn ervaring met de mint is dat ik heel vaak de carb.van het rubberen spruitstuk heb afgehaald en opgezet om moedeloos van te worden daardoor is de onderkant van het rubber gaan scheuren omdat het aan de onderkant zit valt het niet op , Heb het vervangen starten lopen in de winter heb ik zelfs de carb.ingepakt (antie sneeuw)
heeft lekker geholpen Rede carb hangt precies boven het achterwiel
laatste noot: hij is erg gevoelig voor het vacuum zorg dat dat inoorde is PS hoop dat ik iemand op een idee heb gebracht succes

tamara rutten
(rutten195 bij gmail punt com)
datum: 2015-05-16 05:10:30nr: 47038

je hebt op je yahama een filter die voor je cabrateur komt die moet je schoon maken hielp bij m ij xx

Steven
datum: 2015-05-16 14:35:32nr: 47042

10 jaar na dato haha




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl