Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren: Ask the Web
rubriek: | technisch | oproepen |

Door:

Verchromen bij Galvamé (Rotterdam)

Hans
datum: 2005-08-16 16:19:48nr: 9218

Ik ben van plan om enkele onderdelen te laten verchromen door Galvamé Oppervlaktetechniek in Rotterdam (Willingestraat / Waalhaven). Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Op de site (http://www.galvatrack.nl/) komen ze betrouwbaar en professioneel over, maar dat is natuurlijk geen garantie. Kan ik bij dit bedrijf met een gerust hard mijn onderdelen achterlaten of moet ik op zoek naar een andere verchromer?

T .v Driel.
(j.driel5 bij chello punt nl)
datum: 2005-08-22 17:26:43nr: 9302

Ik heb er prive geen slechte ervaringen mee, ook beroepshalve heb ik er vaak mee te maken, sinds v d Wal in den Haag er niet meer is lijkt dit me een goed alternatief, wat ik wel doe altijd is van elk (klein) onderdeel even de een contouren overtrekken en erbij vermelden hoeveel stuks het betreft, als er lettertjes in of op staan die niet weggeslepen mogen worden, een koplamprand b.v., dan zou ik dit denk ik eerst laten ontchromen bij Galvame, vervolgens bij Arie Prozee in Ameide laten slijpen en daarna weer teruggeven aan Galvame

leon
(wesley.vliegenthart bij zonnet punt nl)
datum: 2005-08-23 10:57:01nr: 9310

niet doen , een jaar of 2 geleden heb ik er ook wat laten verchromen en heb ik 3maanden moeten wachten totdat het klaar was ,toen ik het eenmaal terughad ging het chroom na 6 maanden bladeren .zoek een andere verchromer zou ik zeggen.

klaas
(sippo23 bij hotmail punt com)
datum: 2016-02-16 08:14:03nr: 48229

Beslist niet heengaan voor restauratiewerk
slijpen overal gewoon de gaten in en dan moet je het maar bekijken, oplossen van de schade is niet hun probleem. Hadden voor ontchromen alles in een zuurbad gedaan en toen vergeten eruit te halen.
Je krijgt je spullen mooi verziekt terug

NOOIT meer

Gert
datum: 2016-02-16 14:22:10nr: 48233

Nou, blijkbaar lossen ze daar dus wel gewoon alles op :), dus ik zie het probleem niet zo. maar is dan ook al een heeeeeeeeel oud topic....

bling
datum: 2016-02-16 17:30:06nr: 48234

Gert wat is de zin van je verzuurd antwoord ? het heeft geen glans en lost niets op

Gert
datum: 2016-02-16 17:59:58nr: 48235

Ja, die is ook leuk :)
Wordt het misschien toch nog wat met zo'n vastgeroest topic.

chr
datum: 2016-02-16 19:45:30nr: 48236

Ik heb goede ervaringen met Galvame.
Dat het soms lang duurt, vertellen ze je vantevoren.
Ze verzamelen namelijk een hoeveelheid "klein spul" voordat ze dat voor een betaalbare prijs gaan bewerken.
Je kunt niet verwachten dat ze voor een enkel busje of boutje een compleet proces opstarten. Dat zou onbetaalbaar worden.

wout
datum: 2016-02-17 00:36:44nr: 48238

ga er al jaren heen met allerlei chroomwerk, altijd super.

Jaap
datum: 2016-02-17 09:16:48nr: 48239

Ouwe topic? Hopelijk zijn de mensen die er in 2005 mee begonnen nog niet opgelost.
Galvame! Ik pruts al zo'n jaar of 50 aan ouwe motorfietsen en heb in die tijd best aardig wat opnieuw laten chromen. Bij Galvame kwam ik een jaar of 40 terug al eens,het bedrijf zat toen in het pand waarin nu TV kok den Blijker zit, was een ENORM zootje toen dus wie daar uit gaat eten en buikpijn krijgt weet dat er een restje oud zuur op de zalm terecht gekomen is. Galvame zit nu al jaren in een ander oud pand maar binnen ziet het er wel anders uit dan toen. Keurig! Eind vorige eeuw kwam ik vaak bij prima andere niet meer bestaande chromerijen zoals v d Sanden in den Haag, Stokermans en een bedrijf in Elst. Iniddels ben ik al weer vele jaren bij terug Galvame, en tot grote tevredenheid kan ik wel zeggen. Prima chroomwerk, prima prijzen, alles wordt bij binnenkomst gefotografeerd, ben nooit wat kwijt geraakt, ook geen zinkwerk wat ik in partijen van 100 of meer af gaf. Was het niet naar men zin dan deden ze het over. Paar maanden terug nog wat chroomwerk gebracht waarmee een vriend eerst bij een andere chromer in de Rotterdam regio geweest was en van schrik snel weer mee naar huis had genomen, moest daar ca 800 Euro kosten en bij Galvame minder dan de helft.
Wat ik me af vraag, hoe zag die rommel van Klaas er uit voor hij het bij Galvame bracht. Ik zag eens een Indian die 70 jaar in een Noors fjord had gelegen en dan kan je niet verwachten dat alles als nieuw uit het chroombad komt. Hopelijk voor hem was het vervangbaar spul.
Levertijden zijn wel lang, paar maanden, maar het smerige slijpwerk wordt in een goedkoop loonland (Polen?) gedaan hebben ze me wel eens verteld.

klaas
(sippo23 bij hotmail punt com)
datum: 2018-03-26 21:59:46nr: 50485

alle zaken waren in zeer goede staat, echter als je met zeer dikke handschoenen aan gaat slijpen en niet de dikte van het materiaal eerst beoordeeld zit je er door
sorry jongens maar ik restaureer al vele jaren en niet alleen een boutje maar het zeer grote werk
Dit hele geintje heeft mij meer dan 3200 euro gekost
het begon mij duidelijk te worden dat slijpen waarschijnlijk in polen o.i.d. gedaan werd
vroeger een splinternieuwe velg gebracht en hetzelfde, te lang in een zuurbad laten liggen, was geen spaak meer over
wat een balletent

Chroom
datum: 2018-03-26 23:02:46nr: 50486

@ ... een splinternieuwe velg gebracht ... @
Wat is dit nu weer voor een zwamverhaal?
Een splinternieuwe velg gebracht?
Een splinternieuwe velg hoef je toch niet te laten verchromen?


wout
datum: 2018-03-27 11:47:13nr: 50487

slijpen gebeurt inderdaad in polen, ik laat het altijd in Nederland slijpen/polijsten, ik doe dit zelf namelijk, daarna naar galvame en nog nooit een probleem gehad, super chroom en niet de duurste, moet ik er wel bij zeggen dat ik dus de duurste bewerking wel zelf doe.

marcel
datum: 2018-05-12 22:25:35nr: 50575

Bij een chromerij wel gehoord dat goedkope delen van chrome zonder koperen onderlaag geschikt is om te ontchromen en opnieuw te verchromen om een echt goed en langdurig resultaat te behalen.
Ik hoorde dat nog in Portugal goedkoop is te verchromen? De milieueisen in Nederland zijn zeer zwaar en inderdaad ook het polijsten vooraf is zeer arbeidsintensief en dus kostbaar.
Dat maakt het totaalplaatje gewoon duur.




Reglementen

 


Motorfietsweb home | algemeen | adressengids | vraag & aanbod | ask the web | agenda | documentatie | links | privacyverklaring

Motorfietsweb - De Nederlandse site over klassieke motoren

Motorfietsweb, Zwolseweg 139, 7412 AD, Deventer, tel: 0570 - 64 39 63
info@motorfietsweb.nl, www.motorfietsweb.nl